Zo geleerd zo gedaan?

Gestart door Steefke™, 20 juni, 2008, 08:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Ik zou zeggen probeer het eens, maar dan moet je wel *ietsje* platter de bochten door gaan anders gebeurt dat inderdaad niet... maar dan heb je de achetrrem helemaal niet nodig omdat je de bocht altijd krapper kunt maken door te sturen ;)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Suzuki-Girl© op 22 juni, 2008, 09:23:52
Citaat van: Herr Tod op 21 juni, 2008, 18:45:22
Als je dat in een bocht naar rechts doet komt je voet aan de grond.

Bullshit is dat :yes6rs:
Een zeer krappe rechterbocht krijg je ook beter genomen als je de achterrem gebruikt.
gewoon gas erop houden, en bijremmen met de achterrem.. Zo blijft je motor stabiel, en heeft niet de neiging om om te kiepen.

eens  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Suzuki-Girl© op 22 juni, 2008, 09:23:52
Een zeer krappe rechterbocht krijg je ook beter genomen als je de achterrem gebruikt.
gewoon gas erop houden, en bijremmen met de achterrem.. Zo blijft je motor stabiel, en heeft niet de neiging om om te kiepen.
Ik doe dat ook als ik wil keren, pootje op de rem en met trekkende motor omdraaien. :yes6rs:
Smells like rubber

Herr Tod

Waarom zou je de achterrem gebruiken als je nog niet zo plat gaat dat je makkelijk een krappere lijn kunt maken door te sturen? De achterrem gebruiken in een bocht doe je alleen in geval van nood, aangezien je in een geval van nood zo plat gaat dat je niet meer kunt sturen kun je ook niet op de achterrem drukken tenzij je aangepaste steps hebt. Daarom had Mick Doohan een duim bediende achterrem... maar ja, die kon dan ook niet rijden :shock: :shock: :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Jazeker kon die rijden  maar eeuh, :rofl: waar vergelijk jij je zelf mee?   :-X
de doorsnee motorrijder werkt toch met de "normale" technieken?  :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Quick Mick kan niet met voet achterrem bedienen (kunstje van Hollandse chirurgen  :mrgreen: ) en daroom had hij duim remhendel aan de linkere stuurhelft  :roll:
Proud on the South  

B-Witch

Citaat van: Herr Tod op 22 juni, 2008, 19:10:42
Waarom zou je de achterrem gebruiken als je nog niet zo plat gaat dat je makkelijk een krappere lijn kunt maken door te sturen? De achterrem gebruiken in een bocht doe je alleen in geval van nood, aangezien je in een geval van nood zo plat gaat dat je niet meer kunt sturen kun je ook niet op de achterrem drukken tenzij je aangepaste steps hebt. Daarom had Mick Doohan een duim bediende achterrem... maar ja, die kon dan ook niet rijden :shock: :shock: :lol:

Dat plat gaan intresseert mij eigenlijk helemaal niet  :?
Wat ik doe is gewoon mijn motor beheersbaar houden.
Neem een heel krappe hairpin bijv, genoeg inschuinen, en dan is het gewoon een kwestie van je snelheid bepalen met je achterrem, zo creeer je stabiliteit, en zul je niet gemakkelijk op je plaat gaan, zelfs niet bij de kleinste ieniemienie bochtjes..

Zo heb ik het geleerd, en daar brengt niemand me vanaf, omdat het gewoon werkt voor mij. :yes6rs:

You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Citaat van: Dwars® op 22 juni, 2008, 19:18:38
Jazeker kon die rijden  maar eeuh, :rofl: waar vergelijk jij je zelf mee?   :-X
de doorsnee motorrijder werkt toch met de "normale" technieken?  :roll:

Waar staat dat ik me durf te vergelijken met de MotoGP mannen :confused: dat zijn jouw woorden :jack: Hooguit de mentaliteit is vergelijkbaar :mrgreen: Waar staat dat we het over de doorsnee motorrijder hebben? We hebben het toch over het gebruik van de achterrem in het algemeen bij straat- of racemotoren. Ik zeg alleen dat het een techniek is die men kan gebruiken, in linkerbochten. Een van de weinige nuttige dingen die je met de achterrem kunt doen. Als je niet plat gaat dan is je motor stabiel zat en hoef je helemaal niet aan de rem te komen. Ik kom niet aan die achterrem terwijl ik geen enkel probleem heb met hele krappe hairpins, bv die in de Eifel rechtsom omhoog, of keren op de weg ;) :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Yvil

