Hoofdmenu

to V or not to V

Gestart door DeWitte, 13 oktober, 2005, 19:02:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Iemand ervaring met Shell-V power?  je hoort er tegenstrijdige verhalen over :? motoren zouden er beter, zuiniger van lopen zegt de een terwijl de ander (waaronder een gerenomeerd motoblad  :? ) het min of meer naar het rijk der fabelen verwijst.

:arrow:  :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

IK heb goede ervaring met  V-Power ,olie gebruik van me bike is omlaag gegaan  8)  maar de prijs van V Power  :guns:  :whipping:  :cum:  :banghead4rv:  :fuckyou:
Proud on the South  

Karin

Ik heb een test ervan gelezen, weet even niet meer uit mijn hoofd in welk blad. Maar als ik het vind zal ik er even vermelden hier.
Maar het kwam er dus op neer dat 2 precies dezelfde motoren met dezelfde soort ervaren rijders op het circuit gingen rijden en degenen met de V-power benzine kwam wel iets langer met zijn tank uit. Maar als je dat zou omrekenen naar de meerprijs van de benzine loonde het zich bijna niet. Ik geloof dat er nog geen 1 km inzat.

Maar ik zal de bron nog eens gaan zoeken.

Mounty

Heb hier al een een pol gehad (verwijderd omdat het niet in een geschikte topic stond) en op een ander forum ook de vraag gesteld welke benzine..

Kreeg veel dezelfde antwoorden:

De meesten tanken de goedkoopste peut (Euro)
Omdat de prijs tov de superbenzines mider is en idd het aantal kilometrs wat je meer rijd met superpeut heel gereing is...

Wel werd er iets gemeld over de reinigende werking en de aanslag in je carbs. etc..maar af en toe een flesje van 10 euro erin en dat probleem is opgelost.

Qua prestaties'zijn er verschillende meningen..ik rij een oudere motor (1989) en die is wel gevoelig ervoor..op super plus rijd ie beter dan op euro, maar olie gebruik is iets meer..Andere merken geen verschil.

So far...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

In de bol d'or merkte ik wat aanvankleijk meer power , olie verbruik is er niet minder om geworden. Heb een paar keer V-power getankt, tank nu weer euro 95, en merk nu eigenlijk geen verschil meer.
Misschien heeft die V-power hem een beetje doorgeblazen, wat kaas van de kleprubbers af ofzo..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

We hebben het "verschil" tussen loodvrije 95 en V-power (de duitse 100+ octaan versie) een keer gemeten op een testbank.  betrof een GSX-R1000K5.  ik weet de precieze vermogens niet meer echter op topvermogen (hoge toeren) was de motor op V-power sterker.
Bij lagere toerentallen was er geen verschil te meten.
Over verbruik kan ik niks zeggen. weet ik niet

The Dominator

Citaat van: "Hakinnen"We hebben het "verschil" tussen loodvrije 95 en V-power (de duitse 100+ octaan versie) een keer gemeten op een testbank.  betrof een GSX-R1000K5.  ik weet de precieze vermogens niet meer echter op topvermogen (hoge toeren) was de motor op V-power sterker.
Bij lagere toerentallen was er geen verschil te meten.
Over verbruik kan ik niks zeggen. weet ik niet

duitse heeft idd octaan van 100+, maar geloof dat er in nederland (en sinds deze maand ook in belgie verkrijgbaar) maar octaan 93 is, heeft dat er misschien ook nog iets mee te maken??

anyway, als ik eens een keer in duitsland ga "vegen"  dan gooi ik m wel vol met V-power 100+ kan ie meteen alles schoonblazen (maar of dat met 1 tankje lukt????)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Karin

Citaat van: "hayasjeelski"

duitse heeft idd octaan van 100+, maar geloof dat er in nederland (en sinds deze maand ook in belgie verkrijgbaar) maar octaan 93 is, heeft dat er misschien ook nog iets mee te maken??


