Hoofdmenu

Normandië -Bretagne

Gestart door DeWitte, 01 november, 2008, 21:19:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Sjeng

#15
Citaat van: DeWitte op 01 november, 2008, 21:19:01
Ik zit alweer een reis/route te plannen, waar is dit k*t weer anders goed voor :?. Wij willen volgende zomer heel graag o.a. de "landingsstranden" van operation "Overland" 1944, in Normandië bezoeken. (ik las net dat alleen al op die 5 km "Omaha-Beach" meer dan 4000 amerikanen zijn gesneuveld in: en dat onder de soldaten ook de beroemde schrijver Ernest Hemingway zat: toch een hoop geschiedenis daaro....) iig iemand tips of routes? of dingen die je daar gezien moet hebben?

Daarna willen we graag le Mont saint Michel bezoeken, via Brest ri st Nazaire naar Bordeaux de kust langs afzakken. Om dan weer via Parijs uiteraard na 3 weken thuis te landen. Dus meld je hieronder met tips, campings, routes, cafe's, restaurants of whatever................

dankeschön :yes6rs:

Ben oude topics weer eens aan het bekijken. En Normandië -Bretagne, lijkt mij idd intressant. Mmm  ;) Ik denk dat ik van de zomer hier eens naar toe rijd  :yes6rs: vanuit zeeland
God Forgives, I Don't

DeWitte

Zeker mooi om te doen, streek met een imposante geschiedenis.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Toevallig net 3 dagen terug uit Haute-Normandie en Picardie. Prachtige krijtsteen kliffen!! Maar afgelopen zomer ook in Basse-Normandie en Bretagne bij o.a. de landingsstranden, Le Mont-Saint-Michel enz. geweest. Saint-Malo in Bretagne vond ik persoonlijk een echte aanrader als dagtripje. Heel mooi stadje om een paar uurtjes rond te lopen, wat te eten en op het strand te genieten. Verder in Normandie veel oorlogsmonomenten, musea en bunkers bezocht.

Geweldige vakantiebestemming waar je alleen een beetje geluk met het weer moet hebben  :worship-cool: