Aandrijfriem vervangen van een HD !

Gestart door HD4ever, 14 februari, 2009, 12:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Sinds afgelopen week staat mijn motor de eerste keer voor groot onderhoud bij de plaatselijke Harley shop. Tot nu toe was een paar bandjes, olie en een filtertje alle onderhoud wat nodig was.  :worship-cool:
Na 50000 km moet ook mijn belt aandrijving vervangen. Deze kan normaal tot 60000 km nog wel mee, maar door veel rijden op slechtere wegen, met veel los grind, is deze inmiddels toch aan vervanging toe. En daar moet een heleboel voor worden gesloopt. :yes6rs:
De gehele primaire aandrijving kast vol olie moet open, en de primaire ketting tussen het blok en de versnellingsbak is er al uit. Daarna moest de gehele koppeling eruit.
Aangezien ook het achterwiel eruit moet, hangen de beide uitlaten ook in de weg, dus ook maar demonteren :mrgreen:
Kortom, een halve motor slopen voor een aandrijfriem.  :shock: Het blijft lachen met een HD  :schater:

Maar altijd nog beter dan zo'n vieze smeerzooi van een ketting  :-X

grtz HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Motzippaldy

Citaat van: HD4ever op 14 februari, 2009, 12:41:43


Maar altijd nog beter dan zo'n vieze smeerzooi van een ketting  :-X

grtz HD4ever.  ;)


Halve motor slopen kost heel veel €  :mrgreen:
Proud on the South  

HD4ever

#2
Citaat van: Motzippaldy op 14 februari, 2009, 13:22:24
Halve motor slopen kost heel veel €  :mrgreen:

Ja, dat klopt, maar de kosten t.o.v. de officiele d(st)ealer vallen best mee. Scheelt toch een €20,- per uur  :twisted: Uiteraard is het t.o.v. een ketting vervangen veel werk, maar dan ben je ook voor minimaal 50000 km klaar en vooral nagenoeg onderhoudsvrij :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

beetje ketting doet het ook als je um goed schoonhoudt wel 30-40dzd km  :yes6rs: enige nadeel is idd het smeren en de smeerzooi :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

e111

Bij wie laat je het doen als ik vragen mag?
© ® Taal- en spelvouten zein voorbehouden en in fijte sowieso überhaup in princcippe niet geplandt.

HD4ever

Citaat van: e111 op 14 februari, 2009, 22:27:12
Bij wie laat je het doen als ik vragen mag?

Harley shop 'BC Bikes' in Echt.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

HD4ever

#6
Zo, vandaag de brommer weer terug bij het baasje. Ik begon hem al te missen :worship-cool:
Er moest toch nog even de achterbrug eruit om de nieuwe belt te kunnen monteren.  :-X Tevens had de belt nog 2 extra tandjes t.o.v. de oudere types, en die was dus niet op voorraad. Ook mijn accu blijkt weer een andere maat te hebben. Waarschijnlijk omdat de Electra is voorbereid voor radio/CD speler, spotlights, contourlichtjes, mistlampen en meer van die onzin om de brommer te pimpen. Dus rij ik nog een paar dagen met de oude accu rond. Al het andere werk en de beurt is klaar !
Mijn remblokken waren nog maar 2 mm dik, dus het werd hoog tijd voor een paar nieuwe !  :shock:
Na een proefrit door het dorp vanmorgen bleek alles in orde en heb ik, voor HD begrippen dan  :-X, gelukkig weer goede ankers.

Volgend jaar komt de voorvork aan de beurt. Voor dit seizoen ben ik klaar ! Laat het zonnetje maar komen !!  :mrgreen:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

King Harley

Hee Hd4ever,

ben sinds 18-2-'09 ook toegetreden tot de harleyowners.
Mijn droom is een FLHRI uit 2000
die BC-Bikes hebben die een Webpage?

gr.ducie-916 (moet dus ook een andere nickname worden, sugestie's?)
"No Worries"
Better to be cool for a day, than uncool for life

HD4ever

#8
Citaat van: ducie-916 op 22 februari, 2009, 00:30:27
Hee Hd4ever,

ben sinds 18-2-'09 ook toegetreden tot de harleyowners.
Mijn droom is een FLHRI uit 2000
die BC-Bikes hebben die een Webpage?

gr.ducie-916 (moet dus ook een andere nickname worden, sugestie's?)

Je weet toch, er zijn Harley owners en Harley rijders  :mrgreen:
De Roadking FLHRI is een erg goede keuze en de meest verkochte Touring model van HD. Perfecte bike, maar naar mijn zin met veel teveel bling bling.  :D

De website van BC Bikes gaat pas over enkele weken online. Er wordt nog hard gewerkt aan de inhoud. Ik hou je op de hoogte als de site online is.

Och nickname, verzin maar iets. "Hells Angel" of zo !  :-X

zo, nu hebben we dit topic "aandrijflijn" genoeg verziekt.  :oops:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

King Harley

Hee HD4-ever,

Deze Owner c.q. Rijder, rijdt ook met deze temperaturen 0 gr. terug van Delft.
Ik weet niet hoeveel owners?rijders hun paard al maanden op stal hebben staan.
maar deze dus niet.

Meer bling bling betekent ook meer poetsen = meer tijd bij mijn Harley!!

gr. King Harley
"No Worries"
Better to be cool for a day, than uncool for life

HD4ever

#10
Citaat van: King Harley op 23 februari, 2009, 10:32:09
Hee HD4-ever,

Deze Owner c.q. Rijder, rijdt ook met deze temperaturen 0 gr. terug van Delft.
Ik weet niet hoeveel owners?rijders hun paard al maanden op stal hebben staan.
maar deze dus niet.

Respect, mij is dat te koud  :thumbsup:


"Some people are alive only because it's illegal to kill them"