Nieuwe verkeersregels vanaf vandaag

Gestart door Suzuki-Babe, 01 april, 2008, 14:35:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suzuki-Babe


Vanaf vandaag nieuwe verkeersregels Het lijkt een grap, maar is het niet: per 1 april gelden nieuwe verkeersregels


Brommers

Volgens de nieuwe regels, die het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft bekendgemaakt, mogen brommers en gemotoriseerde gehandicaptenvoertuigen voortaan op de rijweg 45 km per uur rijden. Op het fietspad blijft 30 km per uur de norm.

Skaters

Verder zijn er nieuwe regels rond skaters. Ze mogen naast het voetpad nu ook op het fietspad, en als er geen fietspad is zelfs op de rijweg. Een andere verandering is dat automobilisten geen dimlicht meer hoeven te voeren als hun mistlamp brandt. Verder wordt het gebruik van 'geïmproviseerde' zitplaatsen in auto's verboden.

Borden

Ook in de verkeersborden komen kleine wijzigingen. Zo gaan tijdelijke verkeerstekens, bijvoorbeeld bij werk aan de weg, nu ook officieel boven andere verkeerstekens. Verder krijgen elektronische 'matrixborden' voortaan dezelfde betekenis als gewone borden. Als op een matrixbord een andere maximimumsnelheid staat dan op een gewoon bord, dan geldt de laagste snelheid.

bron www.rtl.nl
or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

Steefke™

Citaat van: Suzuki-Babe op 01 april, 2008, 14:35:54
Een andere verandering is dat automobilisten geen dimlicht meer hoeven te voeren als hun mistlamp brandt.

Het is verboden om met mistlampen aan te rijden als het zicht meer dan 50 meter is. Normaal probeer je zelf zo goed mogelijk zichtbaar te maken, je gaat toch zeker niet met alleen stadslicht rijden als het mistig is. :?
Smells like rubber

Joepie1958

OK Steefke, maar volgens mij geldt die 50 m. grens alleen voor mistACHTERlichten,aan de  voorzijde  mogen ze volgens mij al bij 200 m. zicht aan :oops: :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Yvil

Citaat van: Steefke™ op 01 april, 2008, 14:46:34
Citaat van: Suzuki-Babe op 01 april, 2008, 14:35:54
Een andere verandering is dat automobilisten geen dimlicht meer hoeven te voeren als hun mistlamp brandt.

Het is verboden om met mistlampen aan te rijden als het zicht meer dan 50 meter is. Normaal probeer je zelf zo goed mogelijk zichtbaar te maken, je gaat toch zeker niet met alleen stadslicht rijden als het mistig is. :?

Citaat van: Joepie1958 op 01 april, 2008, 20:42:10
OK Steefke, maar volgens mij geldt die 50 m. grens alleen voor mistACHTERlichten,aan de  voorzijde  mogen ze volgens mij al bij 200 m. zicht aan :oops: :-X

Hier ben ik wel benieuwd naar, momenteel heb ik niet veel mijn mistlampjes aan de voorkant. Zou leuk zijn als ze vaker legaal aan mogen.