Opzienbarend motorgerelateerd nieuws

Gestart door DeWitte, 09 oktober, 2005, 14:42:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Gewond tijdens 1e motorrijles

 
Oud Beijerland 12-10-2005 - Een 47 jarige vrouw uit Mookhoek en een 37 jarige rij-instructeur uit Klaaswaal zijn gewond geraakt tijdens de 1e motorrijles van de vrouw. Het ongeval gebeurde op dinsdagmiddag 11 oktober 2005 omstreeks 17.50 uur. De vrouw reed met de instructeur achterop vanaf de Christiaan Huygensstraat rechtsaf de Jan van der Heijdenstraat in. Ze had de motor niet goed onder controle, nam de bocht te ruim en botste tegen een personenauto, bestuurd door een 41 jarige vrouw uit Heinenoord, die op de Jan van der Heijdenstraat reed. De vrouw kwam met de instructeur ten val. Beiden liepen een pijnlijk been op en een gekneusde pols. Ze werden door het ambulancepersoneel behandeld. De motorfiets raakte totaal vernield en de personenauto liep schade op aan de rechter voorzijde.  

bron: www.politie.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Karin

Ja sorry hoor. Wie laat dan ook iemand meteen achterop meenemen de eerste rijles  :shock:  Vond het moeilijk genoeg in het begin om mezelf en die motor onder controle te houden, laat staan ook nog rekening met gewicht achterop.

B-Witch

Ik had mijn eerste rijles ook de instrukteur achterop!
heb zelfs nog zonder handen aan het stuur gereden met ong. 90km per uur...(in die eerste les dus) 8)
is dus niets vreemds aan.
volgens mijn instrukteur was dat om de feeling met de motor te krijgen :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Desmo-devil

Ik ken iemand die tijdens de bijzondere verrichtingen van het rij-examen haar motor in de zijkant van de examinator's auto heeft geparkeerd.
:lol:  :roll:

Motzippaldy

Citaat van: "Desmo-devil"Ik ken iemand die tijdens de bijzondere verrichtingen van het rij-examen haar motor in de zijkant van de examinator's auto heeft geparkeerd.
:lol:  :roll:


:thumbsup:  :rofl:
Proud on the South  

AngelInMe

Ik heb ook al paar keer met de pap achterop gereden (toen ik mn rbw nog niet had :angel: ) en een paar keer met mn zusje en ex achterop (met rbw). Ik vind het wel goed voor de rijvaardigheid. Zo leer je de motor nog een beetje beter kennen.

@ Desmo-devil: een haar? wel ondertussen haar rbw gehaald???

Desmo-devil

Citaat van: "AngelInMe"Ik heb ook al paar keer met de pap achterop gereden (toen ik mn rbw nog niet had :angel: ) en een paar keer met mn zusje en ex achterop (met rbw). Ik vind het wel goed voor de rijvaardigheid. Zo leer je de motor nog een beetje beter kennen.

@ Desmo-devil: een haar? wel ondertussen haar rbw gehaald???

Nee, ze is daarna gelukkig gestopt, was ook nooit wat geworden.

B-Witch

mijn schoonbroer reed met de lesmotor, toen hij de eerste las had, de tuin van de overburen van de rijinstukteur in

ook maar gelijk gestopt met lessen :shock:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Busaberke

Autobrandstoffen cent goedkoper

Uitgegeven: 19 oktober 2005 10:40

DEN HAAG - Shell heeft woensdag zijn adviesprijzen voor autobrandstoffen met 1 cent verlaagd. De prijs van een liter ongelode benzine komt daarmee op 1,409 euro en Super op 1,463 euro. De adviesprijs voor diesel gaat van 1,115 euro per liter naar 1,105 euro.

Shell baseert zijn adviesprijzen op internationale productnoteringen. De prijs van ruwe olie is daarbij van grote invloed. De afgelopen dagen is deze weer wat gedaald.

bron: www.nu.nl

Ik ben benieuwd of de prijzen voor motorfietsbrandstoffen ook gaan dalen!   :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

The Dominator

HOENSBROEK -

Een 25-jarige inwoner van Heerlen is gewond geraakt toen hij op de Gravin van Schonbornlaan in Hoensbroek met zijn bromscooter stuntte en ten val kwam.

De man raakte tijdens een zogenaamde "wheely" (het rijden op het achterwiel) de macht over zijn voertuig kwijt, raakte een stoeprand en een lantaarnpaal en belandde uiteindelijk tegen een boom.

De man werd met diverse botbreuken naar het ziekenhuis overgebracht.

do 20 okt 2005, 09:08 bron de telegraaf
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Busaberke

Rilland 16-10-2005 - Op de Oude Rijksweg in Rilland is zaterdagmiddag rond 16.00 uur een 47-jarige man uit Staphorst gewond geraakt nadat hij met zijn motor ten val was gekomen.


De 47-jarige man maakte deel uit van een groep van circa 10 motorrijders en kwam met zijn voorwiel tussen de uitlaat en het achterwiel van de motor voor hem. Hierdoor verloor hij de macht over zijn motor en ging onderuit waarbij hij een verkeersbord raakte die door de klap uit de grond werd getrokken en middendoor boog.
De 47-jarige motorrijder is ter plaatse behandeld door ambulancepersoneel en een arts van de traumaheli, waarna hij per helicopter is overgebracht naar het Erasmusziekenhuis in Rotterdam. Vermoedelijk heeft de man bij zijn val een klaplong en diverse fracturen opgelopen. Zijn motor is total loss.

bron: politie.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft donderdag en vrijdag vijf mensen gearresteerd die betrokken zouden zijn bij het opzettelijk aanrijden van een motoragent op de A15 afgelopen zaterdagavond. Het gaat om vijf mannen tussen de 19 en 25 jaar uit de regio Rijnmond.

De 38-jarige agent uit Spijkenisse werd tijdens een surveillance tot twee maal toe opzettelijk aangereden bij afslag Charlois. Hij was duidelijk herkenbaar aan het werk als agent.


De auto die betrokken was bij het ongeval op de A15 is eerder uitgebrand teruggevonden op een industrieterrein in Rhoon. De politie nam in eerste instantie aan dat het voertuig betrokken was bij een snelkraak. Later bleek echter dat de auto is gebruikt bij het inrijden op de agent.

De motoragent, die werd opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, raakte door het ongeval een deel van zijn been kwijt. Volgens de politie is zijn toestand nog steeds zorgwekkend en is de agent nog altijd niet aanspreekbaar.

bron nu.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin


DeWitte

TIJUANA - In de Mexiaanse stad Tijuana is vrijdag een man op een motor rondgereden met een dode achterop als passagier. Het lijk droeg keurig een helm. De man liep tegen de lamp toen hij in een bocht ten val kwam. Hij liet lijk en motor achter en vluchtte te voet. De politie heeft een onderzoek ingesteld wegens moord.

Volgens de politie was het lijk al zes uur voor het motorongeluk dood. De man had een steekwond in zijn voorhoofd en vertoonde wurgsporen. :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"TIJUANA - In de Mexiaanse stad Tijuana is vrijdag een man op een motor rondgereden met een dode achterop als passagier. Het lijk droeg keurig een helm. De man liep tegen de lamp toen hij in een bocht ten val kwam. Hij liet lijk en motor achter en vluchtte te voet. De politie heeft een onderzoek ingesteld wegens moord.

Volgens de politie was het lijk al zes uur voor het motorongeluk dood. De man had een steekwond in zijn voorhoofd en vertoonde wurgsporen. :shock:

don't fuck with bikers .......... :twisted:  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009