Achterbandje voor de bmw cup.rep.

Gestart door Jor, 11 augustus, 2008, 11:52:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jor

Ik ben aan het kijken welke achterband ik op de bmw ga leggen, nou heb ik de andere topics al voor
een gedeelte gelezen, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb bij bandenboer gekeken en bij mopedreifen, en hier zijn wat prijzen.
Met de maten 180/55
                                            bandenboer             mopedreifen
                                                                       
Metzler: -SportecM1                    nvt                        134,-
            -SportecM3                   158,-                      133,-

Pirelli:    -Diablo corsa III              169,-                      150,-

Michelin: -Pilot Power                   160,-                      131,-
             -Pilot Power 2ct             174,-                      139,-

Bridgestone: -BT016                    160,-                      132,-

Je ziet de duidelijke prijsverschillen al, dit is dan wel zonder verzendkosten.
De metzler sportec m1 ligt nu op de bmw en vind ik wel lekker rijden, de m3 is de opvolger.
De michelin pilot power ligt op de TLR en die reden super, kars heeft ze er toen op gelegt en die liggen er nu nog op.
Ik zelf heb er ongeveer 11000km mee gereden, en dan nog wat kars er mee gereden heeft. En ik reed zeker niet rustig met de tlr.
Pilot power 2 ct is geloof ik de opvolger van de gewone pp.
De pirelli's heb ik zelf geen ervaring mee maar wat ik zo hoor zijn die niet echt heel super.
En de bridgestone hoor ik veel verhalen over ,plakken super maar slijten wat sneller.
Om het geld gaat het niet aangezien ik de banden toch een van de belangrijkste dingen vind, is toch je eigen veiligheid.

Wat zijn jullie ervaringen betreffende deze banden???
Voorband is nog prima (metzler sportec m1) , dus die blijft nog liggen. Mag aanemen dat dat niet veel uitmaakt
als je verschillende banden combineerd. Waneer die op is en de nieuwe achterband bevalt goed leg ik er gewoon het zelfde als achter op.


Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Pilot Power 2CT of de BT-016. De Powers sturen iets sneller als ze nieuw zijn, de BT-016 stuurt als een versleten Pilot Power, iets langzamer maar wel geleidelijk. Maar dat is nog steeds zo snel dat je zelf nog aan de linkerkant van de motor hangt en de motor al naar rechts overheld in een S-bocht :lol: Ik vind de BT-016 super goed remmen, als die wil gaan blokkeren dan voel je dat al aankomen en als die dan blokkeert blijft die in een redelijk rechte lijn lopen, ook op het natte. De grip van de BT-016 is beter dan de Power op het droge, vooral bij het uitkomen van een bocht. De Power gaat eerder opzij dan de BT-016. De BT-016 is ook wat stugger dan de Power. Wel opletten bij een nieuwe BT-016, die conserveringslaag is een stuk gladder dan bij een Michelin, dat was ik van de week even vergeten, leek wel een surfplank waar ik op reed :-X Ik ben zelf wel een voorstander van beide banden tegelijk wisselen, stuurt beter :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Jor

Klopt ook ik zou het liefst voor en achter willen wisselen maar de voorband is in een nog hele goede staat, en is gewoon zonde om die te vervangen!!
En ik probeer het gewoon en zie wel hoe het rijd!!

Nu eens ff gaan kijken waar ik hem het beste kan laten monteren.
Ging met mijn cross velgen altijd naar BBS in geleen op de rijksweg, koste toen geloof ik 10 Eu. :yes6rs:
Nadeel was dat ik vaker wel problemen heb gehad, 1x band verkeerd om erop terwijl ik de looprichting had aangegeven :evil:.
en 1x lekketuub. Moet ik wel zeggen dat ze het zonder klagen verbeterd hebben :cool:.
Ga eens ff rond bellen.
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Verschild nog al...
Van 17.50 Eu bij Bosman banden
Tot 35 Eu bij Kicken in Sittard
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

check je pb..

Mocht dat niet gaan, Bikes unlimited doet het volgens mij voor een tientje per velg. Weet ik niet zeker, maar ik zal morgenvroeg eens vragen, dan ben ik er toch.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Yvil

Ik heb m'n achterband bij Sampermans in Heerlen erop laten leggen
en laten balenceren voor €15,- voor een losse velg. Dus dat liet zich
ook goed doen.

Het was/is trouwens een BT016 en daar ben ik heel tevreden over.
Maar goed, ik heb weinig vergelijkings materiaal. Nog weinig ervaring. :oops:


iig succes ermee :thumbsup:

karz

 :oops:  Ben ik nog vergeten te vragen...
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

Maakt niet uit bel wel ff, en sampermans wil het idd doen voor 15 euro.
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten