Hoofdmenu

Nieuw hier

Gestart door Aves, 16 maart, 2009, 21:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

Soms is ervaring ook nadelig.

Ik moest het rijden met maar 2 vingers aan de hendels afleren. Op een crossmotor moet dat wel anders stuiter je eraf. Met het lessen mocht het dus niet :evil:
Smells like rubber

DeWitte

motorrijden leer je pas nadat je het roze papierke hebt gehaald, uitzonderingen daargelaten uiteraard
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

Citaat van: Dwars® op 16 april, 2009, 11:18:50
motorrijden leer je pas nadat je het roze papierke hebt gehaald, uitzonderingen daargelaten uiteraard

Inderdaad.. er zijn er ook die het nooit leren  :mrgreen:

HD4ever

Citaat van: R-yen op 16 april, 2009, 13:53:52
Citaat van: Dwars® op 16 april, 2009, 11:18:50
motorrijden leer je pas nadat je het roze papierke hebt gehaald, uitzonderingen daargelaten uiteraard

Inderdaad.. er zijn er ook die het nooit leren  :mrgreen:

Ik zeg altijd, na het behalen van het rijbewijs mag je je legaal met zo'n ding op de weg begeven. Na 10000 km 'op de bok' begin je het motorrijden pas te begrijpen.  :mrgreen:

Maar ook van mij nog een hartelijk welkom @ MFL  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

#19
Frans Bisschops is gelukkig weer beter, moet wel nog geregeld op controle :oops:
Ik heb begrepen dat zijn darm een metertje korter is geworden :shock: Volgens mij moet je dan wel sneller poepen :oops:
Hij doet nu zelf eigenlijk alleen nog maar motorrijles, voor de rest heeft hij zijn mensen :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

vn2000

Hi Wouter,

Welkom op het forum.
Hoeveel lessen je nodig hebt speelt geen rol. Wel dat je veel plezier in het leren rijden moet en gaat krijgen. Neem zoveel lessen als nodig is. Vooral wat betreft motorbeheersing.
Je moet naar mijn idee zorgen dat je met een goed gevoel over je motorbeheersing verder leert als je je papiertje hebt. Je kunt nog zo lang motor rijden iedere keer leer je weer wat bij. ;)
:roll:
Verkeersinzicht en anticiperen in het verkeer zijn net zo belangrijk als het beheersen van de motor zelf. Wat dat betreft kon je beter een autorijbewijs hebben omdat je tijdens de lessen heel veel met automobilisten en hun autorijgedrag te maken krijgt.
De theorie moet je gewoon uit je kop knallen,en blindelings kunnen opzeggen.
Daar zul je heel wat uurtjes oefen en leeswerk aan hebben.
Met Ossenfort heb ik goede ervaringen mee. In drie maanden tijd motorrijbewijs gehaald.
Hebben een eigen oefenterrein.
;) Een aanrader: aboneer je op een internetabonnement ( gratis ) van het LVCM.
Krijg je iedere maand een mail en lees je veel over motorrijden en veiligheid.
http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief53.htm
Dit is een link naar de editie april 2009 en een aanrader is ook de voorgaande maanden ( jaren )
te lezen. Ben je trouwens ook wel heel wat uurtjes mee zoet.
Ja en wat je motorkeuze betreft?
Toch eerst maar gaan proefrijden?
Gewoon kopen wat je leuk-stoer vindt. :yes6rs:
Mvg.the teacher

Desmo-devil

#21
Ik rij inmiddels 27 jaar motor en heb inmiddels ruim 400.000 km "ervaring".
Ik heb een jaar of vijf geleden een VRO cursus gedaan via de Ducati club en ik was
er zelf verbaasd over wat ik daar toch nog van geleerd heb. Sterker nog ik leer nog altijd elke dag.
Statistisch gezien zit ik in een risicogroep omdat blijkt dat de meeste ongelukken gebeuren bij
jonge onervaren rijders en bij zeer ervaren rijders. Dat klinkt tegenstrijdig maar ik heb laatst een
veiligheidscursus gedaan via het werk waarin dit mooi werd uitgelegd.
Het zit namelijk zo :
De hersenen van de mens slaan informatie op in een soort bestanden. Van iedere situatie die je meemaakt
wordt zo een bestandje opgeslagen. Ervaren rijders hebben dus veel bestanden die ze kunnen aanroepen.
Hierin schuilt meteen ook het gevaar. Je kan namelijk in een situatie terecht komen die herkenbaar is en
je hersenen roepen het daarbijbehorende bestand op in een fractie van een seconde. Dan blijkt in de praktijk
dat de situatie net even anders is of afloopt dan dat je dacht en dan ga je  dus alsnog in de fout.
Dit is iets om eens over na te denken niet alleen met motorrijden maar ook in je dagelijkse werkzaamheden.
Dus onervaren of niet het blijft verdomd goed opletten , iedere dag weer als je onderweg bent,
want je bent ook nog eens afhankelijk van al die andere weggebruikers en hun weggedrag.

En voor iedereen die pas zijn rijbewijs heeft zou ik een VRO cursus absoluut aanraden.
Wat mij betreft zou dat verplicht moeten worden.