Bakkertjedeeg's Supermoto topic

Gestart door Bakkertjedeeg, 06 juli, 2008, 21:26:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Ben je aan het oefenen om straks hetzelfde te doen met een racert? :mrgreen: Dat was mijn plan, maar toen bleek dat het tijdens het oefenen al tot grote brokken kwam :rofl:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Bakkertjedeeg

Citaat van: Herr Tod op 08 juli, 2008, 01:36:41
Ben je aan het oefenen om straks hetzelfde te doen met een racert? :mrgreen: Dat was mijn plan, maar toen bleek dat het tijdens het oefenen al tot grote brokken kwam :rofl:

:lol:

Het oefenen met de SM heeft me echt een paar postieve dingen opgeleverd. Je krijgt echt controle over een motor. Tot voor een paar maanden was de achterrem een absolute no go area op de SS. Ik gebruik nu de achterrem en dat geeft zoooon rust in de fiets.  :worship-cool: Na de supermoto cursus bij van Drunen betrapt ik me zelf erop dat ik op het circuit ecuyeres een slide probeerde uit te lokken. Het voelt niet meer vreemd en dat is het belangrijkste. Op Assen bij het aanremmen van de noordlus kwam de achterkant ook. Niet zoals bij de SM, maar het voelde vertrouwd en je stuurt gewoon in, waar ik waarschijnlijk vroeger de fiets rechtop zou hebben gezet. Ga dit niet oefenen met een SS, want dat gaat je geld kosten. Leer het op de SM. Je speelt met hele andere gewichten. Als de SM tijdens de slide je probeert eraf te gooien (een ""hoge kant" in Rossi zijn vetaalde boek.... :rofl:) dan kan je deze nog makkelijk rechtop zetten. De SS is met zijn gewicht een stuk minder lief voor je.

Bakkertjedeeg

Citaat van: Hakinnen op 07 juli, 2008, 21:05:01
Heb voor dat ik de Yamaha mono kocht geinformeerd naar CRF blokken
werd me sterk afgeraden omdat ze kapot lopen blijkbaar.
Nu is het natuurlijk wel zo dat in de mono racerij die blokken nog wat meer toeren moeten maken en er nog wat meer pk's uitgehaald worden.  maar in de mono racerij rijdt niemand met een honda crf blok, in nederland niet, in het duits kampioenschap niet en in het europees kampioenschap niet.
wellicht zijn ze wel betrouwbaar maar zitten ze in standaardtrim al op het randje en gaan ze er net over wanneer ze sneller moeten..?  geen idee verder

Vrijwel alle "minimono's" (125cc TZ of Honda RS rijwielgedeeltes met daarin een 450viertakt) hebben yamaha WR blokken. Die blijven wel heel en kunnen de toerentallen wel aan..
de meeste hebben met een milde vorm van tuning (standaard kop maar gewoon netjes gemaakt, carillo drijfstang , Wiseco HC zuiger, tornado nokken, 41mm FCR carb en een goede uitlaat ) toch tegen de 55-60 echte achterwielpk's wat natuurlijk heel redelijk is voor een 450 éénpits viertakt
(ter vergelijk..mijn yammie 686 heeft met dit blok 62 achterwiel maar ruim 200cc meer aan boord)
de echte snelle mono's gaan al richting de 75-80 achterwielpk's

hoe dan ook..
ik was ook voor zo'n honda blokje aan het kijken toen..voordat ik de yammie kocht.
wilde dat in een licht rijwielgedeelte stoppen.  maar het werd me afgeraden dus.
hoe dan ook..had ik die 686 niet gekocht was ik iets gaan bouwen rondom een WR450

echter..ik kwam de yam686 tegen , weliswaar met een heel snel blok (was circa 70awpk )erin maar heb toen een ander blok laten bouwen met een mildere vorm van tuning (standaard nokken) en een begrenzing op max 8700 toeren omdat ik vooral wilde rijden en niet wilde sleutelen en erop leeglopen
en das ook sowieso ten opzichte van een 450 een veilig gevoel..wat minder hoge toerentallen en wat meer cc's..

echter..zo'n wr450 blijft erg tof qua krachtbron..

als het (in jouw geval )  een SM moest worden en het moest een Jap zijn..wr450!..

In de SM wereld wordt er juist veel gereden met de CRF'jes, maar dit is nuttige info Hakki. De banen die ik wil meepakken zoals Croix en Ecuyeres hebben een lang recht stuk. Niet echt vergelijkbaar met de doorsnee SM banen. Dan heb ik al 3 redenen om voor een WR 450 te gaan:

- Redelijk ruim aanbod (fiets op kenteken)
- Inzet op langere banen
- Betaalbaarder dan de Honda

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 05:26:18
In de SM wereld wordt er juist veel gereden met de CRF'jes, maar dit is nuttige info Hakki. De banen die ik wil meepakken zoals Croix en Ecuyeres hebben een lang recht stuk. Niet echt vergelijkbaar met de doorsnee SM banen. Dan heb ik al 3 redenen om voor een WR 450 te gaan:

- Redelijk ruim aanbod (fiets op kenteken)
- Inzet op langere banen
- Betaalbaarder dan de Honda

:cool: Ik ben hartstikke benieuwd wat het gaat worden. :yes6rs: Eigenlijk niet goed voor mij deze topic dat brengt me weer op nieuwe ideen. Maar eerst maar eens de knoop doorhakken wat betreft de SM cursus. Cross ervaring genoeg maar op het asfalt twijfel ik nog wel eens daarom lijkt met dit lijkt me erg gaaf. :cool:
Smells like rubber

DeWitte

zo'n cursus waar en wat kost dat?  ;) (mss ook wat voor ouwe lollie's? :oops:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 08 juli, 2008, 08:44:54
zo'n cursus waar en wat kost dat?  ;) (mss ook wat voor ouwe lollie's? :oops:)

255 euries (de maximum leeftijd is 40)  :mrgreen: nee geintje :mrgreen: check this supermotoschool
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Dat is dus echt gaaf. Heb net eens even gekeken en zou daar best wel aan willen meedoen aan zo'n training.
Lijkt me echt te gek, zeker omdat ik al een tijdje aan het kijken ben voor een SM voor erbij. (garage wordt steeds voller  :mrgreen:)
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Bakkertjedeeg

Citaat van: Steefke™ op 08 juli, 2008, 08:07:32
Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 05:26:18
In de SM wereld wordt er juist veel gereden met de CRF'jes, maar dit is nuttige info Hakki. De banen die ik wil meepakken zoals Croix en Ecuyeres hebben een lang recht stuk. Niet echt vergelijkbaar met de doorsnee SM banen. Dan heb ik al 3 redenen om voor een WR 450 te gaan:

- Redelijk ruim aanbod (fiets op kenteken)
- Inzet op langere banen
- Betaalbaarder dan de Honda

:cool: Ik ben hartstikke benieuwd wat het gaat worden. :yes6rs: Eigenlijk niet goed voor mij deze topic dat brengt me weer op nieuwe ideen. Maar eerst maar eens de knoop doorhakken wat betreft de SM cursus. Cross ervaring genoeg maar op het asfalt twijfel ik nog wel eens daarom lijkt met dit lijkt me erg gaaf. :cool:

Ik ben ook benieuwd...maar een WR 450 zie ik wel zitten. Het hangt ook af wat mijn XR doet onder wat extreme omstandigheden (zware oliebelasting op langere circuits) Die SM cursus is echt een aanrader en misschien iets om met het forum te organiseren. Van Drunen is een coole heer die je in no time veel bijbrengt over het SM rijden. Heel opbouwend en op laatst zei hij. En nu gaan we sliden... :shock: :shock: Het is eigenlijk niet moeilijk en oefening baart kunst. Meer dan waard het geld!!

Steefke™

Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 21:59:36
Van Drunen is een coole heer die je in no time veel bijbrengt over het SM rijden.

Dat klopt ik heb hem een aantal jaren geleden al eens op de cross getroffen.  Ik heb hem trouwens in mei op de GOFASTXDays op het circuit in zolder nog aan het werk gezien :worship-cool: (wel een pokke klein stukje asfalt waar ze bezig waren maar des te ruiger als ze ziet wat er voor een snelheid behaald kan worden).

Citaat van: Bakkertjedeeg op 08 juli, 2008, 21:59:36
Die SM cursus is echt een aanrader en misschien iets om met het forum te organiseren.

