Verschuiven berichten in forum

Gestart door HD4ever, 05 oktober, 2008, 13:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HD4ever

Even een vraagje aan de moderators/beheerders van dit forum. Is het mogelijk om de volgorde van de berichten te verschuiven in een phpBB forum. Het is wel mogelijk om rubrieken via een beheerders paneel te verschuiven, maar hoe doe ik dat met berichten in een rubriek?
Stel ik plaats een reeks berichten. Dan worden deze geplaatst op datum van plaatsing. Het laatste bericht bovenaan. Nu wil ik die echter zelf sorteren op bijvoorbeeld onderwerp o.i.d.  Snappie?  :mrgreen:

Ben benieuwd of dat mogelijk is ! :shock:

grtz HD4ever  :D
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Citaat van: HD4ever op 05 oktober, 2008, 13:58:03
Even een vraagje aan de moderators/beheerders van dit forum. Is het mogelijk om de volgorde van de berichten te verschuiven in een phpBB forum. Het is wel mogelijk om rubrieken via een beheerders paneel te verschuiven, maar hoe doe ik dat met berichten in een rubriek?
Stel ik plaats een reeks berichten. Dan worden deze geplaatst op datum van plaatsing. Het laatste bericht bovenaan. Nu wil ik die echter zelf sorteren op bijvoorbeeld onderwerp o.i.d.  Snappie?  :mrgreen:

Ben benieuwd of dat mogelijk is ! :shock:

grtz HD4ever  :D

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je wil topics hebben staan op een andere volgorde dan datum/tijd ?
Bedoel je met sorteren op onderwerp, alfabetisch sorteren ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: karz op 05 oktober, 2008, 15:58:30

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je wil topics hebben staan op een andere volgorde dan datum/tijd ?
Bedoel je met sorteren op onderwerp, alfabetisch sorteren ?


Stel ik plaats na elkaar 3 berichten met willekeurige inhoud met in het onderwerp veld "Zaterdag", In het 2e bericht "Woensdag" in het onderwerp veld en in het laatste bericht "Vrijdag" in het onderwerp veld.  Dan verschijnen deze 3 berichten ook in de volgorde van plaatsing ( datum en tijd ) in het forum. Nu wil ik zelf als beheerder van dat forum deze berichten op de juiste volgorde ( Woensdag, Vrijdag , Zaterdag ) plaatsen. Begrijp je?
Nu kan ik wel berichten verplaatsen naar een andere rubriek of zelfs rubrieken verschuiven, maar ik weet niet hoe ik berichten omhoog of omlaag kan verschuiven binnen eenzelfde rubriek.

Bedankt voor een respons  :worship-cool:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

Dat gaat volgens mij niet, althans niet met de beheertool van Phpbb .
Je kan natuurlijk wel rechtstreeks de database editten.
Dan de datums aanpassen van de topics zodat ze zo komen te staan zoals jij ze wil hebben.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

wrom plaats je ze niet in die (gewenste) volgorde: dan heb je dat probje toch niet? of redeneer ik te simpel  :dunno:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 06 oktober, 2008, 07:24:30
wrom plaats je ze niet in die (gewenste) volgorde: dan heb je dat probje toch niet? of redeneer ik te simpel  :dunno:

Ik gok dat hij de volgorde wil bepalen aan de hand van de inhoud van de  berichten die er komen te staan ?
Dus na het plaatsen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: karz op 06 oktober, 2008, 08:29:09
Citaat van: Dwars® op 06 oktober, 2008, 07:24:30
wrom plaats je ze niet in die (gewenste) volgorde: dan heb je dat probje toch niet? of redeneer ik te simpel  :dunno:

Ik gok dat hij de volgorde wil bepalen aan de hand van de inhoud van de  berichten die er komen te staan ?
Dus na het plaatsen.

Ik was er al bang voor dat dat niet ging lukken via het phpBB beheerderspaneel.  Ik wil inderdaad berichten waar sprake is van een bepaalde datum kunnen sorteren, zodat deze in de goede volgorde in de rubriek staan. Nu staat er soms in 1 rijtje berichten 'Januari, Maart, Februari, Augustus, Juni' op datum van plaatsing en dat is erg slordig.

Thanks HD4ever :thumbsup:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"