Motorongelukken. discussie

Gestart door DeWitte, 19 oktober, 2005, 09:03:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Diddl

zo die staat snel op de benen
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Diddl

ik hoorde gister op het werk dat er in haps (bij cuijk) zondag ook een motorrijder is verongelukt omdat een vrouw met de radio bezig was en op de verkeerde weghelft terrecht kwam is de motorrijder er frontaal opgeklapt
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Mounty

Citaat van: diddl TL-R op 09 oktober, 2007, 18:24:24
ik hoorde gister op het werk dat er in haps (bij cuijk) zondag ook een motorrijder is verongelukt omdat een vrouw met de radio bezig was en op de verkeerde weghelft terrecht kwam is de motorrijder er frontaal opgeklapt

het hoeft niet eens je eigen fout te zijn...een onoplettend iemand en boem..eigenlijk zou je je auto stil moeten zetten om een andere cd of zender op te zetten..of om je een peuk te draaien of je lippenstift bij te werken of je te scheren of of of of...Niet alleen het bellen verbieden..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Diddl

dat klopt niet alleen het bellen
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

B-Witch

Bellen is gewoon veel te lastig onder het rijden, en voor pak um beet een tientje heb je een headsetje.
Ik zie heel vaak dat mensen niet handsfree zitten te bellen, dan denk ik bij mezelf: is het leven van iemand nog geen tientje waard dan????

Ook scheren, lezen, ed zouden veel strenger aangepakt moeten worden.
En een peuk draaien, nou ik heb in de auto altijd een pakje vaste sigaretten, of ik draai voor ik wegrij mijn sigaretje voor onderweg even, zou mezelf nooit vergeven als ik daardoor een ongeluk zou veroorzaken.
en voor de Radio: ik heb er ene met een USB stick (staat voor uren muziek op) en een afstandsbediening :D
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

ow wat, kwatsch, onder ut rijden kan je telefoneren, middelvinger opsteken naar duitsers, roken, peuken draaien,naar vreemde vrouwen fluiten of toeteren, zuipen, sex hebben, eten, ruzie met je vrouw maken, kiddo tot de orde roepen, scheren, muziek luisteren, meekwaken en in je neus peuteren. Liefst wel niet tegelijk allemaal :rofl:

als je je ogen maar openhoud :mrgreen:

wat ik bedoel: afleidingen zijn er in vele vormen: anticpieren en opletten is de remedie :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

@dwars: beetje kort door de bocht...

Maar ik geef je voor een deel zeker gelijk! Ik zie liever iemand bellen die voor zich kijkt dan dat ik mams tegenkom die, liefst achterstevoren, met de kids op de achterbank bezig is... (onder het bellen :rofl:)
De afleiding tijdens het bellen is trouwens het gesprek niet je linkerhand die de telefoon vasthoud. Dus met handsfree bellen heb je alleen meer handen aan het stuur. Als je dan al niet heel expressief met je hand(en) gaat zwaaien.

En roken in een auto mag je van mij alleen als je relaxed je auto aan de kant kunt zetten voordat je gaat zoeken waar die peuk een gat aan het branden is :twisted: Een collega van mij is vorig jaar de Lucas Kliniek ingereden door zo'n mongool die z'n brandende peuk aan 't zoeken was!

Afleidingen zijn er idd genoeg maar we hoeven ze niet zelf te creeren!
Blieve lache...8)

@Nippon

Citaat van: suzuki-girl op 09 oktober, 2007, 22:32:08
Bellen is gewoon veel te lastig onder het rijden, en voor pak um beet een tientje heb je een headsetje.
Ik zie heel vaak dat mensen niet handsfree zitten te bellen, dan denk ik bij mezelf: is het leven van iemand nog geen tientje waard dan????

Ook scheren, lezen, ed zouden veel strenger aangepakt moeten worden.
En een peuk draaien, nou ik heb in de auto altijd een pakje vaste sigaretten, of ik draai voor ik wegrij mijn sigaretje voor onderweg even, zou mezelf nooit vergeven als ik daardoor een ongeluk zou veroorzaken.
en voor de Radio: ik heb er ene met een USB stick (staat voor uren muziek op) en een afstandsbediening :D

waarom moet ik weer strenger aangepakt worden  :dunno:

Mounty

Citaat van: Dwars op 10 oktober, 2007, 08:17:15
ow wat, kwatsch, onder ut rijden kan je telefoneren, middelvinger opsteken naar duitsers, roken, peuken draaien,naar vreemde vrouwen fluiten of toeteren, zuipen, sex hebben, eten, ruzie met je vrouw maken, kiddo tot de orde roepen, scheren, muziek luisteren, meekwaken en in je neus peuteren. Liefst wel niet tegelijk allemaal :rofl:

als je je ogen maar openhoud :mrgreen:

wat ik bedoel: afleidingen zijn er in vele vormen: anticpieren en opletten is de remedie :yes6rs:


oke...jij let wel op, en ik mischien ook en die bellende mevrouw ook nog...maar dan komt er ene die de zender van de radio niet vastgezet krijgt en dus meer met de radio bezig is dan met het verkeer....dan heb je de sores..
Als jij dan wel oplet en op hem zijn fout anticipeert prima job...maar toch.

