Bridgestone Battlax BT-020

Gestart door maurice-fz1, 01 oktober, 2008, 21:52:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maurice-fz1

Heyyy allemaal,

Ik heb even een vraagje over het volgende euvel wat ik al een paar keer gemerkt heb bij iets hogere snelheden.
Eerst dacht ik dat het met de tegenwind had te maken maar bij nagenoeg windstil is het ook merkbaar.
Als ik over de de snelweg rij met iets hogere snelheid is het net of de motor begint te swabberen.
Het is geen prettig gevoel in de armen en handen.

Ook tijdens het sneller nemen van een bocht lijkt het net of het "kontje"wil uitbreken.
Kan het zijn dat het met de banden(opnieuw uitbalanceren) heeft te maken die ik erop heb liggen(of is dit de eigenschap van de band)of moet ik het bij de vering(afstellen) zoeken.(orginele vering)

Dit setje heb ik erop liggen:voorband:120/70 zr 17  m/c  58w Bridgestone Battlax BT-020
                                  achterband:190/50 zr 17  m/c  73w Bridgestone Battlax BT-020

motor:Yamaha FZ 1 fazer 2006

mvg maurice-fz1
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

Herr Tod

Hmmmm die oude Bandit van mij heeft een frame dat krom en getordeerd is in alle richtingen en een slag in allebei de velgen maar die zwabbert niet. Wielen uitballanceren is iets dat het ding al jaren niet meer kent.

Ik zou de bandendruk controleren, kijken of je achterwiel recht staat en anders het balhoofd misschien?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

heb je dat met je nieuwe banden of zijn het nog ouwe?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Kijk eens hoe de banden zijn afgesleten , als de 'balk' uit het midden is dan kan dit raar gaan aanvoelen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

maurice-fz1

bandendruk is goed en ik heb alleen een nieuwe achterband erop gekregen toen ik hem kocht want dat was een slik.
Zou het dan komen dat ik alleen een nieuwe achterband erop heb en dat de oude voorband niet vernieuwd is geworden?
Over die balk in het midden van de band,wat bedoel je daarmee? Indicator nokje?

bedankt alvast voor de reakties.  :yes6rs:
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

SuzukiLimburg

Hij bedoeld waarschijnlijk dat de band in het midden vlak is gereden en dus niet meer bol is.
Maar daarvan gaat de motor niet zwabberen volgens mij, dan wil hij juist alleen rechtdoor, ook in de bochten. Om dan de bocht in te sturen moet je de motor echt in de bocht gooien om hem over het randje van de band heen te krijgen.
Heb een keer proefgereden op een motor met een afgevlakte band en dat rijdt dus echt niet prettig.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Gassie

heb je het niet toevallig op de autoweg als je achter een auto hangt
ik heb er ook een beetje last van breder sport stuur waardoor  ik iets meer wind vang en vooral als ik achter een auto rij dan zwabber ik ook een beetje stuur iets losser in de handen en je hebt er minder last van
KTM SMT 2011

Mounty

kan ook aan je spatbord liggen van je voorwiel...als deze geheel gesloten is vangt deze wind en die kan nergen heen, dit voel je in het stuur en sturen. Heb ik laatst ergens gelezen, diegene heeft "spleten" in zijn spatbord gezaagd en gebogen waarna het probleem weg was...
Ik heb dat probleem trouwens ook maar pas bij 200KMh of meer en denk dat het idd aan de rijwind ligt..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

En ik heb het met een BT021 gehad....maar toen zat er een vette schroef in.. :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

als je band normaal afslijt, zou ik zeggen balhoofdlager beetje strakker (laten) trekken?
andere banden (soort/type/merk) helpt ook soms, bij mij iig. de conti bleef het stuur wiebelen bij 60km/h en de michelin nu is superstrak
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

maurice-fz1

Bedankt  :worship-cool: ,ik zal diverse opties eens proberen behalve nieuwe banden,daar wacht ik nog ff mee.

groeten maurice-fz1
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

maurice-fz1

Zeg,misschien een domme vraag maar lost een stuurdemper die trillingen niet op.?
(Ben een beginner dus ik kan domme vragen en goede vragen stellen)

Begrip aub  :?
yowww,zonger taartsjup sjtuit ut sjoner !!!

B-Witch

Citaat van: maurice-fz1 op 05 oktober, 2008, 15:33:09
Zeg,misschien een domme vraag maar lost een stuurdemper die trillingen niet op.?
(Ben een beginner dus ik kan domme vragen en goede vragen stellen)

Begrip aub  :?

Domme vragen bestaan niet, het is pas dom als je het niet vraagt  ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Citaat van: maurice-fz1 op 05 oktober, 2008, 15:33:09
Zeg,misschien een domme vraag maar lost een stuurdemper die trillingen niet op.?
(Ben een beginner dus ik kan domme vragen en goede vragen stellen)

Begrip aub  :?

Neen... een stuurdemper is er voor bedoeld om het voorwiel in het gareel te houden bij zeer hard (uit)accelereren.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: Herr Tod op 05 oktober, 2008, 18:39:19
Citaat van: maurice-fz1 op 05 oktober, 2008, 15:33:09
Zeg,misschien een domme vraag maar lost een stuurdemper die trillingen niet op.?
(Ben een beginner dus ik kan domme vragen en goede vragen stellen)

Begrip aub  :?

Neen... een stuurdemper is er voor bedoeld om het voorwiel in het gareel te houden bij zeer hard (uit)accelereren.

kijk zo leren er meer hiervan. ik dacht dat zo'n stuurdemper idd het zwabberend effect door weet ik wat op het wegdek of band reduceert..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009