Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Schmetzke"Echt té lachwekkend gewoon...
leg ff uit wat er lachwekkend is aan zo'n jas? het feit dat mensen zich proberen te beschermen? :?  als jij gaat crossen hang je toch ook je protectie om??

we zijn het hier @ MFL al zo goed als eens dat je niet zonder beschermende kleding moet rijden; deze jas die je noemt wellicht een trede hoger??

Of wellicht bang voor het onbekende? :wink: denk als dit soort jassen "betaalbaarder" zouden zijn er veel meer mensen mee zouden rijden. kan toch geen kwaad en is imo zeker niet lachwekkend :!:

review:

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2595

alé, tis geen echte review.

RJ had de jas aan tijdens afgelopen TT .  heb één en ander eens bekeken en het zag er allemaal niet verkeerd uit.
Als het in staat is om extra bescherming te bieden waarom niet?
Ik hou het voorlopig maar gewoon op beschermend leer.

The Dominator

Citaat van: "Hakinnen"

review:

http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/2595

alé, tis geen echte review.

RJ had de jas aan tijdens afgelopen TT .  heb één en ander eens bekeken en het zag er allemaal niet verkeerd uit.
Als het in staat is om extra bescherming te bieden waarom niet?
Ik hou het voorlopig maar gewoon op beschermend leer.


whahahaha zo ziet zelfs die splinter RJ als een michelinmannetje uit...... : :rofl:
maarja als t bijdraagt aan de veiligheid en nog es lekker zit, waarom niet
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Karin

Citaat van: "Schmetzke"Op Mettet was zo'n standje, daar verkochten ze "airbag-jassen" .
Zijn van die jassen, als je van je motor afvliegt, dan vult de jas zich met een of ander spulletje en dan vlieg je als een michelin-mannetje van je motor af :mrgreen:
Echt té lachwekkend gewoon...

Zolang ie niet opblaast als je nog gewoon aan het rijden bent lijkt me dit geen verkeerde veiligheidsmogelijk  :wink:

TTigertje

Alles valt of staat met het goed anticiperen.......

Tis alleen dat iedereen zoveel aan z'n kop heeft als ie aan het verkeer deelneemt dat z'n zicht TROEBEL is......

Wanneer elke deelnemer bezig zou zijn met voorkomen van ongelukken dan kunnen we 75% van alle ongelukken afschrijven.....

En hoeft niemand op cursus, of dure preventieve maatregelen te nemen aan z'n voertuig.....

Amen..... :angel:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

WhomBom

Eigenlijk he...

zou het het beste zijn als je n motor alleen naar kunnen zou kunnen kopen.
(effe goed lezen  :wink: )
dus, jij wil 50 pk? goed, laat maar es zien wat je kunt

ooow, jij wil 150 pk?? dan zet je beste beentje maar es voor...

maar dit zal er wel nooit van komen omdat t gewoon te veel praktische problemen met zich meebrengt.


De "veeg & scheur" mentaliteit die iemand misschien wel of misschien niet heeft kun je denk ik toch niet testen, dus dat blijft een probleem, maar ik denk dat de meesten "veeg & scheurders" snel genoeg n ongeluk krijgen, en dan tot inkeer komen. Anders krijgen ze gewoon weer n ongeluk, en weer, en weer.. tot ze of hun lesje geleerd hebben, of t lampje uit gaat....
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

TTigertje

Always remember..... :shock:

hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

TTigertje



Stichting SIRE is er niks bij....... :?
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

Schmetzke

Citaat van: "Herr Tod"Maar stel je voor je zou van de motor afvliegen... de Maas in of zo :? en je kunt niet zwemmen... toch verrekte handig zo'n jas op dat moment :lol:

Juist. Of als je met je nek tegen een paaltje van de vailrails knalt. Of met je kop tegen een boom, of met je benen onder een auto...
Of met je Michelinjas de prikkeldraad in, ook lachen :mrgreen: Of gewoon frontaal tegen een muur aan, dan vlieg je net zo hard weer de tegenovergestelde kant op. :mrgreen:

De meest dodelijke ongelukken worden gewoon nooit voorkomen met dit soort onzin-verkoop-shit.
Het is net als tell-sell, het lijkt geweldig, maar het is de grootste crap dat uitkomt. Jij hebt zeker ook een bio-stabiel he Hub  :lol:  :lol:  :lol:

WhomBom

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Herr Tod"Maar stel je voor je zou van de motor afvliegen... de Maas in of zo :? en je kunt niet zwemmen... toch verrekte handig zo'n jas op dat moment :lol:


