Banden, banden en nog eens banden. Jullie mening (again :-)

Gestart door Yvil, 21 april, 2009, 20:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Citaat van: Suzuki-Girl© op 31 mei, 2009, 20:15:32
Ik krijg dinsdag een nieuw voorbandje, ik had nog de orginele BT014 eronder liggen en dat al 15 000 km.. :lol:
Nu komt er de BT016 onder, dit is volgens Dave van Bikes Unlimited een verbetering op de BT014.
Ik hou me gewoon bij de Bridgestone banden, voor nu dus de 16 en achter de 21, dat bevalt prima, geeft voldoende grip, ook bij nat wegdek en gaan nog redelijk lang mee ook :yes6rs:


kijk Heren zo kan 't ook  ;)
en soes is geen oma oppe n' rollator  :mrgreen: heb ik me laten vertellen

en 2500 km met 'n achterband  :lol: dan zijn stoere teek/mannen verhalen  :oops:


B-Witch

eeeh ik moet het nu weer doen met de BT014... life sucks :-X
You may own the bike, but the bike possesses you.

Herr Tod

Citaat van: BoxerQ op 01 juni, 2009, 08:15:36

en 2500 km met 'n achterband  :lol: dan zijn stoere teek/mannen verhalen  :oops:




1600 :schater:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

#19
Citaat van: BoxerQ op 01 juni, 2009, 08:15:36
Citaat van: Suzuki-Girl© op 31 mei, 2009, 20:15:32
Ik krijg dinsdag een nieuw voorbandje, ik had nog de orginele BT014 eronder liggen en dat al 15 000 km.. :lol:
Nu komt er de BT016 onder, dit is volgens Dave van Bikes Unlimited een verbetering op de BT014.
Ik hou me gewoon bij de Bridgestone banden, voor nu dus de 16 en achter de 21, dat bevalt prima, geeft voldoende grip, ook bij nat wegdek en gaan nog redelijk lang mee ook :yes6rs:


kijk Heren zo kan 't ook  ;)
en soes is geen oma oppe n' rollator  :mrgreen: heb ik me laten vertellen


15.000 met een BT 014 ??? Waarom leg je die er in godsnaam op dan ? Die band is gemaakt om te gassen.
Dat doe jij dus blijkbaar niet. Als ik "rustig" rij dan haal ik net 6000 met die band, "normaal" gebruik 4500 km.





B-Witch

Citaat van: Desmo-devil op 04 juni, 2009, 08:41:17
Citaat van: BoxerQ op 01 juni, 2009, 08:15:36
Citaat van: Suzuki-Girl© op 31 mei, 2009, 20:15:32
Ik krijg dinsdag een nieuw voorbandje, ik had nog de orginele BT014 eronder liggen en dat al 15 000 km.. :lol:
Nu komt er de BT016 onder, dit is volgens Dave van Bikes Unlimited een verbetering op de BT014.
Ik hou me gewoon bij de Bridgestone banden, voor nu dus de 16 en achter de 21, dat bevalt prima, geeft voldoende grip, ook bij nat wegdek en gaan nog redelijk lang mee ook :yes6rs:


kijk Heren zo kan 't ook  ;)
en soes is geen oma oppe n' rollator  :mrgreen: heb ik me laten vertellen


15.000 met een BT 014 ??? Waarom leg je die er in godsnaam op dan ? Die band is gemaakt om te gassen.
Dat doe jij dus blijkbaar niet. Als ik "rustig" rij dan haal ik net 6000 met die band, "normaal" gebruik 4500


Tsja waarom leg je die er dan op?
Zou het niet weten, dat zou ik Suzuki moeten vragen.  :lol:
Het was de orginele band nog.
Band was nu ook echt helemaal niks meer, en had eigenlijk allang vervangen moeten worden. :?

