kabinet past geluidsregels circuits aan

Gestart door DeWitte, 14 oktober, 2008, 07:01:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Voor het TT-circuit zou door de aanpassing de activiteiten beter en naar eigen inzicht over het jaar kunnen worden verdeeld
Het kabinet stuurt maandag een brief naar de Tweede Kamer, waarin het verzoek staat de wettelijke geluidsregels voor het circuit in Assen en Zandvoort aan te passen. De wet kan in 2010 zijn gewijzigd, waardoor er meer prominente races op Zandvoort kunnen worden verreden. Voor het TT-circuit zou de aanpassing o.a. kunnen betekeken dat de activiteiten beter en naar eigen inzicht over het jaar kunnen worden verdeeld. De organisatie wordt daarmee een stuk flexibeler. De Raad van State haalde februari vorig jaar een streep door de vergunning van de provincie Noord-Holland om het Zandvoortse circuit twaalf dagen extra lawaai te laten maken. Het maximum aantal zogenoemde lawaaidagen werd op vijf gesteld. De provincie Noord-Holland schreef daarover een brandbrief naar het kabinet. Directeur Peter Oosterbaan van het Asser TT-circuit reageerde verheugd op het feit dat er nu eindelijk vanuit de landelijke politiek initiatieven ontstaan en dat er gewerkt wordt aan een duidelijke visie t.a.v. de twee enige echte permanente circuits van ons land. Het kabinet wil duidelijke wettelijke afspraken maken over de geluidsregels voor de circuits van Zandvoort en ook Assen, laat het ministerie van VROM in een toelichting weten. Door de regelgeving voor het toegestane geluid rondom de circuits te verhelderen, geeft het kabinet duidelijkheid over de manier waarop door het bevoegd gezag met uitzonderingssituaties kan worden omgegaan. De provincies hebben vervolgens als dat bevoegde gezag de verantwoordelijkheid om toestemming te geven voor deze uitzonderingen en daarbij de naar hun oordeel noodzakelijke geluidseisen te stellen.

Bron: honest 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Onze Minister-president staat bekend als autosportfanaat, twee weken geleden tijdens de A1 GP stond hij nog naar me te zwaaien vanuit de pits-straat, hij had toch de betere kaartjes, ik had slechts gold-kaartjes voor de overdekte tribune :yes6rs:
Zou hij misschien een goed woordje hebben gedaan?, dan heeft hij toch nog iets goeds gedaan :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

A1? vertel joepie: is ut wat, net zo vet (sound) als de F1?, Bedoel van Bleekemolen hoeven we ut niet te hebben :schater: , die stuurt nog slechter (zeker in de regen) dan Verstappen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

't weer was naatje pet, tussen de buien door regende het, ik ben alleen voor de A1 op de tribune gaan zitten, voor de rest hebben we ons verstopt bij Mickey's, (cafeetje aan het einde van de pits-straat).
Maar het zijn wel echte race-auto's met een mooi geluid (het zijn tenslotte Ferrari's) alleen ging het natuurlijk door al dat vocht wat langzamer, en of die Bleekemolen zo slecht rijdt? hij bleef in ieder geval wel rijden iets dat Ho Pin Tung niet kon zeggen, hij is er wel drie keer vanaf gegaan, waarbij alleen de laatste keer niet zijn eigen fout was :oops:

En ja, wij hadden de kaartjes gesponsord gekregen door de benzine-maatschappij, anders weet ik niet of ik daar 140 euro voor had neergeteld, hoewel je tegenwoordig met die grote screens best wel een goed overzicht over de race hebt. :yes6rs:
Op televisie zie je alles veel beter maar de sfeer kun je alleen maar in het echt proeven :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Gassie

ik ben 3 jaar geleden geweest toen jos op het laatste moment afzegde
was toen wisselend weer droog en dan weer een flinke regenbui maar het geluid vond ik machtig ik stond helemaal op het diepste pnt 
KTM SMT 2011