De meest dodelijke ongelukken worden gewoon nooit voorkomen met dit soort onzin-verkoop-shit.

simpel zat.

dat pak blaast op, daardoor komt er n luchtkussen tussen jouw en de muur of wat dan ook.
en dat werkt als extra remweg, net als n kreukelzone bij n auto, dus, dat pak werkt wel degelijk  :idea:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Schmetzke

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Herr Tod"Maar stel je voor je zou van de motor afvliegen... de Maas in of zo :? en je kunt niet zwemmen... toch verrekte handig zo'n jas op dat moment :lol:


De meest dodelijke ongelukken worden gewoon nooit voorkomen met dit soort onzin-verkoop-shit.

simpel zat.

dat pak blaast op, daardoor komt er n luchtkussen tussen jouw en de muur of wat dan ook.
en dat werkt als extra remweg, net als n kreukelzone bij n auto, dus, dat pak werkt wel degelijk  :idea:

Ik zou er meteen een gaan bestellen  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Mounty

De een kiest voor veiligheid...de ander maakt zich druk hoe ut eruitziet...
ieder zijn mening natuurlijk, ik zie het nut er wel van in,maar zal nooit zoiets aanschaffen.  Voor de veiligheid ? Hou ik zo ook al rekening mee..er zijn zelfs mensen die menen nog onverantwoordlijker te gaan rijden met meer veiligheid op of aan zich. Ikzelf rij ook iets rustiger door de bochies als ik me motorbroek niet aan heb.....
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: "FZ_Ron"Ikzelf rij ook iets rustiger door de bochies als ik me motorbroek niet aan heb.....

Ron,

ik wil hier niet de moraalridder gaan uithangen, want ik heb in het verleden ook veel zonder motorbroek gereden, maar hoeveel minder letsel denk je dat  jouw lichaam oploopt door de lagere snelheid?

Ik ben in de 17 jaar dat ik motorrij enkele malen onderuit gegaan, waarbij de snelheid varieerde van stapvoets tot 120+ "een beetje" .

In alle gevallen heb ik er veel pijn aan overgehouden, waarbij m'n kleding varieerde van standaard jeans tot volledig "ingepakt" in leer + protectors e.d.

Echter, het is wel kenmerkend dat m'n ongevalletje bij de hoogste snelheid, waarbij ik met 120+ over de kop sloeg en heel wat metertjes schoof, mij relatief het minste aan schaafwonden toebracht.
M'n redding was het feit dat ik dus goed gekleed was.

Ik heb eens van een onschuldig schuivertje met een spijkerbroek een grotere schaafwond + kneuzung overgehouden.

Sinds het laatste ongeval heb ik nooit meer met spijkerbroek gereden.
Ik heb wel een speciale motor jeans broek gekocht met Kevlar inlage, hetgeen soms prettiger is dan de hele koe aantrekken.

Ik weet dat het allemaal klauwen vol geld kost, maar dan ga ik eventueel wel eens wat minder een vorkje buiten de deur prikken o.i.d.

goede motorkleren is de beste investering die een motorrijder kan doen!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Karin

En nog even toevoegen, afgelopen zondag toen ik onderuit schoof, was er ook op dat moment geen sprake van superhoge snelheid, maar wel mijn lederen broek op de knie doorgeschaafd tot de protector....wil er niet aan denken hoe ver ie mijn knieschijf meegeschaafd zou hebben bij een spijkerbroek.... :roll: Nu had ik alleen een beurse knie.

Zomaar even mijn 2 eurocent.... :wink:

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"goede motorkleren is de beste investering die een motorrijder kan doen!

werkt wel alleen in combi met een goed stel harses, toch?? :?

ABS dan, ik zweer erbij, maar eeuh nog iemand?? of is dat ook onzin schmetzke??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"goede motorkleren is de beste investering die een motorrijder kan doen!

werkt wel alleen in combi met een goed stel harses, toch?? :?

ABS dan, ik zweer erbij, maar eeuh nog iemand?? of is dat ook onzin schmetzke??

ik rij al/pas (vul maar aan!) 12 jaar zonder ABS en 't was ook wel eens kantje boord  :oops:.
techniek is leuk  :!: maar vertrouw toch liever mijn rechterhand
vele die ik spreek over remmen zeggen van "ach als ik te hard/verkeerd rem dan heb ik nog ABS  :shock:
zou wel eens willen weten hoeveel er niet op hen bek gaan en dan zeggen "shit kep toch ABS  :?: "