Welke banden en vooral WAAR te kopen???

Gestart door Yvil, 19 juni, 2008, 19:53:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Beste heren,

Ik zoek weer advies. Op dit moment wil ik platter dan dat mijn achterbandje (d205f) aankan,
tenminste dat idee heb ik aangezien ik de laatste weken meerdere keren weg ben geschoven.
Gelukkig iedere keer weer met de schrik vrij gekomen, maar toch.

Nu ben ik bij de mannen in Margraten geweest en John heeft de m'n banden eens bekeken.
Best lachen... hij zag dat ik rechts "brutaler" instuur dan linksom en dat ik idd wel eens aan
het randje van m'n toerbandje zou kunnen zitten.

Aangezien mijn voorband (bt014) volgens hem nog n 3 tot 4 duizend mee zou gaan ben ik dus
aan het kijken voor alleen een achterband. Hij gaf aan dat de bt016 dan een goede optie zou
zijn aangezien ik dan meteen een veeeeel sportievere band heb en deze ongeveer gelijk met de
voorband op zou kunnen hebben  :mrgreen:

Alleen schrok ik van de prijs voor die BT016 incl. montage.... €225,- En dat voor maar een 4 tot
5 duizend km  :shock:         Maar goed, dan nu de vragen:

- Is dat een normale prijs, m.a.w. kan ik die nergens goedkoper krijgen?
- Zijn er andere banden opties, dus wat zijn nog goede banden voor "sportief" gebruik?
- En de Michelin 2CT zou er niet in mijn maat zijn... (170 breed)  :( Die wou ik namelijk na
  deze nieuwe achterband als set eronder laten leggen.

Meningen, opties en tips... Alles is welkom  :yes6rs:

Heintje

als je het mij vraagt kun je ook eens bij abel infomeren die zijn meestal goedkoper.

B-Witch

Ga eens praten bij Bikes Unlimited, die zit altijd onder de prijs van de meeste dealers  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Yvil

Citaat van: Heintje op 19 juni, 2008, 20:01:49
als je het mij vraagt kun je ook eens bij abel infomeren die zijn meestal goedkoper.

Abel  ??? :dunno:

@ Suzuki Girl: Thnx, Ik zal eens gaan kijken daar bij die nieuwe sponsor  :mrgreen:

Motzippaldy

Bandenboer is altijd goedkoper dan motor dealer  :-X
Proud on the South  

Steefke™

Smells like rubber

DeWitte

Abel (bandenboer) is idd niet de duurste, zit in Landgraaf aan de Reeweg.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Ik had eerst een smalle band, breed uitlopend. Soort van paddestoel zeg maar. daarmee zat ik ook wel eens op het randje en dat voelde je goed. toen ik vorig jaar een andere band koos was dat een meer ronde en kan ik iets platter gaan. Dus lkan alleen maar zeggen dat je een rondere band zou kunnen pakken. mischien een maatje hoger ? of zit ik dan fout te denken ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

#8
Momarosa in Geleen



Dit kun je gebruiken om te checken wat er voor je fiets te koop is http://www.debandenman.nl/
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Ik weet dat velen hun bandensets in Spanje bestellen.
Dat schijnt inclusief verzendkosten een stuk goedkoper te zijn als de banden in Nederland.
Ook bij onze oosterburen (Duitsland dus) zijn de banden over het algemeen een stuk goedkoper.

Ik zou in jouw geval niet voor een band met een super zachte compound gaan. Ik denk dat je al beter af met gewoon een rondere en dus sportievere band.
Verder denk ik dat je met een VFR400 je banden niet zo snel verslijt als met een supersport (met alle respect), dus die 4 tot 5 duizend kilometer zullen wel meevallen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Yvil

#10
Citaat van: SuzukiLimburg op 20 juni, 2008, 10:03:17
Ik weet dat velen hun bandensets in Spanje bestellen.
Dat schijnt inclusief verzendkosten een stuk goedkoper te zijn als de banden in Nederland.
Ook bij onze oosterburen (Duitsland dus) zijn de banden over het algemeen een stuk goedkoper.

