Hoofdmenu

aankoop cb500

Gestart door De Sjeng, 01 november, 2008, 08:12:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

Ik ga met familie van mij het weekend kijken voor een honda cb500.
ik weet wel globaal waar ik op moet letten, uit vorige aankopen,
maar hoe;
1) beoordelen van de ketting en tandwielen, hoe zie je of ze nog ok zijn
2) koppeling hoekun je testen of deze nog goed zijn.
3) banden wat is de minima profiel diepte

verdere dingen waarop te letten?
God Forgives, I Don't

Steefke™

Een paar algemene tips

De ketting en tandwielen: letop dat de tanden van de tandwielen niet krom staan en de ketting als je hem op het tandwiel vastpakt niet meet dan een 2 a 3 mm los kunt trekken. Is dat wel zo dan zijn ze aan vervanging toe.

De banden: ik denk dat je minimaal 2 mm profiel moet hebben.

Koppeling: als hij met lopende vanuit neutraal niet goed in de versnelling gaat en in de versnelling blijft trekken dan wordt het tijd een nieuwe koppeling.

Op zich kunnen die CB500tjes best wat hebben ik heb zelf op zo'n ding gelest. Als je ziet wat er dan mee gedaan wordt daar wordt je niet vrolijk van.

Suc6 ;)
Smells like rubber

DeWitte

ja idd, kijk goed of ut geen Lesbrik is geweest. En als, of ie goed is onderhouden, tis een honda, dus echt zwakke punten heeft ie niet.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

de minimale profieldiepte bij motoren is volgens de agent die mij aanhield 0,8mm...maar bij aankoop zou ik niet van dit minimum uitgaan. Ook het jaartal van zo'n band is best belangrijk...als ia erg oud is,een jaar of 3-4 dan zou ik m ook maar vervangen. mja, voor zo;n cb kosten de bandjes niet veel.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

Zijn gaan kijken, zag er uit als nieuw. Alleen een nieuw voorbandje nodig. Echter toen ik een proefritje ging maken, liep hij niet echt soepel(vond ik) Accelereerde niet echt vloeiend, maar met horten en stoten. Vertrouwde het niet echt, dus heb hem laten staan.
God Forgives, I Don't

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Smells like rubber

De Sjeng

Nieuwe optie!!!
Ik ga kijken voor een yamaha 600  Diversion bj 92, iemand hier nog tips over????
God Forgives, I Don't