Om de pomp te testen:
Accu eens met 2 draden rechtstreeks op de benzinepomp aansluiten. De min tegen de body van de pomp houden en de plus op 1 van de aansluitingen (een aansluiting is power , als er meer zijn...de rest zijn fuel level indicators ofzo) gewoon even snel aanraken met de + kabel als je niet zeker weet welke wat is.
De pomp moet dan lopen en de benzine moet spuiten. Als je tank leeg is dan niet al te lang spelen met de pomp want anders loopt deze droog.
Maar het geeft je een goed idee of de pomp nog een beetje soepel gaat. Ook zal hij door de rechtstreekse verbinding wat sterker lopen omdat de spanning niet verlaagd wordt door de weerstand van de rest van de bedrading.
Controleer ook het relais wat de pomp aan stuurt. Als deze hapert dan krijg je ook dit soort gedrag. Alle aansluitingen , connectors enz opschuren en inspuiten met wd40 of contactspray.
Kontroleer ook de bedrading van het relais naar de pomp toe, als hier bijv. een klein scheurtje in de mantel zit, en er tijdens het rijden contact gemaakt wordt met het frame dan verdwijnt de spanning naar de pomp naar een oneindige weerstand waardoor de pomp dus ook stopt.