slip en trailcursus

Gestart door Karin, 13 oktober, 2005, 16:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Karin

Heb in maart 2003 een slip en trail cursus gevolgd. Dat gebeurde overigens niet met je eigen motor. Voor de slipcursus kreeg je een Kawasaki ER5 met zijwieletjes. Dat nodigde natuurlijk wel uit om je grenzen te gaan zoeken  :wink:  Je had daar echt verschillende wegdekken waarop je dan flink moest remmen en de noodstop op oefenen. Het grappige was omdat je wist dat je zijwielen had dat je echt je grenzen opzocht. Dat heeft bij mij menig draaitolletje met de motor bezorgt...lachen joh.
Maar je leerde daar hoofdzakelijk mee dat je remvermogen op ieder wegdek anders was en zelfs onder andere omstandigheden. Ze stonden er dus ook te spuiten met water en het was toen behoorlijk koud.

Het trail gedeelte had ik behoorlijk onderschat. Tjonge wat moet je daar een sterke beenspieren voor hebben. En de behendigheid natuurlijk sowieso. Maar ik vond het vooral heel erg vermoeiend. Het was toen die dag behoorlijk koud rond de 5 graden, maar we waren met z'n allen aan het zweten.

Wat ik leuk vind aan dit soort rijopleidingen dat je net effe weer andere motortechnieken leert en dat komt je tijdens het rijden altijd wel eens van pas.

Hier paar piccies:










[/img]

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Leuk!

Waar was dat?

Wat kost zoiets?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Lijk mij ook wel eens leuk en leerzaam...Mischien eens in een groepje aanmelden ?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Citaat van: "Busaberke"Leuk!

Waar was dat?

Wat kost zoiets?

Dat was in Weert bij een slipschool...Ecool heet ie. Ik heb het toen via de motorclub gevolgd en met een groep krijg je korting. Weet de prijs niet helemaal zeker meer, maar dacht iets in de geest van 125-140 euro voor de hele dag.

Busaberke

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "Busaberke"Leuk!

Waar was dat?

Wat kost zoiets?

Dat was in Weert bij een slipschool...Ecool heet ie. Ik heb het toen via de motorclub gevolgd en met een groep krijg je korting. Weet de prijs niet helemaal zeker meer, maar dacht iets in de geest van 125-140 euro voor de hele dag.

klinkt goed!
datumpje prikken in het voorjaar ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Ik weet de diensten nog niet van komend jaar, dus kan nog niks plannen, maar als ik en mijn vrouw vrij zijn dan ga ik alvast mee..tenzij jah..u now..er iets ernstigs is..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Karin

Foutje...ik heb het nog eens nagekeken het was 75 euro met korting. Zal eens navragen wat het zonder korting was.

Busaberke

Citaat van: "Karin"Foutje...ik heb het nog eens nagekeken het was 75 euro met korting.

het is je vergeven .......

:wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gieskes

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Karin"
Citaat van: "Busaberke"Leuk!

Waar was dat?

Wat kost zoiets?

Dat was in Weert bij een slipschool...Ecool heet ie. Ik heb het toen via de motorclub gevolgd en met een groep krijg je korting. Weet de prijs niet helemaal zeker meer, maar dacht iets in de geest van 125-140 euro voor de hele dag.

klinkt goed!
datumpje prikken in het voorjaar ?

:thumbsup:  Strak plan!!
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Prijzen kun je nakijken op www.ecool.nl en hier kun je ook kijken wanneer zij de tijd hebben voor een cursus, staat een complete agenda op.
Ik ben er op een slipcursus voor auto's geweest (prijs gewonnen) en heb er zeer veel van geleerd.
Maar gezellig met een groep voor de MOTORCURSUS ben ik ook voor te vinden en zal dan graag meedoen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

:oops: Heb nog even op hun site gekeken, maar ik weet niet of de prijzen en zo nog erop staan.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

:D Vandaag, 20-11-2005, toch weer even op de site van Ecool gezocht en alles weer gevonden.
http://www.ettc.nl/frame_ecool.html Met deze link zie je het zelf. :D
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.