Hoofdmenu

Honda Fireblade 900RR

Gestart door Mounty, 21 februari, 2009, 11:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Wie weet wat te vertellen over de Honda Fireblade vanaf Bj 1998 ? vooral de nadelen  :mrgreen:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

tis een Honda, en dat gebruikersvriendelijk voordeel is ook gelijk een nadeel volgens sommigen? Kwaliteit is daarbij met een grote K geschreven bij Hondi :yes6rs: kan de rest echt een puntje aan zuigen imo :roll:

hier een filmpje vergelijk tussen de
Fireblade 2009 en de R1 2009

de R1 is er voor de Wannabee Rossi's en de Blade ook voor dagelijks gebruik;
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Hij vraagt om info over een blade uit 1998 en niet het eeuwige Honda :cum: verhaaltje .
Honda heeft echt niet altijd toppie kwaliteit geproduceerd hoor.

Het enige dat ik weet is dat de 1998 anders is dan zijn voorgangers omdat de ' 98 (in allereil) enigzins stand moest kunnen houden tegen de in 1998 geintroduceerde R1. Hij is iets lichter dan zijn voorgangers, en het blok heeft aanpassingen gehad. Dit uit zich meer in koppelkromme dan paardekrachten (+2pk meer ofzo) ..

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

een scheermes kopen van 11 jaar oud   :?

Mounty

Citaat van: BoxerQ op 21 februari, 2009, 16:56:17
een scheermes kopen van 11 jaar oud   :?

tja, heb er nu ene van 21 jaar oud en is nu pas bot aan het worden....kwaliteit van Honda is me wel bekend, hoor je ook bijna niets dan goeds over.
Ik vroeg ook vanaf 1998 omdat een oudere niet in de "smaak" valt.

Ben een beetje aan het twisten tussen een fireblade 900rr, ninja zx9r of thunderace. Alle drie vanaf bouwjaar 1998.
Dus Honda,Kawasaki of Yamaha... 
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Wat wil je ermee doen ? :dunno:

Qua comfort zou ik zeggen de volgorde  - thunderace - blade - zx9r

Qua de rest .. tjsa .. persoonlijk ,
de thunderace vind ik echt te plain, fantastische motor die nooit kapot gaat, maar echt een grijze muis.

De kawa is het speciaalste van het trio. Qua berouwbaarheid zal het allemaal wat minder zijn dan de andere 2, maar het is wat eigenzinniger allemaal.
Gewoon leuker dan de andere 2.

De blade zit tussen de thunderace en de kawa in wat mij betreft.



sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: karz op 21 februari, 2009, 16:18:35
Hij vraagt om info over een blade uit 1998 en niet het eeuwige Honda :cum: verhaaltje .

nee hij vroeg voor info van een blade VANAF 1998 :roll:. Lesen ist eine kunst herr KarZ. :yes6rs: Idd mijn/het verhaaltje over Honda is "standaard",
maar ik dan pretendeer dan ook niet "verstand" te hebben over dit soort "sport-brommerts" waar de showrooms bij de handelaren van overstromen.
Wss omdat iedereen zo'n ding wil hebben en er nog liever vanaf wil als ze um eenmaal hebben :confused: En waarom zou de Kawa, behalve die kotsgroene kleur,
specialer moeten wezen dan de rest? :dunno: Bedoel je met "speciaal" ; Hij gaat sneller "kaput" en de onderdelen daar mag je langer dan normaal op wachten? Of wa?
je roept maar wat dus :-X en vooral je eigen voorkeur :yes6rs:

mijn voorkeur: als ik er ene zou "moeten" kopen, ging ik altijd voor de Honda. Die raak je dan tenminste nog enigzins kwijt achteraf :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

 Nee Dwars, Karz geeft een goed antwoord omdat ik idd aangaf te gaan kiezen tussen die drie.
Mijn voorkeur gaat naar de ZX9r dan de Fireblade en als laatste de thunderace.

De thunderace is idd de meest comfortabele en idd een grijze muis die graag eenslok olie lust.
De Honda zal kwalitatief idd wat meer zijn dan de ZXR terwijl die laatste motories iets leuker is.

Ik vroeg over de Blade omdat ik dinsdag wil gaan kijken en wil dan op de minpunten letten bij die blade.

Hij heeft er ene staan van 2000 - model 1999 met 24ooo km voor net geen 4 duizend. kan nog net in mijn budget. En hij ruilt mij FZ in voor mijn vraagprijs.. ook belangrijk.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

#8
Citaat van: FZ_Ron op 22 februari, 2009, 10:03:21
Nee Dwars, Karz geeft een goed antwoord omdat ik idd aangaf te gaan kiezen tussen die drie.