Ik bel ook wel eens en kan ik toch opletten, sterker nog, ik let nog meer op ! Ook om de woute geen kans te geven..Als het erg druk op de weg is ga ik wel langs de kant of doe het oortje in. Ook draaide ik wel es een sigaretje in de auto onder het rijden, (op de motor lukte dat niet zo dus ben ik er maar mee gestopt..) Als je weet waar je mee bezig bent  oke...maar diegene die niet opletten denken waarschijnlijk ook dat het veilig is....en dat ze wel goed opletten...totdat
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Diddl

Citaat van: diddl TL-R op 09 oktober, 2007, 18:24:24
ik hoorde gister op het werk dat er in haps (bij cuijk) zondag ook een motorrijder is verongelukt omdat een vrouw met de radio bezig was en op de verkeerde weghelft terrecht kwam is de motorrijder er frontaal opgeklapt
sorry had het verekeerd begrepen die vrouw wat op de verkeerde weghelfd is gekomen had een hevige hoestbui
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

BMWhub

Mensen heb net het volgende triest bericht gelezen.

De 32-jarige 'Norifumi' Abe raakte afgelopen weekend betrokken bij een verkeersongeval, en kwam daarbij om het leven. De populaire Yamaharijder botste in Kawasaki, een stad nabij Tokio, met zijn motor op een vrachtwagen, die een illegale U-turn aan het maken was.

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

#447
Citaat van: BMWhub op 12 oktober, 2007, 10:44:52
Mensen heb net het volgende triest bericht gelezen.

De 32-jarige 'Norifumi' Abe raakte afgelopen weekend betrokken bij een verkeersongeval, en kwam daarbij om het leven. De populaire Yamaharijder botste in Kawasaki, een stad nabij Tokio, met zijn motor op een vrachtwagen, die een illegale U-turn aan het maken was.



Hadden we ook al vernomen, Jammer dat zo'n sympathieke coureur zo aan z'n eind moest komen :cry:
zie http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=2413.0
Smells like rubber

Menke

Automobilist rijdt door na dodelijk ongeval

Publicatie: 20/10/07 19:30
Laatst gewijzigd: 20/10/07 21:35

Een 21-jarige motorrijder uit Wanneperveen is zaterdagmiddag omgekomen door een botsing met een auto met caravan in Hasselt. De automobilist is na het ongeval doorgereden. De bestuurder heeft zich nog niet gemeld.


De politie vermoedt dat de motorrijder op de auto, die uit tegenovergestelde richting kwam, botste toen deze linksaf sloeg op de Werkerlaan. Het slachtoffer werd met spoed naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht waar hij aan zijn verwondingen bezweek.

De politie zoekt getuigen van het ongeval te bellen met de politie 0900-8844.

Bron:SBS6


DeWitte

Citaat van: Menke op 20 oktober, 2007, 21:54:33
Automobilist rijdt door na dodelijk ongeval

Publicatie: 20/10/07 19:30
Laatst gewijzigd: 20/10/07 21:35

Een 21-jarige motorrijder uit Wanneperveen is zaterdagmiddag omgekomen door een botsing met een auto met caravan in Hasselt. De automobilist is na het ongeval doorgereden. De bestuurder heeft zich nog niet gemeld.


De politie vermoedt dat de motorrijder op de auto, die uit tegenovergestelde richting kwam, botste toen deze linksaf sloeg op de Werkerlaan. Het slachtoffer werd met spoed naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht waar hij aan zijn verwondingen bezweek.

De politie zoekt getuigen van het ongeval te bellen met de politie 0900-8844.

Bron:SBS6


CiteerDe politie heeft videobeelden van de auto die mogelijk het dodelijk ongeluk op de Werkerlaan in Hasselt heeft veroorzaakt. Bij dat ongeluk kwam zaterdag een 21-jarige motorrijder uit Wanneperveen om het leven.

De politie denkt dat de man werd aangereden door een tegemoetkomende auto die linksaf sloeg en de motorrijder geen voorrang gaf. De bestuurder van die auto is na het ongeluk doorgereden. Het gaat om een auto met caravan. De politie weet inmiddels ook om welk merk auto het gaat. De caravan is teruggevonden op de Zwolse dijk. De motorrijder is na het ongeluk naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij aan zijn verwondingen overleden. De politie neemt de zaak hoog op.

Filmke http://www.rtvoost.nl/media/?video=129521&news=78317

tering bekijk die helm eens goed :shock: :cry:


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away