Hoofdmenu

Bridgestone BT-021

Gestart door Road Racing Tonnie, 26 september, 2008, 20:15:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Vandaag een paar Bridgestone BT 021 op de TDM laten leggen, oude waren zeker niet versleten, maar al wel enkele jaren oud, vandaar, en gelijk nieuwe ventielen laten plaatsen, vind ik ook belangrijk.
En zoals jullie misschien weten, ben ik nogal ouderwets :lol:, d.w.z ik neem altijd een schuurpapiertje mee, als de nieuwe gemonteerd zijn, en ga ik terplekke de zijkanten met het schuurpaiertje bewerken, om zo de de wat gladde emulsie te verwijderen, en kan men al heel snel "vol aan de bak".
Mijn ervaring is zeer positief, een perfect bochtengedrag, ook het links-rechts omgooien op een rotonde, is een plezier, ben benieuwd naar de levensduur 5000 km?????, we zullen zien.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

B-Witch

Mr Kawa en ik rijden beiden met de BT021, wij zijn er zeer tevreden over.
qua levensduur denk ik dat dat wel meevalt ongeveer 6 a 7 k  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

ReBel

Tééring :-X 5K.... 6 á 7K.... 'k Ben net aan een nieuw achterbandje toe (BattleWing)... na 15K...
Dank jullie, nu voel ik me meteen weer een oude sok in 't verkeer :oops: ;) :lol:

Mounty

ik denk ik kijk eens naar mijn bandjes...achteband zit op de indicators...dus moet vervangen worden. tellen van de kilometers leert dat ik er ongeveer 6500 km mee gedaan heb..Dunlop k333 sportage.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Op de RS had ik pilot roads. Die pilot roads die bevielen de eerste 5k prima. Zogauw ze op de helft waren gingen ze vreemd afslijten.
Waardoor ze een abrubt inkantel moment kregen in de bochten.

Dat schijnt met veel merken te gebeuren op de wat zwaardere (qua gewicht) motoren. De merken erkennen dat ook.
De dunlop sportmaxx roadsmart   schijnt hier het minst last van te hebben. Die heb ik nu ook laten steken op de RS.
Ik ben eens benieuwd.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

ahamay

Hoi,

Ik heb sinds vandaag een BT-021 achter op mijn Kawa Z750 liggen. Ben eens benieuwd of deze langer meegaat als de standaard
gemonteerde Dunlop qualifier. Deze was al na 4000 kilometer helemaal kaal (canvas was al zichtbaar).

Bij Motoport vonden ze dat ik met teveel "lood" in mijn rechterhand reed ;)

Maar 4000km is toch normaal voor een sport motor, niet?

Road Racing Tonnie

Citaat van: ahamay op 30 mei, 2009, 22:54:16
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een BT-021 achter op mijn Kawa Z750 liggen. Ben eens benieuwd of deze langer meegaat als de standaard
gemonteerde Dunlop qualifier. Deze was al na 4000 kilometer helemaal kaal (canvas was al zichtbaar).

Bij Motoport vonden ze dat ik met teveel "lood" in mijn rechterhand reed ;)

Maar 4000km is toch normaal voor een sport motor, niet?

Ik teken er voor, 4000 km, met een achterband, de Hayabusa heeft hem na 2500 km bijna helemaal kaal geplukt :( :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

ik zit ook met de Michelins rond de 3500-4500 km's :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: ahamay op 30 mei, 2009, 22:54:16
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een BT-021 achter op mijn Kawa Z750 liggen. Ben eens benieuwd of deze langer meegaat als de standaard
gemonteerde Dunlop qualifier. Deze was al na 4000 kilometer helemaal kaal (canvas was al zichtbaar).

Bij Motoport vonden ze dat ik met teveel "lood" in mijn rechterhand reed ;)

Maar 4000km is toch normaal voor een sport motor, niet?

moah, een 4 in lijn 750 cc moet met een breed inzetbare straatband toch wat meer kunnen afleggen.
Of je rijdt herr-tod stile...
Als ze dat vinden bij motoport vind ik het vreemd dat ze je dan geen sportievere band hebben aangeraden :dunno:

Dat een band bij een Busa en Varadero sneller op is lijkt me logisch, beide zware fietsen met veel koppel.


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

ahamay

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook.

Maar t.o.v. mijn oude YZFR 750 (130pk) gaat deze Kawa (109Pk) toch als de brandweer...

En wat betreft die zware fietsen:
Ik zie altijd van die mooie R1's, Aprillia, Fireblade etc... Allemaal met hun dure Ariai hempje en Laser uitlaatjes.
Maar als ze dan het gas opdraaien en een bochtje ingaan, blijf ik ze toch vaak mooi bij.

Maareh de Feedback van de band (BT021)  is prima en ik merk geen gekke dingen in de bochten e.d.

Ik denk dat iedereen zijn voorkeur voor een band heeft; op mijn honda civic lagen Bridgestone banden. Deze maakten veel lawaai en
erg onconfortabel. Daarna Michelin erop en perfect !

Motzippaldy

Citaat van: ahamay op 02 juni, 2009, 20:33:36
Ja, dat dacht ik eigenlijk ook.

Maar t.o.v. mijn oude YZFR 750 (130pk) gaat deze Kawa (109Pk) toch als de brandweer...

En wat betreft die zware fietsen:
Ik zie altijd van die mooie R1's, Aprillia, Fireblade etc... Allemaal met hun dure Ariai hempje en Laser uitlaatjes.
Maar als ze dan het gas opdraaien en een bochtje ingaan, blijf ik ze toch vaak mooi bij.

:yes6rs: maar bij mij is een MIG uitlaat  :-X

Citaat van: ahamay op 02 juni, 2009, 20:33:36
Ik denk dat iedereen zijn voorkeur voor een band heeft; op mijn honda civic lagen Bridgestone banden. Deze maakten veel lawaai en
erg onconfortabel. Daarna Michelin erop en perfect !

Ik heb ook Bridgestone op mijn auto maar ik vind tuK banden  :-X
Proud on the South  

ahamay


Maarten

Hoi,
Ik heb de BT-021 al een hele tijd op het achter wiel zitten (de band op het voorwiel pas een maand terug vervangen voor een bt-021,een hele verbetering), ik heb met de achterband al 6000km gereden (hoeveel km hij daarvoor al gehad heeft weet ik niet zat er al op bij aankoop)en volgens motocenter zou die de vakantie nog makkelijk mee kunnen +/-4000 km.
Ben er zeer tevreden over en weet de gashendel goed te vinden op me cbr.
gr maarten
I'm from the dirty south!!