Citaat van: FZ_Ron op 21 februari, 2009, 11:00:10
Wie weet wat te vertellen over de Honda Fireblade vanaf Bj 1998 ? vooral de nadelen  :mrgreen:

je vroeg dit in 1e instantie hoor :yes6rs: en daarop gaf ik antwoord.  :-X
Maar goed je wil dus eigenlijk geen blade, liever de Kawa, maar je gaat wel kijken voor een blade ? :roll:
ga er eerst eens mee rijden voordat je over (inruil-)prijs begint, voor hetzelfde geld val je straks voor een boXer :mrgreen:





Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

joa jong...hubs aug geliek..
Ik ga iig kiezen tussen een fireblade van 2000 of een ZX9r van 1999

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: Dwars® op 22 februari, 2009, 08:53:05
Citaat van: karz op 21 februari, 2009, 16:18:35
Hij vraagt om info over een blade uit 1998 en niet het eeuwige Honda :cum: verhaaltje .

nee hij vroeg voor info van een blade VANAF 1998 :roll:. Lesen ist eine kunst herr KarZ. :yes6rs: Idd mijn/het verhaaltje over Honda is "standaard",
maar ik dan pretendeer dan ook niet "verstand" te hebben over dit soort "sport-brommerts" waar de showrooms bij de handelaren van overstromen.
Wss omdat iedereen zo'n ding wil hebben en er nog liever vanaf wil als ze um eenmaal hebben :confused: En waarom zou de Kawa, behalve die kotsgroene kleur,
specialer moeten wezen dan de rest? :dunno: Bedoel je met "speciaal" ; Hij gaat sneller "kaput" en de onderdelen daar mag je langer dan normaal op wachten? Of wa?
je roept maar wat dus :-X en vooral je eigen voorkeur :yes6rs:

mijn voorkeur: als ik er ene zou "moeten" kopen, ging ik altijd voor de Honda. Die raak je dan tenminste nog enigzins kwijt achteraf :-X

:schater:  wacht even met tikken tot het rood voor je ogen verdwenen is.

Citaat van: karz op 22 februari, 2009, 08:26:04
Wat wil je ermee doen ? :dunno:

Qua comfort zou ik zeggen de volgorde  - thunderace - blade - zx9r

Qua de rest .. tjsa .. persoonlijk ,
de thunderace vind ik echt te plain, fantastische motor die nooit kapot gaat, maar echt een grijze muis.

De kawa is het speciaalste van het trio. Qua berouwbaarheid zal het allemaal wat minder zijn dan de andere 2, maar het is wat eigenzinniger allemaal.
Gewoon leuker dan de andere 2.

De blade zit tussen de thunderace en de kawa in wat mij betreft.


Ik roep dus inderdaad mijn eigen voorkeur (dat maak ik voldoende duidelijk imo) , en dat is dus niet 'maar wat' maar  mijn eigen voorkeur. Wat is nu je punt slimmeke ?  Je had net zogoed kunnen schrijven dat ik een toestenbord hebt gebruikt om het te typen.

De kawa is idd speciaal vanwege zijn groene kotskleur en dat hij vaker kapot gaan dan de andere 2 , zoals je zelf al zegt (en ik ook in mijn post). Dat onderscheidt hem van de rest. Speciaal dus. :dunno:

Ohja en het zogenaamde 'foutje' wat je van mij had gevonden. Hij vroeg idd 'vanaf', proficiat. De reden dat hij dat vroeg is omdat ervanaf 1998 veranderingen zijn geweest op de blade, dus daar ging ik op in. Maar whatever floats your boat. :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

EEEEEEEEEEEEEYYYY... Heren... Ruhig !!!! :?

trouwes.... Ron ga eerst eens met die motoren rijden, google wat op internet, en maak vandaar uit je beslissing, ga niet af op wat geeft ie voor mijn ouwe terug, daar kun je je akelig mee in de vingers snijden.. :-X
vergelijk, kijk, voel en proef zou ik zeggen...
Op wat anderen zeggen kun je nooit een goede beslissing baseren, zelf zien en oordelen dus :yes6rs:

Enne heren, mooi (kawa) groen is nog lang niet lelijk :mrgreen:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

wat betreft dat rijden...ik heb ze allemaal wel gereden, al waren dat wel verschillende bouwjaren. Een echte impressie krijg je volgens mij niet van een uurtje rijden maar een aantal dagen en diversiteit in de route.

Eerste indrukken van mij waren..

Thunderace---heftig....maar valt na een paar kilometer al op door het wat stugge sturen, waarschijnlijk door ijn gewicht.
ZX9R---poeh hey....blijft kicken..alleen die kleur..
Blade---lekker soepel, genoeg in huis om lekker te gassen maar rijd ook rustig lekker. Voelt meteen betrouwbaar aan. geen geratel etc..

nu drie maanden verder weet ik nog niet wat ik moet kiezen en kijk ik idd wat er te koop is..toevallig stuit ik op een blade van 2000. Vandaar de vraag of iemand er iets meer van weet.
Ik heb nog ff de tijd, het leuke weer blijft nog ff weg.

wbt de inruilprijs, deze is al gezien en besproken....natuurlijk alleen als ik die blade koop.

De afspraak voor dinsdag is al gecanceled omdat ik onverhoopt iets anders MOET gaan doen...word dus iets voor volgend weekend of zo.

pff..nu eerst een bav... kop koffie
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Niet vergeten alle 3 waren ooit super kanonnen met (toen) heel veel PK's en weinig kilo's ;) en ze waren bedoeld voor kneeeen  :mrgreen:
Proud on the South