Hoofdmenu

Nieuw hier

Gestart door Aves, 16 maart, 2009, 21:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aves

Hallo ik ben wouter, ook wel te vinden als aves.


Ik ben 19 jaartjes jong/oud(wat je wilt) Ik wil binnenkort gaan lessen op de motor.

Nu ben ik wat algemene informatie aan het zoeken zoals, welke motor moet ik hebben. Denk dat het een 4tak 400 cc/4tak 600cc wordt. 2 tak zou teveel onderhoud hebben... :-X(heb ik gehoord)

En ben ik aan het kijken naar een goede niet al te dure motoropleiding. Heb scooter ervaring, dus denk dat ik niet al te veel lessen nodig zou hebben(20/25 ruwe schatting)

Wie o wie kan me hier mee helpen.

Varadero3005

#1
Citeer
Heb scooter ervaring, dus denk dat ik niet al te veel lessen nodig zou hebben(20/25 ruwe schatting)

Is al de eerste fout. Denk nou niet dat je door scooterervaring wel effe je motorrijbewijs haalt. Is toch wel even wat anders. Een motor is heel wat anders als een scooter, is zelfs niet te vergelijken. De basis is voertuigbeheersing ( mn bijzondere verrichtingen ) en verkeersinzicht. Leer te beseffen hoe kwetsbaar je bent als motorrijder. Met alle respect, ik hoop dat je niet zo'n scooterrijder bent als de gemiddelde die ik tegen kom op de weg want die spelen letterlijk met hun leven.

In ieder geval veel succes.

ps : kies een goede rijschool want daar ligt de basis.
      weet niet waar je vandaan komt maar wil je echt leren motorrijden ga naar Roger Thewissen te Bocholtz. kost wat maar je hebt wat.

karz

#2
Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:45:09
Hallo ik ben wouter, ook wel te vinden als aves.


Ik ben 19 jaartjes jong/oud(wat je wilt) Ik wil binnenkort gaan lessen op de motor.

Nu ben ik wat algemene informatie aan het zoeken zoals, welke motor moet ik hebben. Denk dat het een 4tak 400 cc/4tak 600cc wordt. 2 tak zou teveel onderhoud hebben... :-X(heb ik gehoord)

En ben ik aan het kijken naar een goede niet al te dure motoropleiding. Heb scooter ervaring, dus denk dat ik niet al te veel lessen nodig zou hebben(20/25 ruwe schatting)

Wie o wie kan me hier mee helpen.

Wel grappig dat je die afweging maakt 2takt of 4takt. Weet je het verschil ?
Je vindt bijna alleen nog maar 4takts , zeker als rond de 600cc gaat zitten.

Als je vertelt waar je ongeveer woont, dan kunnen mensen je wat gerichter een rijschool adviseren.
Persoonlijk kan ik http://www.marcel-hermans.nl/ in Stein aanraden als je een goede opleiding wil voor beschaafde lesprijzen.

Je scooter ervaring..tsja .. als je hem opgevoerd / onbegrenst hebt en met 80+ met open helm in de regen hebt gereden, dan weet je alvast hoe dat voelt.. verder :dunno:  denk niet dat je voordeel bij hebt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Bakkertjedeeg

Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:45:09


Nu ben ik wat algemene informatie aan het zoeken zoals, welke motor moet ik hebben. Denk dat het een 4tak 400 cc/4tak 600cc wordt. 2 tak zou teveel onderhoud hebben... :-X(heb ik gehoord)


Bij het zien van deze info moet ik meteen aan het off road segment denken. Bij off road is 2 takt goedkoper in onderhoud, maar het is wel vaker nodig. De 4 takt (zoals mijn crf 450) heeft wat minder onderhoud nodig. Als er ietsw aan is, dan trek de beurs maar. 4 takt blok voor toer en sport is absoluut aan te raden. Dan krijg je gewoon weg een blok niet kapot.

Steefke™

Smells like rubber

Motzippaldy

Proud on the South  

Aves

Citaat van: karz op 17 maart, 2009, 07:33:21
Citaat van: Aves op 16 maart, 2009, 21:45:09
Hallo ik ben wouter, ook wel te vinden als aves.


Ik ben 19 jaartjes jong/oud(wat je wilt) Ik wil binnenkort gaan lessen op de motor.

Nu ben ik wat algemene informatie aan het zoeken zoals, welke motor moet ik hebben. Denk dat het een 4tak 400 cc/4tak 600cc wordt. 2 tak zou teveel onderhoud hebben... :-X(heb ik gehoord)

En ben ik aan het kijken naar een goede niet al te dure motoropleiding. Heb scooter ervaring, dus denk dat ik niet al te veel lessen nodig zou hebben(20/25 ruwe schatting)

Wie o wie kan me hier mee helpen.

Wel grappig dat je die afweging maakt 2takt of 4takt. Weet je het verschil ?
Je vindt bijna alleen nog maar 4takts , zeker als rond de 600cc gaat zitten.