Is geen gek idee, ik moet maar eens een balletje opgooien. :yes6rs:
Smells like rubber

Bakkertjedeeg

#24
Na in mijn vakantie flink wat research te hebben gedaan is mijn keuze gevallen op een Honda CRF 450 HM uit 05 . Ik twijfelde tussen de Honda CRF en de Yamaha WR 450. Nadat ik op de Husky 510 van NrGiZer had gereden wist ik zeker dat ik voor de CRF moest gaan ivm het vermogen van CRF versus de WR. Mijn lijst met Enduro/SM kan weer worden aangevuld!

Honda XR 600 R '87
Honda CR 250 '92 (enduro/SM)
Honda XR 600 R '96 (enduro/SM)
Honda XR 600 R '96 (enduro/SM)
Honda CRF 450 HM '05 (enduro/SM)

Dit is hem dan geworden.



Ik heb hem gekocht in enduro trim. 'S winters wordt hij hier ook voor gebruikt. 'Zomers wordt hij SM.

De wielen heb ik inmiddels al aangekocht. In bestelling staan reeds andere tandwielen, Braking remschijf en voorlopig met adapter voor originele klauw. Verder wil ik zsm een stalenremleiding bestellen. In de winter maanden wordt hij waarschijnlijk optisch getuned. Gezien mijn circuit Kawa ZX6 en Yamaha R6 beide wit zijn geworden, zal deze er waarschijnlijk  ook aan moeten geloven.... :D Wit is zooo p*rn*.. :yes6rs:
Ook wil ik in de wintermaanden een vloeistof opvangbakje maken. Heeft iemand hier ervaring mee en of weet iemand die uit te halen??

DeWitte

als vloeistof opvangbakje reeds vaker een leeg flesje van remolie gezien: dan boorden ze daar paar gaten in de bovenkant (in de dop) in, en daar gingen de slangetjes dan weer in. Het geheel werd vastgezet met tie-raps. kijken of ik daar een foto van kan vinden.....
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

zo had Desmo het gemaakt! Idd veel mooier dan een plastic flesjke

Citaat van: Desmo-devil op 23 juni, 2007, 17:33:59
Altijd op zoek naar leuke details aan mijn bike.
Zo zag ik vorige week bij de Ducati races in Assen dat het verplicht was een olie-opvang flesje te monteren op de carter ontluchting om te voorkomen dat er olie op de baan lekt.
De meesten gebruikten hiervoor een plastic flesje.Ik vond dat stoer uitzien en dat wilde ik ook, maar dan wel mooi.
Dan ga je zoeken en vind je een ongebruikte verchroomde zeepdispencer .
Beugeltje maken stukje slang kopen en voila mijn olieopvangcarterontluchtingspotje is geboren. Is ie mooi of niet ?

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Vloeistof"opvang" is zo te koop. (voor carteronluchting / brandstof overloop )
Weet niet of dat in NL te krijgen is.
Ik gebruik voor de mono's kleine (witte  :mrgreen: )reservoirkes van acerbis die ik in italia koop (bij carpi-moto of redracingparts..weet ik ff niet meer)
En ik weet een adresje waar je ze (voor "radiator overflow")zelfs van HRC krijgt en dat zijn dezelfde als gebruikt op de RS125 en MotoGP honda's..gewoon lullig flesje eigenlijk

als je een vloeistof opvangbak voor onder het carter bedoeld
heb ik net een halve week naar lopen zoeken..alles te krijgen maar allemaal veel te groot / lang om onder een ééncilinder carter te hangen
Ik vindt die dingen allemaal lelijk maar ik moet er verplicht één hebben voor raceweekend Hockenheim.
Kon niks vinden..nog even gedacht om zelfs met hars en poly aan de slag te gaan maar eigenlijk geen zin in dat geknoei. Is toch maar voor één weekend en het boeit me daarom niet of het uitziet,als het maar doet waarvoor het is
Ben nu bezig met een 5 ltr can waar koelvloeistof inzat om te toveren tot carterbak.. doorgezaagd, de twee losse delen in elkaar gelijmd zodat het wat steviger is ..we zien wel weer
kan ook zijn dat ik iets maak uit een plaat dun alu die ik hier nog heb staan

hoe dan ook..mocht jij een standaard carteropvangbak voor een ééncolinder tegenkomen ergens..tip me even dan..

Steefke™

 :cool: Gaaf dink, zuut er strak oet :worship-cool: :worship-cool:

Als je alles wit wil maken heb je mss hier iets aan Catalogus Polisport

Smells like rubber

Herr Tod

Ziet er goed uit! :worship-cool: Veel plezier er mee... zal wel geen probleem zijn denk ik :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: