Hoofdmenu

wazig veersysteem.

Gestart door Matti, 22 mei, 2008, 13:05:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matti

Wie kan my het fijne vertellen over het volgende: Ben voor een vriend een GPZ600R aan het opknappen. Deze fiets heeft een merkwaardig dinges aan voorvork zitten. Het betreft hier een telescoop vork (geen USD) waar aan de onderkant vd vork een aansluiting zit met een remleiding erop, welke is afgetakt van de remklauw(uiteraard aan beide zijden). De hoeveelheid remvloeistof kan ook nog geregeld worden volgens mij, want er zit een soort cilindertje aan de vork met een stelwielletje. Heb dit nog niet eerder gezien, maar ik zat te denken aan een systeem waarmee je het inveren stugger mee kunt maken??  :dunno:
zxr of watte?

BMWhub

als ik het zo lees is het een anti duiksysteem
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

Ohja, dat had ik nog gechecked voor je :lol:

Antiduik idd, kun je regelen op het dashboard als het goed is.

ruwe omschrijving:
De remdruk duwt een piston in een paar oliekanalen waardoor de demping ineens een stuk zwaarder wordt.

Ik las vaak dat mensen het systeem afklemmen omdat het eigenlijk niet functioneert en het de remmerij niet ten goed komt. Sommingen laten het toch zitten vanwege verzekeringtechnische redenen.

Maar de boskabouter zal ook nog wel zijn plasje komen doen hierover :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

nuh..jaren 80 "mode"
oorspronkelijk gedachte was om een anti duik te creeren..toentertijd hadden de meeste vorken immers nog geen cartridges..
Dus..men ging er vanuit dat als een motor remt..de vork duikt..da klopt..
en omdat die vorken allemaal zo soft als boter waren omdat er geen dempingsysteem in zit, dook dat wat snel als er geremd moest worden.
Dus..men dacht van :" alez..op het moment dat de remtang aangesproken wordt zou het eigenlijk fijn zijn als de vork dan wist dat er geremd ging worden" ...
Hoppa..we vinden een systeem uit dat daarvoor zorgt..antiduik systeem

helaas werkte het niet..echter toen de één er mee kwam konden de anderen niet achterblijven en ongeveer iedere fabrikant had wel zo iets toentertijd..

werkt echter niet...
beste is losgooien en de vork inwendig updaten.


Matti

oke jongens, we zullen eens zien hoe dit er in de praktijk aantoe gaat. ik zal es een fotootje van dit anti-duikboot abwehrsysteem plaatsen.
zxr of watte?

Matti

Citaat van: Matti op 24 mei, 2008, 22:33:36
oke jongens, we zullen eens zien hoe dit er in de praktijk aantoe gaat. ik zal es een fotootje van dit anti-duikboot abwehrsysteem plaatsen.

Om te vervolgen: Keering is lek dus nou ga ik het hele zaakje eens losgooien. Interresant is nu al het gegeven dat je de telescoop-buis niet uit de poot kunt halen op de manier zoals dat bij de meeste motoren gaat. Inwendig zit er namelijk een bus onder in de poot die los gedraait moet worden met een 24-sleutel inwendig. Hier moet je dus een speciaal stuk gereedschap voor fabriceren. Het anti-duiksysteem heb ik nou helemaal ontrafelt. Of dit niet het gewenste resultaat geeft zal blijken als alles weer gereviseerd is. Theoretich gezien denk ik dat dit toch wel invloed kan hebben bij een remactie of het scherp invallen van een bocht. In de bijlage kun je zien dat dit nogal een wazig voorvorkje betreft. Wordt vervolgt!! :confused:
zxr of watte?