Open dagen Honda Hensgens afgelopen weekend

Gestart door SuzukiLimburg, 27 april, 2009, 12:21:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SuzukiLimburg

ZIjn er dit weekend nog meer mensen van het forum bij de open dagen van Honda Hensgens geweest?
Ik ben zaterdag, 24 april dus, samen met een collega even langs geweest. Mijn collega is op zoek naar een motor om mee te beginnen, want hij heeft pas zijn rijbewijs.

Het evenement viel op zich een beetje tegen, zeker in verhouding met 2 jaar geleden toen er veel mensen waren en er een BBQ enz stond. Er waren maar weinig geïnteresseerden aanwezig, maar op zich was dat wel gunstig want daardoor konden we zonder wachttijd een motor uit het rijtje uitzoeken en gaan toeren.

Je mocht 30 minuten proefrijden. Ondanks dat ik helemaal niet op zoek ben naar iets anders heb ik toch eens vanalles geprobeerd.

Ik ben begonnen op de Pan-European ST1300ABS, wat een super ding is dat zeg. Veel vermogen, veel comfort en heerlijk om mee te rijden. Ondanks z'n formaat voelde hij verderlicht aan. Zou ik me zeker kopen voor erbij als ik een goed gevulde spaarpot had.

Daarna op de CBR600RR gereden, maar dat is echt niet mijn ding. Als je een 1000cc V-twin gewend bent, dan is dit gewoon niet leuk. Hij heeft onder de 8000 toeren totaal geen vermogen en ondanks mijn geringe lengte zat ik compleet opgevouwen.
Ik moet wel zeggen dat als je hem echt in de toeren doortrok, dus tot de 12000-13000 toeren, dan begon hij wel te krijsen en ik ook wel een beetje. Maar om nou de hele tijd zo hoog in de toeren te moeten rijden...nee dank je.

Daarna ook nog even op de CB600F Hornet gereden. Best een leuk ding met z'n brede hoge stuur en pakte ook met minder toeren al vrij goed op. Een hele leuk comfortabele fun fiets moet ik zeggen.

Toen ik daarna weer op de TL1000 naar huis moest rijden leek het net alsof ik met een vrachtwagen op pad moest. Dan merk je pas goed hoe hard je moet werken op zo'n TL om alles op de weg te houden. Maar qua vermogen en vermogensopbouw zou ik toch voorlopig niet meer terug willen naar een krijsende 4-cilinder...

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

kwisvanniks, schlechte kommunicatione :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

HD4ever

Citaat van: Joepie1958 op 28 april, 2009, 20:27:25
kwisvanniks, schlechte kommunicatione :shock:

Ja, een forum of iets dergelijks waar je zoiets zou kunnen aankondigen was eigenlijk wel handig geweest  :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

SuzukiLimburg

Precies ja, had inderdaad wel wat beter gecommuniceerd kunnen worden.
Ik hoorde het ook per toeval en heb even op de website gekeken en daar stond het toevallig op.
Maar ik ben blij dat jullie niet allemaal zijn gekomen anders had ik niet meer kunnen rijden, maar had ik moet wachten  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!