Tweetakt en expansie uitlaat

Gestart door suzuki-girl, 22 maart, 2008, 21:56:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Goed bezig mannen, deze gaat naar het techniek topic  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

2-takt... het mooiste wat er is :cool: Technisch gezien natuurlijk ook, er zijn veel onderdelen die een dubbele of zelfs driedubbele functie hebben :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

Ik vind het toch een knap staaltje van techniek, en waar staat dat deze uitlaten helemaal open zijn. ?
Waarschijnlijk zal er toch iets in moeten zitten wat voor de tegendruk zorgt die
ervoor moet zorgen dat het verse mengsel in de cilinderkoppen blijft zitten .
Zou wel eens een computer annimatie willen zien van deze tweetakt.

Herr Tod

Die uitlaat geeft zeker een weerstand, tegendruk zullen we maar zeggen. Maar of je daar blij mee bent? Het mengsel blijft misschien in de cilinder en dus ook een groot deel van het uitlaatgas. Komt nog bij dat de motor het moeilijk zal hebben om het verse mengsel uit het carter te krijgen. Maar waarschijnlijk hebben ze gewoon een korte uitlaat timing, de poort staat dus niet lang open waardoor er bijna geen vers mengsel verloren gaat in de uitlaat. Maar daardoor kan het blok geen toeren maken en dus nooit veel vermogen leveren.

Ik snap sowieso niks van dat blok, waar zitten de carters?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

Ja , dat bedoel ik, zou wel eens willen zien hoe dat werkt ?


Steefke™

Smells like rubber