RMT deelnemer gezocht

Gestart door BeemerBert, 02 maart, 2009, 19:46:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BeemerBert

Hallo,
In april of begin mei wil ik een RMT opleiding gaan doen.
Het voordeel is dat je beter leert rijden en dat dit gebeurd in onze regio.
Zelf heb ik mijn rijbewijs gehaald in 2007 en mijn dochter in 2008.

Hoog tijd om onze rijkunsten wat te verbeteren  :yes6rs:

Gezien de goede ervaringen met Theo Wischmann willen wij de RMT daar doen.
Kosten hieraan verbonden zijn 125 euro exl. 60 euro voor een eventuele dagverzekering voor je motor.

We zijn met zijn 2en en de RMT wordt gegeven voor 3 personen.

Dus als je mee wilt... Graag

Groet, Bert

Info over de RMT:

Cursus RMT   U kunt nu ook een cursus RMT volgen. Dat is een hele dag cursus met Uw eigen motor, maar U kunt natuurlijk ook een motor (lichte of zware categorie motor) huren bij de rijschool! Hierbij komen speciale vaardigheden bij die men kan leren. Op het einde van de dag krijgt men een certificaat uitgereikt.

Aanleiding tot het opzetten van de RMT - cursus ( Regionale Motorvaardigheid Training ) is de grootste groei in de motormobiliteit. Helaas is deze groei gepaard gegaan met een stijging van het aantal verkeersslachtoffers. In 1993 is er een werkgroep geformeerd, bestaande uit vertegenwoordigers van de KNMV ( Koninklijke Nederlandse Motorrij- Vereniging ), PVI ( Politie Verkees Instituut ), en ROV ( Regionale Organen Verkeersveiligheid ).
De werkgroep is begonnen de problematiek nader in kaart te brengen en aan te pakken.

De RMT - cursussen worden exclusief door de deskundige KNMV - gediplomeerde motorij-instructeurs gegeven. Het bijzondere ervan is dat de cursus in Uw eigen vertrouwde omgeving gevolgd kan worden. Onderzoek heeft trouwens aangewezen dat zeer veel verkeersongelukken zich juist relatief dicht bij huis afspelen.
Maar juist als motorrijders bent U kwetsbaarder in het verkeer en er blijkt dan ook een grote behoefte te zijn om na het halen van het motorrijbewijs, toch een meer praktijk gerichte training te gaan volgen.

Deze eendaagse RMT - praktijkcursus is een stevige training die U samen met andere cursisten volgt van ongeveer 9:00 uur tot 16:30 uur.
Een uitgelezen mogelijkheid dus om U met Uw vrienden / kennissen aan te melden !
Het ochtendprogramma staat in het teken van voertuigbeheersing ;
balans tussen motor en bestuurder, kijktechniek, remmen en uitwijken ), deze training vindt plaats op een afgesloten terrein.
's Middags gaat U de openbare weg op. De instructeur observeert hoe U anticipeert en of de goede positie op de weg ingenomen wordt ( ook bochten, correct insturen, goede benadering en
kijktechniek ) .
Aan het einde van de dag evalueert U samen met de instructeur Uw vaardigheden en tenslotte ontvangt iedere cursist een certificaat en een informatief naslagboekje .

Heeft U overigens Uw motor bij KNMV Verzekering verzekerd, dan krijgt men, wanneer U de RMT - cursus heeft gevolgd, 2 jaar lang een extra korting van 10 % op de "Ride"- polis!

Het is zeker geen rijles zoals die bij de gewone opleiding voor het rijbewijs gegeven wordt. Het is speciaal ontwikkelde cursus om de vaardigheden bij het motorrijden te verbeteren, waardoor je op een veilige manier meer plezier zult beleven aan het motorrijden !







Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

QuattroFrits

Ik vind dit wel een goed idee en heb dus wel intresse.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

#2
Citaat van: QuattroFrits op 03 maart, 2009, 18:20:31
Ik vind dit wel een goed idee en heb dus wel intresse.
Hallo Frits,
voor ons zou elke maandag of woensdag in april kunnen, eventueel in mei of eind maart.

Check je agenda en neem anders even per mail contact op om telefoonnummers uit te wisselen.

Groet, Bert
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Varaderos

ik wil ook wel mee.
Hebben jullie al een datum ??
Motorcycling is not a crime

BeemerBert

Sorry Varaderos,

vandaag prettig  kennis gemaakt met Frits en datum ( maandag 6 april) vastgelegd.
We zijn dan met de benodigde 3 personen.