Ik zou in jouw geval niet voor een band met een super zachte compound gaan. Ik denk dat je al beter af met gewoon een rondere en dus sportievere band.
Verder denk ik dat je met een VFR400 je banden niet zo snel verslijt als met een supersport (met alle respect), dus die 4 tot 5 duizend kilometer zullen wel meevallen.

VFR400  ???  :roll:

Maak er maar rustig een 750 van  :yes6rs: en wat betrefd het feit dat een 400 minder snel banden slijt dan supersport... Dat zal over het algemeen altijd zo zijn, maar ik meen hier toevallig iemand met een 400"tje" te kennen wat de 5000km echt niet haalt met een achterband  :mrgreen:

Maar iig bedankt voor de tips. Ik heb idd Herr Tod ff gevraagd zoals Steefke al tipte...

Laat er nu éne uit Duitsland komen, dat scheelt me minimaal 60 euro incl. montage op die achterband en dan ga ik denk ik toch maar eens die BT016 proberen. Wil dat wel eens proberen  :P



Edit: Ik ben er uit... Heb als het goed is volgende week al een BT016R incl. ballenceren voor €155,- onder m'n brommert liggen  :yeah: Bedankt voor alle Tips!!

Busaberke

Citaat van: Yvil op 20 juni, 2008, 11:11:59
Laat er nu éne uit Duitsland komen, dat scheelt me minimaal 60 euro incl. montage op die achterband en dan ga ik denk ik toch maar eens die BT016 proberen. Wil dat wel eens proberen  :P



Edit: Ik ben er uit... Heb als het goed is volgende week al een BT016R incl. ballenceren voor €155,- onder m'n brommert liggen  :yeah: Bedankt voor alle Tips!!

Waar heb je die besteld ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Yvil

Citaat van: Busaberke op 20 juni, 2008, 13:02:41
Waar heb je die besteld ?

http://www.mopedreifen.de/

Hoezo? Ik ga hem trouwens zo meteen pas bestellen en HOOP hem dan eind volgende week binnen te hebben.

SuzukiLimburg

CiteerVFR400   

Mijn welgemeende excuses voor deze fout.
Weet niet hoe ik hier bij kwam maar had een 400 in de kop.  :?

Ik weet wie je bedoelt met diegene die met een 400 een achterband snel op krijgt, maar in verhouding met een krachtigere motor zou met dezelfde rijstijl de achterband nog sneller op zijn.

Maar ben blij dat je geslaagd bent met de investering in nieuw rubber. Ga bij dit adres ook maar eens informeren.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Yvil

Citaat van: SuzukiLimburg op 20 juni, 2008, 13:22:03
CiteerVFR400   

Mijn welgemeende excuses voor deze fout.
Weet niet hoe ik hier bij kwam maar had een 400 in de kop.  :?

Ik weet wie je bedoelt met diegene die met een 400 een achterband snel op krijgt, maar in verhouding met een krachtigere motor zou met dezelfde rijstijl de achterband nog sneller op zijn.

Maar ben blij dat je geslaagd bent met de investering in nieuw rubber. Ga bij dit adres ook maar eens informeren.

Hahaha... No hard feelings  ;)

En ja, dat adres kun je zo je type motor opzoeken. Komen alle beschikbare banden voor je neus incl. prijs. Komen dan nog 6 euro bezorgkosten bij en klaar is kees SuzukiLimburg.

Ik laat ze bij de nieuwe sponsor er op leggen. Maar €10,- incl ballenceren   :worship-cool:






ps. Die namen enz. mag ik toch gewoon noemen, of is dat eigenlijk niet gewenst? Doe niemand te kort geloof ik, noem alleen feiten.  :dunno: Als ik niet verder had gekeken was ik n dief uit eigen beurs geweest!!