Banden, banden en nog eens banden. Jullie mening (again :-)

Gestart door Yvil, 21 april, 2009, 20:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Moet nu toch echt n nieuwe voorband.

Achter heb ik de BT016 en hier kan ik eigenlijk geen slecht woord over zeggen, echter...

Nu hoorde ik toch weermeer positieve geluiden over Michelin en begon ik weer te overwegen
om bijv. de pilot power 2ct er onder te leggen. Laten ze die nu net niet in mijn maat achter (170/60ZR17)
maken :(.

Dus overweeg ik voor een PP2ct en achter een andere Michelin, bijv. de gewone PP.


Dus graag jullie mening!! Jullie hebben al veeeel meeeer bandjes versleten dan mij en kunnen daarom
jullie mening op basis van eigen ervaringen geven. Zeg maar wat jullie denken dat het beste is voor
een redelijk sportieve rijder (rij de band achter rond en houd voor een minimaal randje over).

Voor een bt016 erbij gooien (aangezien die achter nog wel even mee gaat?

of

Voor een PP2CT en later achter met een andere band combineren, bijv. PP of PR2ct?


ROEPT U MAAR!!! :mrgreen:



ps. weet dat dit reeds vaker is "besproken" maar de laatste keer had niemand behalve
Q ervaring met de BT016. Nu misschien wel?

Mounty

ik zou nu echt niet weten welke banden ik eronder heb liggen. Op de FZ had ik Dunlops waar ik best tevreden over was. Q was daarintegen helemaal geen voorstander van de Dunlops. Zo heeft iedereen een andere meneing maar ook een andere eis aan de banden.

Als je nu tevreden over je banden bent, waarom zou je dan wat anders proberen?
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Citaat van: YZF_Ron op 21 april, 2009, 22:03:00
ik zou nu echt niet weten welke banden ik eronder heb liggen. Op de FZ had ik Dunlops waar ik best tevreden over was. Q was daarintegen helemaal geen voorstander van de Dunlops. Zo heeft iedereen een andere meneing maar ook een andere eis aan de banden.

Als je nu tevreden over je banden bent, waarom zou je dan wat anders proberen?

Het kan altijd beter he :mrgreen: Ik heb trouwens alleen achter de BT016, voor heb ik nog een BT014
en die glijdt me wat snel weg (is nu wel echt op!).

Het is eigenlijk heel simpel. Ik wil gewoon de band met het meeste grip in bochten bij droog weer.
Maar dan niet éne die ik binnen 3000 km weer moet vervangen. Misschien dat ik ze niet tot de grens rij,
maar ik heb die grens het liefst zo ver mogelijk weg, sjnappie?

Ook heb ik het idee dat ik mijn eigen grenzen steeds een beetje (onbewust) verleg. Zo had ik van de week
van die verkleurde randen op mn banden. Mn monteur en Dave van Bikes Unlimited zeiden beide dat ik ze
schijnbaar erg heet had gereden aan de zijkanten en dat ze bij het afkoelen een olieachtig stofje vrij komt
welke die kleur aan de banden geeft.

Had ik nog nooit eerder gehad :dunno: en ik heb ook geen idee of dat wat wil zeggen.

Dave van Bikes Unlimited was iig niet zo te spreken over bridgestone en juist wel over Michelin. Dit zonder
dat ik daar was om iets te kopen of zo. Gewoon een meningswisseling zeg maar. Dat heeft me eigenlijk aan
het twijfelen gebracht en ik dacht dus van... Misschien maar eens zelf ervaren.

Nogmaals, ik vraag naar meningen en eigen ervaringen!! Sow let me know!!

DeWitte

ik heb me in mijn carriere als motard never nooit wat van anderen aangetrokken (hoezo Dwars) in "materiaalkeuze". Tips uiteraard ter harte genomen in mijn keuzes, maar ook niet meer dan dat: imo de enige wijze om tot goede (persoonlijke) keuzes te komen, is het uitproberen  :yes6rs: De band of remblok die ik fijn vindt hoeven jou echt niet te bevallen. We verschillen in rijstijl, temperament, gewicht enz.

