Beginnersvragen

Gestart door Aves, 16 maart, 2009, 21:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aves

In wil graag beginnen met motor rijden. Althans lessen hiermee. Nu wil ik graag weten wat ik kwijt zal zijn voor een motor van max. 25kw.

Kan ik van een motor van 2000 euro wat verwachten. Of misschien beter gezegd:ik wil eentje voor max. 2500 euro gaan kopen.

Meestal zijn dit al wat oudere beestje, zoals ik gezien heb op meerdere internetsites.
Hebben deze niet ontzettend veel onderhoud nodig?
Is het vergelijkbaar met een auto(kwa onderhoud, natuurlijk 8-) )? Dat je om de zoveel tijd redelijk veel moet vervangen?
en hoeveel mag zo`n ding hebben gelopen? Had gelezen(op dit forum dacht ik) dat rond de 50.000 al wat veel is... hoe zit dat


Ook had ik gelezen dat, de wegenbelasting voor motor maar rond de 70/80 euro ligt.
en hoeveel mag zo`n ding hebben gelopen? Had gelezen(op dit forum dacht ik) dat rond de 50.000 al wat veel is... hoe zit dat

Mijn leeftijd is 19 en heb scooter ervaring( misschien dat invloed op sommige factoren)

Graag had ik antwoorden op mijn vragen *D

Alvast bedankt

Mounty

Aves,

Ik heb 5 jaar geleden een motor van 1500 euro gekocht waar ik met veel plezier en weinig onderhoud op gereden heb tot heden.
De kilometerstand was toen ook al boven de 50.000km.
Nu 5 jaar later heeft deze motor bijna geen waarde meer en heb ik m toch nog weten in te ruilen op een nieuwere..krijg ik toch nog wat ervoor terug. Inmiddels staat er 68000+ op de teller maar het blokje snort nog als een naaimachiene.
Een beetje olie en een setje banden waren wel nodig in die 5 jaar.

Wat jij vraagt, hoeveel onderhoud.., ligt aan de kilometers die jij ermee gaat rijden. Rij je hobbymatig een kilometer op4a5 duizend, dan zal het onderhoud per jaar wel meevallen. Rij je woonwerk/school ermee zal dat meer kilometrs betekenen en dus meer onderhoud.


Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

#2
Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
In wil graag beginnen met motor rijden. Althans lessen hiermee. Nu wil ik graag weten wat ik kwijt zal zijn voor een motor van max. 25kw.
Je hebt al motors voor 500,- waar je goed mee uit de voeten kunt.

Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Kan ik van een motor van 2000 euro wat verwachten. Of misschien beter gezegd:ik wil eentje voor max. 2500 euro gaan kopen.

Daar is zat fatsoendelijks voor te koop, afhankelijk van wat je wil.
Wil je een tourbuffel koop je een bmw k100/1100 of een r1100rs , die vind je wel tussen de 1500-2500. Hoge km stand geen bezwaar.
Wil je een racer/sporttour kijk je voor jappanners midden 90-er jaren. zoekterm: gsx-r,zzr,cbr,zxr
Wil je een chopper achtig iets, niet helemaal mijn segment, maar een honda vf750 magna of sabre vind je zeker voor dat geld.
Een crosser ?  Geen idee , volgens mij heb je wel al snel iets cools voor 2500,-

Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Meestal zijn dit al wat oudere beestje, zoals ik gezien heb op meerdere internetsites.
Hebben deze niet ontzettend veel onderhoud nodig?
Nee, valt reuze mee. Het helpt in de beurs als je zelf wat kan/wil sleutelen.


Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Is het vergelijkbaar met een auto(kwa onderhoud, natuurlijk 8-) )? Dat je om de zoveel tijd redelijk veel moet vervangen?
en hoeveel mag zo`n ding hebben gelopen? Had gelezen(op dit forum dacht ik) dat rond de 50.000 al wat veel is... hoe zit dat
50.000 is eigenlijk niet veel, dat wordt wel gezegd, en de marktwaarde is er ook naar. Maar een beetje moderne motor (en dan bedoel ik midden jaren 90 en nieuwer) kan makkelijk meer hebben.
Daarbij ligt het ook aan het type motor. Een racer waarbij het blok maximaal wordt aangesproken (bijv een 600cc met 120 pk) zal met wat meer moeite aan een ton komen dan een toerbuffel met 1200cc die maar 95 pk levert.
Kortom je kan rustig iets met een hoge km stand kopen. Bedenk je wel dat je het apparaat wel weer moeilijk kwijt komt als je er vanaf wil. Die 'met 50.000 erop zijn ze op..' hype is vrij hardnekkig.

Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Ook had ik gelezen dat, de wegenbelasting voor motor maar rond de 70/80 euro ligt.
Volgens mij betaal ik net geen 70 euro.


Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Mijn leeftijd is 19 en heb scooter ervaring( misschien dat invloed op sommige factoren)
Als je een schakel-scooter hebt wel :lol: , anders ben ik bang van niet..

Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Graag had ik antwoorden op mijn vragen *D
ajb

Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:42:02
Alvast bedankt
Graag gedaan

welkom op het forum  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: karz op 17 maart, 2009, 07:26:27

Daar is zat fatsoendelijks voor te koop, afhankelijk van wat je wil.
Wil je een tourbuffel koop je een bmw k100/1100 of een r1100rs , die vind je wel tussen de 1500-2500. Hoge km stand geen bezwaar.
Wil je een racer/sporttour kijk je voor jappanners midden 90-er jaren. zoekterm: gsx-r,zzr,cbr,zxr
Wil je een chopper achtig iets, niet helemaal mijn segment, maar een honda vf750 magna of sabre vind je zeker voor dat geld.
Een crosser ?  Geen idee , volgens mij heb je wel al snel iets cools voor 2500,-

Zoek je een off road machienke koop dan een Honda XR of een yamaha WR of een Suzuki DR-Z (en Husq omdat er geen dealers in de buurt zitten alleen als je zelf kunt sleutelen).ja kom maar op met dat commentaar.
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Om te beginnen zou ik een GS500E kunnen aanbevelen. Zijn vaak al terug gezet naar 25 kW (op kenteken :-X) en zijn niet te duur en toch betrouwbaar.
Was voor mij ook een prima begin en nooit een probleem mee gehad. Daarna ook nog voor een leuke cent verder kunnen verkopen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Aves

Oke hartstikke bedankt, hier kan ik wat mee :mrgreen:

Ja het wordt denk ik een 400cc/600cc, het liefst in de hoge jaren 90 en dan een racer.

Weet iemand een goede rijschool? Ik wil er graag 1200 voor uitgeven

BMWhub

#6
Wouter het is zou prettig zijn in welke regio je woont, het zou on doenlijk zijn om je naar Landgraaf te sturen voor een rijschool alsje in geleen woont. :mrgreen:

Maar voor bij jou in de buurt kun je volgende site eens bestuderen ( wil niet zeggen dat deze heilig makend is )
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=1
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Aves

Citaat van: BMWhub op 17 maart, 2009, 18:20:52
Wouter het is zou prettig zijn in welke regio je woont, het zou on doenlijk zijn om je naar Landgraaf te sturen voor een rijschool alsje in geleen woont. :mrgreen:


In sittard, je zat in de buurt  :lol:

Steefke™

Citaat van: Aves op 17 maart, 2009, 18:58:06
Citaat van: BMWhub op 17 maart, 2009, 18:20:52
Wouter het is zou prettig zijn in welke regio je woont, het zou on doenlijk zijn om je naar Landgraaf te sturen voor een rijschool alsje in geleen woont. :mrgreen:


In sittard, je zat in de buurt  :lol:

Osseforth in Stein. Ik heb er zelf in 2006 (in 18 lessen) mijn motorrijbewijs gehaald, ik zou er als opnieuw moest gaan weer gaan. :yes6rs:
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Bij Osseforth ligt heet er helemaal aan van wie je les krijgt.
Hoor nu al van diverse mensen, die blijkbaar les hebben gehad van dezelfde instructeur, dat ze zijn gezakt op examen voor zaken die nooit ter sprake zijn gekomen of waar nooit een opmerking is gemaakt tijdens de rijles.
Bij navraag achteraf zei die goede kerel simpelweg; Ow, dat was me helemaal niet opgevallen dat je dat deed, anders had ik er wel wat van gezegd.... :-X
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

King-Kurt

Citaat van: SuzukiLimburg op 18 maart, 2009, 15:40:31
Bij Osseforth ligt heet er helemaal aan van wie je les krijgt.
Hoor nu al van diverse mensen, die blijkbaar les hebben gehad van dezelfde instructeur, dat ze zijn gezakt op examen voor zaken die nooit ter sprake zijn gekomen of waar nooit een opmerking is gemaakt tijdens de rijles.
Bij navraag achteraf zei die goede kerel simpelweg; Ow, dat was me helemaal niet opgevallen dat je dat deed, anders had ik er wel wat van gezegd.... :-X

dat heb ik er ook van gehoord helaas....
ALs ik het nog eens zou moeten doen dan zou ik naar Roger Thewissen in Zumpelveld gaan..... veel goeds over gehoord...
Waar rook is is worst.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

 :stupid: :stupid: :stupid:

Mijn mening: "Een betere dan Roger kun je niet hebben!!"