Maar 93 octaan lijkt me sterk, dan zou ie nog minder bevatten dan de euro95? Ik dacht juist dat ook de kracht uit/in het octaangehalte lag  :roll:

The Dominator

Citaat van: "Karin"
Citaat van: "hayasjeelski"

duitse heeft idd octaan van 100+, maar geloof dat er in nederland (en sinds deze maand ook in belgie verkrijgbaar) maar octaan 93 is, heeft dat er misschien ook nog iets mee te maken??


Maar 93 octaan lijkt me sterk, dan zou ie nog minder bevatten dan de euro95? Ik dacht juist dat ook de kracht uit/in het octaangehalte lag  :roll:

heel verhaal over V-Power, staat helaas niets bij over octaangehalte, maar zal straks es opletten bij de pomp......

http://www.shell.com/home/Framework?siteId=nl-nl&FC2=/nl-nl/html/iwgen/zzz_lhn.html&FC3=/nl-nl/tailored/shell_for_motorists/fuels/vpower_p/vpower_p_about_ga_1602.html
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

tis trouwens octaangetal; daarbij is de Duitse en Nederlands norm verschillend; bij ons 95 is ongveer 98 in Duitsland; dus laat je daardoor niet op ut verkeerde been zetten :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Kijk, zo blijven we bijleren....zelfs op dit forum  :wink:

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"tis trouwens octaangetal; daarbij is de Duitse en Nederlands norm verschillend; bij ons 95 is ongveer 98 in Duitsland; dus laat je daardoor niet op ut verkeerde been zetten :wink:



Dat geloof ik niet octaan is octaan hier en daar ergens  :?
Duitsers hebben andere namen voor benzine .Ze hebben geen Euro loodvrij maar Super bleivfrei
:?
Proud on the South  

Karin

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Dwars"tis trouwens octaangetal; daarbij is de Duitse en Nederlands norm verschillend; bij ons 95 is ongveer 98 in Duitsland; dus laat je daardoor niet op ut verkeerde been zetten :wink:



Dat geloof ik niet octaan is octaan hier en daar ergens  :?
Duitsers hebben andere namen voor benzine .Ze hebben geen Euro loodvrij maar Super bleivfrei
:?

Toch schijnt het zo te zijn:

Is V Power in Nederland hetzelfde als in Duitsland?

Shell heeft uitgebreid marktonderzoek gedaan naar de behoefte van de klant in de diverse Europese landen. Daarnaast houdt Shell rekening met de verschillende rijomstandigheden in de diverse Europese landen en stemt de formulering van Shell V-Power daarop af. Shell V-power in Nederland is daarom specifiek ontwikkeld om aan de behoefte van de Nederlandse klant tegemoet te komen onder Nederlandse rijomstandigheden. In Nederland zorgt het vele start--stop (korte ritten) en het file-rijden voor het feit dat auto's gevoeliger zijn voor vorming van vervuiling op de inlaatkleppen. Dit is de reden dat gekozen is voor een specifieke reinigende eigenschap die er voor zorgt dat de motor schoner blijft.Het vele stoppen en optrekken in de Nederlandse markt vraagt bovendien om een brandstof die er voor zorgt dat de auto snel op het gaspedaal reageert als dat nodig is

Shell V Power in Duitsland is specifiek afgestemd op de behoefte van de Duitse klanten en de rijomstandigheden in de Duitse markt. In de praktijk betekent dit dat de twee producten een verschillende samenstelling hebben.
Bron....Link van Haya..zie boven

Motzippaldy

Wat betreft V Power heb je gelijk maar Dwars bedoelde voor benzine/octaan algemeen  :?
Proud on the South  

Karin

Citaat van: "Motzippaldy"Wat betreft V Power heb je gelijk maar Dwars bedoelde voor benzine/octaan algemeen  :?

Vandaar dat ik ook nergens kan aflezen hoeveel octaan V Power bevat :?

En Euro 95 lijkt mij idd evenveel octaan te bevatten dan Super Bleifrei (heeft ook 95 volgens de pomp). Op dit punt ga ik met je mee.