mijn 2 centen ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Ik heb nu voor en achter Michelin pilot sport op ut machienke liggen. Ik moet zeggen dat ze me goed bevallen. Alleen is het bij koud weer ff oppassen want als ze echt koud zijn willen ze als ik het machienke in een bocht plat leg nog wel eens onderuitschuiven. Omdat probleem op te lossen ga ik mijn andere set wielen uitrusten met een bandje dat meer voor het natte koude weer bestemd is.
Smells like rubber

Motzippaldy

Als het maar voorband is hetzelfde of beter dan achterband en hetzelfde merk  ;)
Proud on the South  

Mounty

Citaat van: Dwars® op 22 april, 2009, 07:13:41
ik heb me in mijn carriere als motard never nooit wat van anderen aangetrokken (hoezo Dwars) in "materiaalkeuze". Tips uiteraard ter harte genomen in mijn keuzes, maar ook niet meer dan dat: imo de enige wijze om tot goede (persoonlijke) keuzes te komen, is het uitproberen  :yes6rs: De band of remblok die ik fijn vindt hoeven jou echt niet te bevallen. We verschillen in rijstijl, temperament, gewicht enz.

mijn 2 centen ;)

zo bedoelde ik het ook met iedereen heeft zijn eigen wensen etc
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Waarschijnlijk ga ik morgen de BT016 voor voren bestellen. Dan heb ik voor
en achter dezelfde en nogmaals, ik kan er niks dan goede dingen over zeggen.

ps. Via m'n monteur een zeer goedkoop adres gevonden waar ze de banden op
voorraad hebben, of binnen een dag binnen hebben en ze voor een zeer scherpe
prijs ze op de velg leggen incl balanceren. Bij Aachen (Laurensberg).
Wel de losse velg zelf aanleveren.


Voorbeeld: Michelin Pilot Power 2CT incl. montage op velg en balanceren €121,-

Is volgens mij toch erg goedkoop!! Als iemand een goedkoper alternatief weet
hoor ik het wel ;)

Motzippaldy

Citaat van: Yvil op 22 april, 2009, 22:46:20
Bij Aachen (Laurensberg).

Mertens  :?

Ik ken een adres  :-X  setje MPP 2TC 120/70/17 & 180/55/17 inc montage(dus jij komt met motor en niet met wielen) voor 280€  :yes6rs:
Proud on the South  

Herr Tod

#9
Elke topband van de bekende merken is goed. Of doe eens gek en probeer een Michelin Power One uit te halen.

Ik heb gisteren de regenbanden gewisseld voor een Supercorsa SC2 achter en een Dunlop GP Racer M voor, ik mag niet klagen :mrgreen:

Ik zou inderdaad voor een BT-016 pakken en daarna nog eens zo'n achterband en dan zijn ze misschien samen op.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Desmo-devil

Rij nu al met het vierde setje Cotinental Road Attack. Ben zeer tevreden over deze banden.
Zowel op het droge als ook bij nat weer voldoende grip. Band wordt snel warm en de band is nog
redelijk betaalbaar in vergelijking met Michelin en Pirelli.
Maar zoals Dwars al zij, banden keus is heel persoonlijk en afhankelijk van type motor en rijstijl.

ahamay

Dunlop Qualifier op een Kawa Z750:

Meerdere keren het gevoel gehad dat ik de grip verloor (achter). Na 4000 km helemaal kaal !


Op mijn vorige motor (Yamaha YZFR750) ging de achterband ca 7000 km mee (BT 020)

Mounty

BT020.. achterwiel breekt wel wat vaker uit in/na de bocht als je wat platter gaat. Ik kies volgende set wel wat anders. Nog ongeveer 2000Km en zullen deze (athands de achterband) op zijn.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Yvil

Ben voor alsnog zeeeeeeer tevreden over de set bt-016 wat ik er nu onder heb liggen!!!

Veel grip wat zich weer vertaald in veel vertouwen!! Ik rij overigens zelden met nat weer,
dus daar kan ik niks over zeggen.

B-Witch

Ik krijg dinsdag een nieuw voorbandje, ik had nog de orginele BT014 eronder liggen en dat al 15 000 km.. :lol:
Nu komt er de BT016 onder, dit is volgens Dave van Bikes Unlimited een verbetering op de BT014.
Ik hou me gewoon bij de Bridgestone banden, voor nu dus de 16 en achter de 21, dat bevalt prima, geeft voldoende grip, ook bij nat wegdek en gaan nog redelijk lang mee ook :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.