Ik snap wel wat Herr Tod bedoelt. Als je rechtsom plat door de bocht gaat is er simpelweg te weinig beweegruimte om je voetje nog op de achterrem te zetten... Als ik m'n voet bij de rem zou willen houden "just in case" had ik nu geen neuzen meer op m'n laarzen aangezien die dan constant aan de grond komt  :dunno: Is het dan niet standaard om je voet hoger op de step te zetten voor een bocht??? Ben ik noodgedwongen wel moeten gaan doen. Maar goed, misschien praat ik wel stierenpoep en heb ik gewoon een verkeerde zithouding   ;)

En het is idd ook zo dat je ooit (voor mij nog niet zo heel lang geleden) hebt geleerd dat krappe langzame bochten met behulp van de achterrem makkelijker te doen zijn, al ging dat op n lesmotor beter dan op mn eige motor moet ik zeggen.


Mounty

Citaat van: Yvil op 23 juni, 2008, 00:29:35
Ik snap wel wat Herr Tod bedoelt. Als je rechtsom plat door de bocht gaat is er simpelweg te weinig beweegruimte om je voetje nog op de achterrem te zetten... Als ik m'n voet bij de rem zou willen houden "just in case" had ik nu geen neuzen meer op m'n laarzen aangezien die dan constant aan de grond komt  :dunno: Is het dan niet standaard om je voet hoger op de step te zetten voor een bocht??? Ben ik noodgedwongen wel moeten gaan doen. Maar goed, misschien praat ik wel stierenpoep en heb ik gewoon een verkeerde zithouding   ;)

En het is idd ook zo dat je ooit (voor mij nog niet zo heel lang geleden) hebt geleerd dat krappe langzame bochten met behulp van de achterrem makkelijker te doen zijn, al ging dat op n lesmotor beter dan op mn eige motor moet ik zeggen.



nee hoor, geen stierenpoep. Als ik mijn neus van de schoen op de rem hou dan raak ik ook de grond ermee...neus op de step gaat goed en je kunt ook nog beter "op de step" drukken...waardoor je makkelijker stuurt.
Bij de mindere bochtjes zou je m kunnen gebruiken om een beetje bij te remmen zonder dat je de voorvork laat induiken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

3-2 :mrgreen: Hoe dan ook, over 1 ding zijn we het allemaal wel eens denk ik, de achterrem gebruik je niet om te remmen... alleen als de voorrem het niet meer doet :shock:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Citaat van: Herr Tod op 23 juni, 2008, 17:25:09
3-2 :mrgreen: Hoe dan ook, over 1 ding zijn we het allemaal wel eens denk ik, de achterrem gebruik je niet om te remmen... alleen als de voorrem het niet meer doet :shock:

Hoe dan ook, eens worden we het toch wel  :yes6rs:  :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: Herr Tod op 23 juni, 2008, 17:25:09
3-2 :mrgreen: Hoe dan ook, over 1 ding zijn we het allemaal wel eens denk ik, de achterrem gebruik je niet om te remmen... alleen als de voorrem het niet meer doet :shock:

Ikke lekker wel, scheelt net ff die meter. Ik kan het sommigen alleen maar aanbevelen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

#29
Gaan we weer... uitgangpunt: we willen zo snel mogelijk tot stilstand komen. Dan scheelt dat je niks. Wat wel scheelt is voordat je vol in de voorremhandle knijpt eerst even licht knijpen en dan meteen vol, dus zeg 10% en dan in een keer 99% terwijl je je met je knieen tegen de tank drukt, nooit op het stuur leunen! Het stuur is om te sturen en niet om je tegen af te zetten. Als je remt dan ligt 100% van het gewicht voor, dus wat wil je dan nog met de achterrem?

Maar jij hebt sowieso geen keuze met je Triple Combined Fax Modem Braking System All Rights Reserved :shock:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: