Geen snelheidslimiet in Duitsland

Gestart door suzuki-girl, 12 april, 2008, 11:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch



Er komt voorlopig geen algemene maximumsnelheid in Duitsland. Nadat het Noord-Duitse deelstaatje Bremen aankondigde een maximumsnelheid van 120 kilometer per uur op de snelwegen in te voeren, bestond even de vrees dat ook andere delen van Duitsland het voorbeeld zouden volgen.

Maar een voor een reageerden de deelstaten precies zoals de machtige Duitse autolobby dat graag hoort: bij weinig verkeer moet racen op de Autobahn mogen.

In Bremen geldt het maximum van 120 kilometer per uur. Minister Loske (Groenen) van Verkeer hoopt zo de uitstoot van stikstof en fijnstof terug te dringen en tevens het aantal ongelukken te beperken.

De deelstaat wil ook de vijftien andere Duitse deelstaten overhalen mee te doen, maar krijgt daarvoor de handen nog niet op elkaar.

Volgens minister Daehre (CDU) van Saksen-Anhalt komt de gemiddelde snelheid op de snelwegen toch al nauwelijks boven de 100 kilometer per uur en gelden op gevaarlijke plekken en in gebieden waar geluidsoverlast voor omwonenden dreigt, toch al maxima.

Hoewel de meeste Duitsers voor de invoering van een snelheidslimiet zijn, liet kanselier Angela Merkel (CDU) vorig jaar al weten niets te voelen voor een maximumsnelheid.

Bron: motormeuk.nl
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 april, 2008, 11:13:58

In Bremen geldt het maximum van 120 kilometer per uur. Minister Loske (Groenen) van Verkeer hoopt zo de uitstoot van stikstof en fijnstof terug te dringen en tevens het aantal ongelukken te beperken.

Weet ik genoeg   :guns:

Citaat van: Suzuki-Girl© op 12 april, 2008, 11:13:58
Hoewel de meeste Duitsers voor de invoering van een snelheidslimiet zijn, liet kanselier Angela Merkel (CDU) vorig jaar al weten niets te voelen voor een maximumsnelheid.


Stierenpoep  ;)
Proud on the South  

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Hmmm.... kunnen we Zuid-Limburg niet inlijven bij onze oosterburen... of zeg ik nou wat doms :-X Flitsen van voren, 100 buiten bebouwde kom, lage bekeuringen... wat een land :worship-cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: Herr Tod op 12 april, 2008, 20:25:26
Hmmm.... kunnen we Zuid-Limburg niet inlijven bij onze oosterburen... of zeg ik nou wat doms :-X Flitsen van voren, 100 buiten bebouwde kom, lage bekeuringen... wat een land :worship-cool:

paar kilo erbij, raar gaan praten en we mogen er ook wonen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

kijk  ;)

Het begin is er  :yes6rs:
nu de andere deelstaten nog  :roll:

Joepie1958

Mestreech bie Germania, ouw kloete, m'n mére zou zich omdreije in heur graaf, daan nog lever ein alliance mit Belsch-Limburg en Steven Stevaart es premier :-X :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

#7
Citaat van: FZ_Ron op 12 april, 2008, 20:27:36
Citaat van: Herr Tod op 12 april, 2008, 20:25:26
Hmmm.... kunnen we Zuid-Limburg niet inlijven bij onze oosterburen... of zeg ik nou wat doms :-X Flitsen van voren, 100 buiten bebouwde kom, lage bekeuringen... wat een land :worship-cool:

paar kilo erbij, raar gaan praten en we mogen er ook wonen..

Ik heb graag braadworst is dat ook goed :mrgreen: oh ja en bij ons thuis is alles veel groter :mrgreen:
Smells like rubber

B-Witch

Citaat van: Steefke™ op 13 april, 2008, 19:44:45
Citaat van: FZ_Ron op 12 april, 2008, 20:27:36
Citaat van: Herr Tod op 12 april, 2008, 20:25:26
Hmmm.... kunnen we Zuid-Limburg niet inlijven bij onze oosterburen... of zeg ik nou wat doms :-X Flitsen van voren, 100 buiten bebouwde kom, lage bekeuringen... wat een land :worship-cool:

paar kilo erbij, raar gaan praten en we mogen er ook wonen..

Ik heb graag braadworst is dat ook goed :mrgreen: oh ja en bij thuis is alles veel groter :mrgreen:

Aber Ja sicher :yes6rs:  :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.