Bergtraining Taunusgebergte

Gestart door Karin, 13 oktober, 2005, 18:21:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

In juni 2005 heb ik een 4 daagse bergtraining gevolgd. Dat was uiteraard supergaaf. Vier dagen lang alleen maar bochten rijden  :lol:
De eerste dag had je eigenlijk de tocht naar de bestemming. Daar moest je om half 2 aanwezig zijn, aangezien je na de eerste kennismaking nog een 70 km moest rijden zodat de instructeurs een beetje de groepen konden indelen naar rijervaring.

`s Avonds theorie over bochtentechniek en speciale aandacht voor het remmen vooral ook bij veel haarspeldbochten als je daalt.

Zaterdag natuurlijk al de theoretische kennis in praktijk brengen. Dit werd een tocht van ongeveer 200 km, waarbij iedere keer iemand anders moest voorrijden. De instructeur rijdt altijd op 2e positie achter de voorrijder. Hij bekijkt de voorrijder en geeft ondertussen met zijn lichaam gebaren aan voor de achterrijders over kijktechniek. Dus vanuit alle posities is dit leerzaam. Deze 1e dag werd natuurlijk regelmatig even gestopt om te evalueren met de voorrijder voordat iemand anders weer moest voorrijden.

Op zondag was een supermooie route die 300 km lang duurde. En er werd veel minder gestopt en de bochten en wegen werden dus ook qua moeilijkheidsgraad hoger. Veel haarspeldbochten en supersteile slingerende weggetjes omhoog en omlaag. Echt kicken. Er waren weggetjes bij dat ik blij was dat we die omhoog gingen en niet omlaag  :?

De maandag werd gebruikt om via een prachtige route naar huis te rijden via de Eifel. Ook deze dag is weer rond de 250 km gereden.

Alles bij elkaar een hele goede training als je je bochtentechniek goed onder de knie wilt krijgen op de juiste manier.

Ook hier weer een paar foto´s


Hier het hotel waar ik verbleef, trouwens uitstekend eten. En prachtig uitzicht over de speeltuin die dagen  :lol:




Tevens werd er die dagen ook met een filmcamera gereden, dus achteraf krijg je een dvd waarop je jezelf dus ziet rijden. Is wel gaaf.



Stopplaats voor uitleg van de remproef die we gingen doen. Was een rustig weggetje.



Een van de vele bochten...


Instructeur achter me.


Zondags met het pontje over Rijn




´s Avonds evalueren onder de boom bij het hotel met een lekker glas Weissen  :lol:

Motzippaldy

Proud on the South  

Mounty

jah..kunnen we nog eens wat van leren...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Gieskes

Waauw wat een organisatie met die videobeelden, die instructeur die achter je rijdt en je rijstijl analyseert, feedback geeft..... Die verdienen hun geld dus wel letterlijk!

Mooi gedaan!! :thumbsup:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Joep

@Karin

Is dit die cursus die aangeboden wordt door LCVM?
Wil zelf volgend ook zo'n cursus gaan doen, maar ik ben nog een beetje aan het rond neuzen waar, hoe, wie, wat.

Maar dit was dus zo te lezen erg goed bevallen. Als je er nog wat info over hebt dan hoor ik het graag.

Karin

Klopt Joep, was van LCVM. Ik ga volgend jaar weer. Van 5 t/m 8 mei 2006. Dus als je tegen die tijd interesse hebt, dan laat maar wat weten.

Alleen al de accomodatie en het perfecte ontbijt en 4 gangendiner is het geld zeker dubbel en dwars waard naast de opleiding. En vergeet het binnenzwembad niet....heerlijk na een dag zweten op de motor. Dus voor mij is het ook een beetje vakantie :wink:

The Dominator

Citaat van: "Karin"Klopt Joep, was van LCVM. Ik ga volgend jaar weer. Van 5 t/m 8 mei 2006. Dus als je tegen die tijd interesse hebt, dan laat maar wat weten.

Alleen al de accomodatie en het perfecte ontbijt en 4 gangendiner is het geld zeker dubbel en dwars waard naast de opleiding. En vergeet het binnenzwembad niet....heerlijk na een dag zweten op de motor. Dus voor mij is het ook een beetje vakantie :wink:

hummmn, klinkt goed, heb daar verleden jaar ook al naar gekeken, misschien leuk om volgend jaar met een paar man te doen..... (misschien polletje opzetten???)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Karin

Dit jaar heb ik dus weer de bergtraining van LCVM gevolgd. En vorig weekend zijn er opnames gemaakt voor het programma Top Speed. Misschien wel leuk voor diegene die een indruk wil krijgen.

http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0604.wmv

TTigertje

Errug leuk om te zien........ :!:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

QuattroFrits

Citaat van: "Karin"Dit jaar heb ik dus weer de bergtraining van LCVM gevolgd. En vorig weekend zijn er opnames gemaakt voor het programma Top Speed. Misschien wel leuk voor diegene die een indruk wil krijgen.

http://www.topspeedtv.nl/film.php?film=ts0604.wmv

:roll: Gaan je handen wel van jeuken. :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.