Wat ik er verder van begrijp is dat een band het op een 4cill veel langer uit kan houden dan op een Twin.
Of dat zo is zou ik niet weten, heb het van horen zeggen :dunno:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Motzippaldy

Citaat van: Suzuki-Girl© op 04 juni, 2009, 17:45:42

Wat ik er verder van begrijp is dat een band het op een 4cill veel langer uit kan houden dan op een Twin.
Of dat zo is zou ik niet weten, heb het van horen zeggen :dunno:



:shock: :shock:
Proud on the South  

karz

Citaat van: Suzuki-Girl© op 04 juni, 2009, 17:45:42

Wat ik er verder van begrijp is dat een band het op een 4cill veel langer uit kan houden dan op een Twin.
Of dat zo is zou ik niet weten, heb het van horen zeggen :dunno:


Op een V-twin moet dat zijn.
En dat geldt ook voor de ketting en tandwielen.
Het is natuurlijk niet zo dat iedere v-twin dat opvreet, maar de zwaardere 100 Nm + racers , dit volgens mij omdat de trekkracht er vroeger en abrupter inkomt als bij een 4 in lijn waar zich dat wat soepeler opbouwt.  
Of dat veel langer is weet ik niet, met name bij banden ligt het toch echt zwaar aan de rijstijl
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Donné

Hub tot noe tow altied de bt 016 gevaaruh bin noe de Qualifier ins oet oan ut probere moot zegge tot er beter stuurt op de triple en er lig get stabieler; moot um allein nog ins met naat weer oetprobere  :idea:
beep beep

Yvil

Citaat van: Donné op 20 juli, 2009, 20:58:16
Hub tot noe tow altied de bt 016 gevaaruh bin noe de Qualifier ins oet oan ut probere moot zegge tot er beter stuurt op de triple en er lig get stabieler; moot um allein nog ins met naat weer oetprobere  :idea:

Bis mer veurzichtig mit naat weer!! Die Dunlops zouwe ut da neet zoe geweldig doon!
Hub ich noe al van een paar luuj gehoed die ut echt kinne weite!! :yes6rs:

karz

Nooit wat van gemerkt op de monster, had ik ook dunlop qualifier op.
Ze smeerden alleen snel uit vond ik. Na wat rondjes Vijlen met warm weer was het alsof ik op een circuit was geweest.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

#26
sjtom gezever euver benj
bin veurige waek de Ardennen, Eifel en B258 aafgeveag oppuh opuh pratschfits,,dik 300 km gedoan geweun op noppuhbenj en soms echt goot gevaeg..niks aan de handj, geweun varuh en gaaz erop.

benj zittuh tusje de oruh..
er zin oeteraard waal versjillekes maar alez..alle hedendaagse benj zin van gerenomeerde merken zin van dermate niveau..det het allemaol okay is veur os.
bedoel..ich leas soms verhaluh det eemes zich ne MPP2CT geit kopuh omdet ne geweune mpp neet genog grip heaf..hahahahaha...wat ne kwatsch


geaf mich det dink van dwars (dee LC8A) geweun op die allroadbenj..en knappe jong op ne supersport mit supersportbendjes dee mich langs kump binnendoor in de ardennen..


ich zek maar zo..es de klommele zwart, rondj en van een good merk zin..maak het niks oet op os niveau van rijuh
de rest is puur persoonlijk


karz

Ik denk niet dat het persé de vraag is , of een band wel tegen defantastiche rij eigenschappen van de persoon kan, maar dat mensen gewoon graag de meeste bang-for-buck willen hebben.
En ze willen niet ergens aankomen met hun 300 + euro setje banden en dan horen, wat has toe nu veur ein sjeiss rubber drop ligge..
Zoiets denk ik.
Ich bedoel, zo wirk 't met PK's en koppel toch auch. Net of ze dat vermogen altied aanspruks ..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Yvil

bin dr auch van euvertuig dat 80% mit beng tushje de oer zit :yes6rs:

mer doe zals het mit mich eens zeen dat ut op unne motor tushje de
oere goot mot zitte angersh kinse beater neet goan rieje. Da zitste
neet lekker d'r op en veulse dich neet zeker op dr fiets.

Es da veur die geveul een bepaald setje beng helpe da zig ich, doon :dunno:

DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 21 juli, 2009, 10:39:13

geaf mich det dink van dwars (dee LC8A)

lier dich iesj mer ins koetsche :mrgreen:


;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away