Hoofdmenu

Benzine probleem

Gestart door suzuki-girl, 13 oktober, 2005, 17:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

En om de tank beluchting/ontluchting te controleren, de motor starten met de tankdop open/eraf.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

R-yen

Bij de Ninja van Angelique zorgde een slechte accu voor te weinig spanning op de benzinepomp waardoor deze te weinig benzine leverde en de motor ook telkens na een x aantal km stil stond. Nieuwe accu bracht hier uitkomst.

karz

Citaat van: "R-yen"Bij de Ninja van Angelique zorgde een slechte accu voor te weinig spanning op de benzinepomp waardoor deze te weinig benzine leverde en de motor ook telkens na een x aantal km stil stond. Nieuwe accu bracht hier uitkomst.

? :?  als je motor loopt dan neemt de dyno de boordspanning toch over ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: "karz"
Citaat van: "R-yen"Bij de Ninja van Angelique zorgde een slechte accu voor te weinig spanning op de benzinepomp waardoor deze te weinig benzine leverde en de motor ook telkens na een x aantal km stil stond. Nieuwe accu bracht hier uitkomst.

? :?  als je motor loopt dan neemt de dyno de boordspanning toch over ?

Mijne loopt ook niet zonder accuspanning :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Citaat van: "QuattroFrits"

Mijne loopt ook niet zonder accuspanning :roll:

Nee Ok, initeel is er voldoende boordspanning van je accu nodig. Maar als je motor up and running is dan moet de dynamo toch genoeg genereren om de boordspanning op peil te houden ook al is je accu slecht.
Wat volgens mij wel zou kunnen is dat de accu zo rot is dat ie gaat functioneren als een oneindige weerstand. Want hij hangt toch in het circuit. Dan trekt hij dus de hele boordspanning weg.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Toen ik de motor kocht was de accu defect, startkabels weer aangesloten en liep weer perfect.
Startkabels los, weer een grote puinhoop en zeker bij gasgeven.
Nieuwe accu en nooit meer problemen gehad en doet het na 4 jaar nog steeds goed.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Hakinnen

Citaat van: "peter"er zit geen benzinepomp op een RF frits..

ai.....

Er zit wel degelijk een benzine pomp op een Suzuki RF hoor.



Denk dat die benzine pomp overigens best wel de moeite waard is om te checken naar aanleiding van het probleem van de topicstarter.
Weerstand laten meten van de verschillende  kabels in de aansluitstekker zou een idee kunnen zijn denk ik..

B-Witch

Accu is in orde, kan het niet zijn, heeft echt met benzine toevoer te maken :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Ik zou eerst eens beginnen met de boel (kraan/tank/filter) schoonmaken en kijken of er geen leiding geknikt zit of zoiets..... :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Om de pomp te testen:
Accu eens met 2 draden rechtstreeks op de benzinepomp aansluiten. De min tegen de body van de pomp houden en de plus op 1 van de aansluitingen (een aansluiting is power , als er meer zijn...de rest zijn fuel level indicators ofzo) gewoon even snel aanraken met de + kabel als je niet zeker weet welke wat is.

De pomp moet dan lopen en de benzine moet spuiten. Als je tank leeg is dan niet al te lang spelen met de pomp want anders loopt deze droog.

Maar het geeft je een goed idee of de pomp nog een beetje soepel gaat. Ook zal hij door de rechtstreekse verbinding wat sterker lopen omdat de spanning niet verlaagd wordt door de weerstand van de rest van de bedrading.

Controleer ook het relais wat de pomp aan stuurt. Als deze hapert dan krijg je ook dit soort gedrag. Alle aansluitingen , connectors enz opschuren en inspuiten met wd40 of contactspray.

Kontroleer ook de bedrading van het relais naar de pomp toe, als hier bijv. een klein scheurtje in de mantel zit, en er tijdens het rijden contact gemaakt wordt met het frame dan verdwijnt de spanning naar de pomp naar een oneindige weerstand waardoor de pomp dus ook stopt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

peter

Citeerer zit geen benzinepomp op een RF frits..

Tja ,kost me een rondje op de nieuwjaarsborrel..

DeWitte

Citaat van: "peter"
Citeerer zit geen benzinepomp op een RF frits..

Tja ,kost me een rondje op de nieuwjaarsborrel..

gezellie :thumbsup:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away