Je zou eventueel met Theo Wischmann kunnen contacten of 4 personen mogelijk is of kijken of er meer liefhebbers zich nog aanmelden.

groet, Bert


Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

QuattroFrits

Citaat van: BeemerBert op 05 maart, 2009, 20:49:14
vandaag prettig  kennis gemaakt met Frits

Dat genoegen is dus wederzijds, het was best even gezellig.  :D
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

Citaat van: QuattroFrits op 05 maart, 2009, 21:17:21
Citaat van: BeemerBert op 05 maart, 2009, 20:49:14
vandaag prettig  kennis gemaakt met Frits

Dat genoegen is dus wederzijds, het was best even gezellig.  :D

We maken er maandag de 6e wel een gezellige en leerzame dag van  :mrgreen:

Groet, Bert
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

DeWitte

nie vergeten foto's (en een verslagje ?) te maken he mannen? ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BeemerBert

Citaat van: Dwars® op 07 maart, 2009, 06:45:48
nie vergeten foto's (en een verslagje ?) te maken he mannen? ;)

Kump good  :mrgreen:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Varaderos

Nou, dan maar wachten tot er weer genoeg mensen zijn voor een volgende keer

:yes6rs:
Motorcycling is not a crime

BeemerBert

Citaat van: Dwars® op 07 maart, 2009, 06:45:48
nie vergeten foto's (en een verslagje ?) te maken he mannen? ;)

Je hebt van die mensen die hebben het fototoestel in het koffer en maken er dan geen  :oops:

Maar een kort verslagje is geen probleem, Frits vult wel aan waar nodig  :mrgreen:

Rond 8 uur verzamelen bij mij thuis, bak koffie en het eerste geouwhoer  :yes6rs:
Even na half negen op weg naar Ubach over Worms, een gemengd gezelschap, Frits op de Magna, Bianca op de CBR 125, ik op de Beemer, we komen daar samen aan met Theo onze instructeur vandaag.

Na alweer een bak koffie en voor Frits een korte kennismaking met Theo en hup naar het leslokaal.
Dik uurtje theorie, remmen, kijken, plaats op de weg, zichtbaarheid, dode hoeken en gevaarlijke situaties.
Reactietijden en remafstand.
Daar waar nodig, extra uitleg op het tekenbord.

Toen naar de parkeerplaats van de Burger King gereden, voor wat bijzondere verrichtingen.
Voertuigbeheersing dus, begonnen met de slalom, knap hoe Frits daar met de choppert tussen de pionnen door ging.
Toen we het een beetje begonnen te begrijpen verzette Theo wat pionnen naar links en rechts en konden we opnieuw beginnen en echt gaan slalommen  :mrgreen:

Daarna het keren op de weg geoefend.

Voordat we aan de noodstop begonnen kregen we een mooie demonstratie over remafstanden,
Theo zette de pionnen neer, snelheid 50 km en dan een noodstop.
We moesten een pion zetten op de plek waar hij stil stond.

Toen kwam hij aan met 60 km terwijl hij hetzelfde deed, we moesten kijken wat hij nog voor snelheid had op het moment dat hij langs de eerder gezette pion reed. Dat was dus schrikken  :yes6rs:  10 km hogere aanvangssnelheid resulteerde in een 8 meter langere remweg, maar meer nog in een niet verwachte snelheid toen hij langs ons schoot.
Was wel fijn om de theorie zo eens duidelijk te zien.

We hebben flink wat noodstops geoefend, en daarna werd de opstelling gemaakt voor de uitwijk oefening.
We moesten eerst afremmen, dan uitwijken en weer in lijn verder.
Nadat we allemaal een keertje rechtdoor gereden waren  :-X durfde theo het toch aan om achter de pillonnen te gaan staan en op het laatste moment aan te geven links of rechts uitwijken, ik weet niet hoe de anderen het ervaren hebben, maar ik dacht dat hij het alleen bij mij zo laat deed  :mrgreen:

En toen was het tijd voor Bufkes  :worship-cool:
Gezellig gebuffeld en toen met het zonnetje op de helm een flink stuk Mergeland route gedaan ( van 13 tot 16 uur)
Diverse plaatsen gestopt om gezamenlijk wegsituaties te bekijken.
Voorbeelden uit de theorie in de praktijk gezien ( 2 wandelaars verstopt achter een boom ).

Tijdens de rit beurtelings voorop, steeds aanwijzingen waar het beter kon, per rijder apart.
Gaf gewoon een goed gevoel dat je steeds op je zwakkere punten bijgepraat werd.
Snap alleen niet dat die Theo op zijn Pan European steeds achteraan bleef zwalken, alleen toen het tijd voor koffie was reed hij wel opeens voorop.

Het was super weer vandaag, we hebben veel bijgeleerd en het was gezellig.

Maar het allerleukste vond ik dat Bianca, nog geen jaar haar rijbewijs, de laatste 3 kwartier voorop reed naar Ubach over Worms.
Je zag het vertrouwen ervan af stralen, geen bocht was teveel, en zelfs stukken bebouwde kom zag voor het gemak maar als 80km zone aan  :mrgreen:

Bianca vond het geweldig ( en er moet nu maar snel een 600er voor haar komen  :yes6rs:) Ik vond het super en heb veel bijgeleerd op een gezellige dag en Frits vond het volgens mij ook super maar dat kan hij beter zelf hier droppen  :yes6rs:












Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Gassie

lijkt me een leuke dag heb ook nog les gehad van theo heeft roger theuwissen nog leren rijden
aardige vent
KTM SMT 2011