Ja zeker, de 4 tak, doet er 4 slagen om rond te gaan in de cilinder en de 2tak, doet dit in 2 stappen(HEEL globaal uitgelegd :roll:) Toch?

Citaat van: karz op 17 maart, 2009, 07:33:21
Als je vertelt waar je ongeveer woont, dan kunnen mensen je wat gerichter een rijschool adviseren.
Persoonlijk kan ik http://www.marcel-hermans.nl/ in Stein aanraden als je een goede opleiding wil voor beschaafde lesprijzen.

Je scooter ervaring..tsja .. als je hem opgevoerd / onbegrenst hebt en met 80+ met open helm in de regen hebt gereden, dan weet je alvast hoe dat voelt.. verder :dunno:  denk niet dat je voordeel bij hebt.

Ik woon in sittard, ja die link had ik ook al eens bekeken, gisteravond nog haha. Is osseforth niks?

Ja scooter die 80/90 loopt. Ja regen is geen pretje op dat ding, vooral als het donker was. En ik kon mijn vizier niet sluiten!(verdonkerd vizier)

Ik woon

Aves

Citaat van: Varadero3005 op 17 maart, 2009, 06:15:34
Citeer

Is al de eerste fout. Denk nou niet dat je door scooterervaring wel effe je motorrijbewijs haalt. Is toch wel even wat anders. Een motor is heel wat anders als een scooter, is zelfs niet te vergelijken. De basis is voertuigbeheersing ( mn bijzondere verrichtingen ) en verkeersinzicht. Leer te beseffen hoe kwetsbaar je bent als motorrijder. Met alle respect, ik hoop dat je niet zo'n scooterrijder bent als de gemiddelde die ik tegen kom op de weg want die spelen letterlijk met hun leven.

In ieder geval veel succes.

ps : kies een goede rijschool want daar ligt de basis.
      weet niet waar je vandaan komt maar wil je echt leren motorrijden ga naar Roger Thewissen te Bocholtz. kost wat maar je hebt wat.


Nee vindt mezelf niet een gevaarlijke rijder. Weet waar de grenzen liggen van mijn scooter en mezelf. En dat was ook een ruwe schatting, weet absoluut!! niet hoeveel lessen ik nodig heb :?

B-Witch

Welkom @ MFL Aves,

Ik zelf heb mijn RBW gehaald bij verkeersshool Ros in Beek.
Een hele goeie, maar ik weet niet of hij nog motorrijlessen geeft, zou je moeten vragen. ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Hoi Aves,

Welkom alhier,

Ik heb ongeveer 8 jaar geleden gelest bij Laudy in Sittard, weet niet hoe het daar momenteel toegaat, maar toendertijd best wel goed. :lol:
Kijk eens op de sites met scores van de rijscholen, hieruit kun je wel opmaken wie hoog scoort met slagingspercentages. :confused:
Veel plezier met lessen, helaas wel een dure hobby. Mijn vrouw heeft vanmorgen haar derde les gehad bij Frans Bisschops uit Ten Esschen Heerlen.

Als je zo'n echte scooterrijder bent :twisted: dan zal je nog wel wat zaken moeten afleren :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Toledo

Welkom @ MFL     
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Gassie

Citaat van: Joepie1958 op 17 maart, 2009, 18:08:45
Hoi Aves,

Welkom alhier,

Ik heb ongeveer 8 jaar geleden gelest bij Laudy in Sittard, weet niet hoe het daar momenteel toegaat, maar toendertijd best wel goed. :lol:
Kijk eens op de sites met scores van de rijscholen, hieruit kun je wel opmaken wie hoog scoort met slagingspercentages. :confused:
Veel plezier met lessen, helaas wel een dure hobby. Mijn vrouw heeft vanmorgen haar derde les gehad bij Frans Bisschops uit Ten Esschen Heerlen.

Als je zo'n echte scooterrijder bent :twisted: dan zal je nog wel wat zaken moeten afleren :oops:

ha daar  heb ik ook gelest is ie gelukkig alweer bezig na zijn ziekte (kan ik mijn vrouw ook eens sturen)
is ze een beetje tevreden over hem ik vond het een super relaxte vent die wel wist wat ie deed
KTM SMT 2011

CafeCB360

Welkom!!

25 lessen heb je wel nodig gok ik!


Maar jou rijervaring op de scooter zal je mischien een klein beetje helpen! Als jou nou een schakelbrommer onder je kont had was het wat anders. Dan ga je er bij AVB wat sneller doorheen, omdat je zaken al onder de knie hebt!

Ik had 18 lessen nodig, 8 voor AVB en 10 voor AVD. In oktober mijn papiertje gehaalt bij AMCT in Maastricht.

Verschilt ook per persoon..... ik heb 3 jaar rond gereden op een Zundapp, vriend van me altijd gefietst en heeft 36 lessen gehad. Maar denk niet dat dit er echt veel mee te maken had dat ik al brommerervaring had!

En dan nog vergelijk die 18 lessen verschil eens met al die uren wat je al gereden hebt! Dan scheelt het nog net niks  :-X