Hoofdmenu

Paint Shop Pro

Gestart door Busaberke, 23 juni, 2008, 21:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Ik zit al een hele tijd te zweten om de ontwerpen voor de reclame en nummering van m'n pocketbike in PSP 8.0 in te voeren, maar heb gewoon niet voldoende kennis van het programme om dat écht goed voor elkaar te krijgen.  :cry:
Helaas ontbreekt het mij nu aan de tijd om éérst dat hele programma te doorgronden, dus enige hulp zou welkom zijn.

Wie heeft er veel kennis van Paint Shop Pro en kan mij hier mee helpen?  :D
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

#1
Citaat van: Busaberke op 23 juni, 2008, 21:40:38
Ik zit al een hele tijd te zweten om de ontwerpen voor de reclame en nummering van m'n pocketbike in PSP 8.0 in te voeren, maar heb gewoon niet voldoende kennis van het programme om dat écht goed voor elkaar te krijgen.  :cry:
Helaas ontbreekt het mij nu aan de tijd om éérst dat hele programma te doorgronden, dus enige hulp zou welkom zijn.

Wie heeft er veel kennis van Paint Shop Pro en kan mij hier mee helpen?  :D

heb je hier mss wat aan ???


voor de rest, ik kan je niet helpen, ben ook waardeloos met dat programma  :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Diddl

ik zaal eens kijken of mijn pa er iets vanaf weet ( is freelanc docent in tekenprogrammas)
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Mounty

wat zijn de moeilijkheden in PSP ? ik gebruik het al jaren om tittelpaginas etc te maken. Eigenlijk een vrij simpel programma, maar je moet weten waar alles zit. Met de juiste toolbar geopend word het al een stuk minder zoeken..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: FZ_Ron op 24 juni, 2008, 05:32:04
wat zijn de moeilijkheden in PSP ? ik gebruik het al jaren om tittelpaginas etc te maken. Eigenlijk een vrij simpel programma, maar je moet weten waar alles zit. Met de juiste toolbar geopend word het al een stuk minder zoeken..

:worship-cool:  dat geldt waarschijnlijk voor ieder programma.  ;)

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 24 juni, 2008, 09:13:27
Citaat van: FZ_Ron op 24 juni, 2008, 05:32:04
wat zijn de moeilijkheden in PSP ? ik gebruik het al jaren om tittelpaginas etc te maken. Eigenlijk een vrij simpel programma, maar je moet weten waar alles zit. Met de juiste toolbar geopend word het al een stuk minder zoeken..

:worship-cool:  dat geldt waarschijnlijk voor ieder programma.  ;)



daarom vraag ik wat hij zoekt..mischien weet ik het wel te zitten..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Citaat van: FZ_Ron op 24 juni, 2008, 22:20:55

daarom vraag ik wat hij zoekt..mischien weet ik het wel te zitten..

Precies mijn idee. Laat maar eens horen wat er met PSP gemaakt moet worden. Zo moeilijk is het programma ook weer niet. Ik gebruik al jaren versie 6.0 van PSP en die voldoet nog steeds. Als de functie niet in PSP 6.0 zit, kan ik natuurlijk niet helpen  :mrgreen:

grtz HD4ever  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Busaberke

Probleem is als volgt:

ik wil een rechthoek tekenen met één schuine zijde, en afgeronde hoeken volgens een aantal exacte parameters.
Vervolgens wil ik dat figuur kunnen inkleuren enz.
Dit figuur staat niet tusen de standaard tekenblokken, dus dit figuur moet uit losse lijnen opgebouwd worden, maar dan herkent PSP niet als een entity die ingekleurd kan worden.

Voor dit soort vraagstellingen kan ik geen enkel antwoord in de diverse handleidingen (bedankt Suusgirl ! :cool:) en tutorials vinden.

Daarnaast kan ik er niet achterkomen hoe ik lijnlengtes en radia kan definieren.

Als noodoplossing teken ik het basisfiguur in ACAD, exporteer het via een EPS file naar PSP. Erg omslachtig, want door de conversie wijzigt de schaal.

Iemand een betere oplossing ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

HD4ever

Citaat van: Busaberke op 25 juni, 2008, 20:44:29
Iemand een betere oplossing ?

Ik begrijp wat je wil en het lijkt me dat dit inderdaad in PSP niet goed te maken is, en Autocad of een van de aanverwante programma's de enige oplossing is. Ook in Visio Technical kan ik niets vinden om dit even te maken.

grtz, HD4ever  :dunno:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

VOlgens mij kan adobe illustrator dit wel, maar daar moet je ook mee kunnen omgaan . :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: HD4ever op 26 juni, 2008, 09:07:29
Citaat van: Busaberke op 25 juni, 2008, 20:44:29
Iemand een betere oplossing ?

Ik begrijp wat je wil en het lijkt me dat dit inderdaad in PSP niet goed te maken is, en Autocad of een van de aanverwante programma's de enige oplossing is. Ook in Visio Technical kan ik niets vinden om dit even te maken.

grtz, HD4ever  :dunno:

heb ook ff gezocht en tot 0 resultaat behalve acad en of orcad, daar kun je getallen ingeven over de lijn/bocht/circel etc...met graden en al..
Mischien eens uit de hand tekenen en iemand in autocad laten uittekenen...doe ik altijd als ik iets gelaserd of watergesneden wil..meest gangbare programma schijnbaar..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: FZ_Ron op 26 juni, 2008, 16:49:25Mischien eens uit de hand tekenen en iemand in autocad laten uittekenen...

Met Acad kan ik heel goed uit de voeten, dus zo doe ik het nu dan maar.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009