xenon achteraf inbouwen mag niet meer?

Gestart door DeWitte, 18 april, 2009, 19:03:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Koos Spee zij vanavond in wegmisbruikers nog dat het wel is toegestaan, wat moet je hier nou mee ??  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: QuattroFrits op 19 april, 2009, 22:12:47
Koos Spee zij vanavond in wegmisbruikers nog dat het wel is toegestaan, wat moet je hier nou mee ??  :roll:

jah, hij zei dat er een wet is dat vanaf mei 2006 xenon verlichting toegstaan is in wit en wit/blauw, maar de lamp moet dan voorzien zijn van verstelling en wis/was installatie... Gaat dan over auto's denk ik. Wat betreft de motor is er onduidelijkheid..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Ik vraag me alleen af wat die wis was installatie voor nut heeft.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BeemerBert

Citaat van: QuattroFrits op 20 april, 2009, 16:36:51
Ik vraag me alleen af wat die wis was installatie voor nut heeft.

Elk vuiltje op de lamp verstrooit het licht, en met name bij xenon is het belangrijk dat het licht gebundeld blijft i.v.m verblinding.

Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

d'r Blieje

Citaat van: BeemerBert op 20 april, 2009, 18:38:38
Citaat van: QuattroFrits op 20 april, 2009, 16:36:51
Ik vraag me alleen af wat die wis was installatie voor nut heeft.

Elk vuiltje op de lamp verstrooit het licht, en met name bij xenon is het belangrijk dat het licht gebundeld blijft i.v.m verblinding.



Helemaal mee eens...

Maar ga je dan ook een boete krijgen als je niet gewis/wast hebt?  :dunno: Wat wat heeft een verplicht systeem voor nut als je niet verplicht bent het te gebruiken. Is iets als een verplicht handsfree setje dat in het dahbord kastje ligt. :oops:
Blieve lache...8)

Timeeh

Voor 100% duidelijkheid kun je nog altijd een mailtje naar de rdw sturen. Die reageren redelijk snel!  :lol:

BeemerBert

Lijkt me dat de wisser werkt als de ruitenwisser ook werkt ( bij een auto ).
En je koplampen zullen net zoveel vuil vangen als je voorruit dus dat poetsen doe ja dan wel. 

Nu nog een wisser op het scherm van mijn Beemer  :mrgreen:

Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

QuattroFrits

Citaat van: BeemerBert op 22 april, 2009, 16:24:22
Lijkt me dat de wisser werkt als de ruitenwisser ook werkt ( bij een auto ).
En je koplampen zullen net zoveel vuil vangen als je voorruit dus dat poetsen doe ja dan wel. 

Nu nog een wisser op het scherm van mijn Beemer  :mrgreen:



Er zit alleen een hogedruk sproeikop voor het lampenglas en verder niks.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Weg met Xenon en iedereen aan de Gamma Halogeen inbouwspot zoals op die van mij  :mrgreen: :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: Desmo-devil op 23 april, 2009, 09:12:39
Weg met Xenon en iedereen aan de Gamma Halogeen inbouwspot zoals op die van mij  :mrgreen: :mrgreen:

Best mooi, maar je ziet er s'avonds zo weinig mee. (denk ik)
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Citaat van: Desmo-devil op 23 april, 2009, 09:12:39
Weg met Xenon en iedereen aan de Gamma Halogeen inbouwspot zoals op die van mij  :mrgreen: :mrgreen:

In belsch rijden de SM rijders allemaal met een halogeen inbouwspot.

Smells like rubber

SuzukiLimburg

In Belsch doen ze wel meer gekke dingen  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Desmo-devil

Haha ik woon ook in het Belsj dus kan wel kloppen.

Joepie1958

nu de juiste tekst van het ministerie van verkeer en waterstaat :yes6rs:

Ook worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ('xenonlampen') zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR. Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name 'xenonlampen' te voorkomen.

'k heb even bij het koekblik gekeken, en de code daarop is HCR, dus daar moet halogeen in, motor was me te ver weg (staat goed ingepakt in de garage) maar ik weet eigenlijk wel zeker dat die ook een H.. code heeft :oops:
Als jullie glaasjes een c.. code hebben dan wil ik dat graag weten, maar ik denk dat je er dan al xenon in hebt zitten :shock:

Vroegah hebben we zo-iets ook al eens gehad, eerst had je gewone gloeilampen, toen halogeen kwam hadden ze voor je oude armaturen ook aangepaste halogeenlampen, maar ook toen mocht het eigenlijk niet, de glaasjes waren nl. niet aangepast aan de andere karakteristiek van de halo-pitjes, en toen waren de eerste auto's met halogeenlicht maar verrekte verblindend, maar toen iedereen er mee reed was het probleem over. :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

deze tekst stond ook zo al in mijn 1e post van dit topic  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away