QuattroFrits

Citaat van: BeemerBert op 06 april, 2009, 20:50:12
Citaat van: Dwars® op 07 maart, 2009, 06:45:48
nie vergeten foto's (en een verslagje ?) te maken he mannen? ;)

Je hebt van die mensen die hebben het fototoestel in het koffer en maken er dan geen  :oops:

Maar een kort verslagje is geen probleem, Frits vult wel aan waar nodig  :mrgreen:

Rond 8 uur verzamelen bij mij thuis, bak koffie en het eerste geouwhoer  :yes6rs:
Even na half negen op weg naar Ubach over Worms, een gemengd gezelschap, Frits op de Magna, Bianca op de CBR 125, ik op de Beemer, we komen daar samen aan met Theo onze instructeur vandaag.

Na alweer een bak koffie en voor Frits een korte kennismaking met Theo en hup naar het leslokaal.
Dik uurtje theorie, remmen, kijken, plaats op de weg, zichtbaarheid, dode hoeken en gevaarlijke situaties.
Reactietijden en remafstand.
Daar waar nodig, extra uitleg op het tekenbord.

Toen naar de parkeerplaats van de Burger King gereden, voor wat bijzondere verrichtingen.
Voertuigbeheersing dus, begonnen met de slalom, knap hoe Frits daar met de choppert tussen de pionnen door ging.
Toen we het een beetje begonnen te begrijpen verzette Theo wat pionnen naar links en rechts en konden we opnieuw beginnen en echt gaan slalommen  :mrgreen:

Daarna het keren op de weg geoefend.

Voordat we aan de noodstop begonnen kregen we een mooie demonstratie over remafstanden,
Theo zette de pionnen neer, snelheid 50 km en dan een noodstop.
We moesten een pion zetten op de plek waar hij stil stond.

Toen kwam hij aan met 60 km terwijl hij hetzelfde deed, we moesten kijken wat hij nog voor snelheid had op het moment dat hij langs de eerder gezette pion reed. Dat was dus schrikken  :yes6rs:  10 km hogere aanvangssnelheid resulteerde in een 8 meter langere remweg, maar meer nog in een niet verwachte snelheid toen hij langs ons schoot.
Was wel fijn om de theorie zo eens duidelijk te zien.

We hebben flink wat noodstops geoefend, en daarna werd de opstelling gemaakt voor de uitwijk oefening.
We moesten eerst afremmen, dan uitwijken en weer in lijn verder.
Nadat we allemaal een keertje rechtdoor gereden waren  :-X durfde theo het toch aan om achter de pillonnen te gaan staan en op het laatste moment aan te geven links of rechts uitwijken, ik weet niet hoe de anderen het ervaren hebben, maar ik dacht dat hij het alleen bij mij zo laat deed  :mrgreen:

En toen was het tijd voor Bufkes  :worship-cool:
Gezellig gebuffeld en toen met het zonnetje op de helm een flink stuk Mergeland route gedaan ( van 13 tot 16 uur)
Diverse plaatsen gestopt om gezamenlijk wegsituaties te bekijken.
Voorbeelden uit de theorie in de praktijk gezien ( 2 wandelaars verstopt achter een boom ).

Tijdens de rit beurtelings voorop, steeds aanwijzingen waar het beter kon, per rijder apart.
Gaf gewoon een goed gevoel dat je steeds op je zwakkere punten bijgepraat werd.
Snap alleen niet dat die Theo op zijn Pan European steeds achteraan bleef zwalken, alleen toen het tijd voor koffie was reed hij wel opeens voorop.

Het was super weer vandaag, we hebben veel bijgeleerd en het was gezellig.

Maar het allerleukste vond ik dat Bianca, nog geen jaar haar rijbewijs, de laatste 3 kwartier voorop reed naar Ubach over Worms.
Je zag het vertrouwen ervan af stralen, geen bocht was teveel, en zelfs stukken bebouwde kom zag voor het gemak maar als 80km zone aan  :mrgreen:

Bianca vond het geweldig ( en er moet nu maar snel een 600er voor haar komen  :yes6rs:) Ik vond het super en heb veel bijgeleerd op een gezellige dag en Frits vond het volgens mij ook super maar dat kan hij beter zelf hier droppen  :yes6rs:














:D Ik hoef hier echt niets aan toe te voegen alleen dus de bevestiging dat ook ik, na +/- 25 jaar motorrijbewijs, het een geweldige en leerzame dag heb gevonden.  :yes6rs:

En paps, steun haar een beetje bij haar goede keuze voor een andere motor.

En natuurlijk voor Bianca, een hele fijne en prettige verjaardag morgen. ( ik ezel was dat vergeten te wensen.  :oops: )
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

#13
En paps, steun haar een beetje bij haar goede keuze voor een andere motor.

En natuurlijk voor Bianca, een hele fijne en prettige verjaardag morgen. ( ik ezel was dat vergeten te wensen.  Embarrassed )

Kump good  :mrgreen:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

bstyle

wanneer volgt de volgende training pap ??  ;)