Kijkglaasje remvloeistofreservoir

Gestart door karz, 14 juli, 2008, 21:28:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

karz

Om een of andere enorme etsreden heb ik geen kijkglaasje meer in het remvloeistofreservoir.

Dat ding is ook nog geintegreerd met de hele rechtergasremknipperlichtenhandvatverwarming juggle.
Dus ik heb geen zin om dat helemaal te  gaan vervangen.

Een snelle oplossing is om dat kijkglas-gat dicht te maken met iets. Iemand een goed idee wat ik daarvoor zou kunnen gebruiken.

In prinicipe is het al genoeg als ik die gleuf kan dichtmaken.
Is zoiets dicht te lassen / solderen ? Of is er een of andere remvloeistof resistant ietsie dat ik daar mee kan volpurren ?











sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Zo'n glaasje, zit dat met een klemveer eringeklemd of hoe ? welke maat is dat overigens..heb nog zoiets liggen,zo'n reservoir met glaasje...mischien, heel mischien past dat..anders zou ik een schijfje maken van pak m beet een milimeter dik, en die ipv het glaasje erin klemmen..zo te zien zit er een o-ring in, die zou ik meteen ff vervangen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gassie

het is aluminium of een of andere legering maar een nieuw gaasje bestellen kan dat niet
KTM SMT 2011

karz

Het is 20 mm (een 5 cent eurostuk pas er net in ).

Ik heb geen apart artikelnr kunnen ontdekken bij BMW.

Daarbij zullen die dingen er op een of andere manier ingeklemt moeten worden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: karz op 14 juli, 2008, 21:52:44
Het is 20 mm (een 5 cent eurostuk pas er net in ).

Ik heb geen apart artikelnr kunnen ontdekken bij BMW.

Daarbij zullen die dingen er op een of andere manier ingeklemt moeten worden.

zal morgen eens kijken...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™



Hiermee kun je zelfs carters e.d. mee lijmen.

Volgen mij heb ik nog iets van dit spul liggen, k laat je wel ff iets weten.
Smells like rubber

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Smells like rubber

QuattroFrits

#8
Een of twee glaasjes van een schroefkop oftewel een zekeringhouder, deze glaasjes zijn ook 20 mm een kosten niks.
Even goed vastplakken en klaar.
En tegen alles bestendig.  :yes6rs:

Ik heb er anders hier ook nog wel liggen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

ik heb vandaag zo'n glaasje bij mij eruit gehaald...is bij Yamaha geen glas maar kunstof. kon het er met een beetje kracht eruitdrukken van binnen uit. het is meer een doorzichtig dopje wat afgedicht word door middel van een o-ring.
Heb m nog niet opgemeten maar denk dat ie wel 20mm doorsnede heeft...kun je hebben, en dan met de lijm van steefke voor de zekerheid extra vastzetten... Mischien gebruiken ze expres geen glas...

Ben net terug....dus ff te laat om nog de garage in te gaan om op te meten..

Op je foto ziet het geheel er precies zo uit als de remvloeistopreservoirkijkglas van mijne...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Ah  :worship-cool:   Het origineel is ook geen echt glas volgens mij.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

wrom friemel je er dat glaasje eigenlijk uit? met smetvrees alles schoon willen hebben? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 16 juli, 2008, 11:54:24
wrom friemel je er dat glaasje eigenlijk uit? met smetvrees alles schoon willen hebben? :mrgreen:

Smetvrees is voor vrouwen ;)

Toen ik laatst bij jou was geweest, kwam ik thuis en zag druppels remvloeistof op de kuip liggen.
Toen zag ik dat het remvloeistof kijkglaasje doorgeslagen was.

Nu moet ik zeggen dat dit nooit door dit glaasje heb kunnen kijken. Dit is volgens mij al eens gesneuveld en met een of andere kit hersteld. De kit was dan tussen het gebarste glaasje en die gleuf gespoten.

Ik heb die prut dus nu weggehaald.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

heb het glaasje eens opgemeten...de buitenrand (het geheel wat je ziet) is 18mm, de uitwendige bus is 15mm en inwendige bus is 13mm. de o-ring is dus ook 15mm


Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™

Smells like rubber