Auteur Topic: Honda Fireblade 900RR  (gelezen 12868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2063
  • De tijger is los
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #15 Gepost op: 25 februari, 2009, 14:48:35 »
Heb met z'n Kawa hok 55.000 km gedraaid in twee jaar, nooit een misslag of probleem gehad.
Ik heb dat ding enorm afgemelkt dus met de kwaliteit van kawa zit het echt wel goed.

Mounty

  • Global Moderator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 4946
  • leef je eigen leven..
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #16 Gepost op: 25 februari, 2009, 21:42:20 »
Heb met z'n Kawa hok 55.000 km gedraaid in twee jaar, nooit een misslag of probleem gehad.
Ik heb dat ding enorm afgemelkt dus met de kwaliteit van kawa zit het echt wel goed.

thanks...
ik ga komende week de keuze maken..een fireblade uit 2000 40000km of een zx9r uit 1999 24000km..
de kawa is mooier en jonger kwa kilometers...de fireblade wat meer kilometers en iets te veel wit erin..maar toch nog mooi..
Moeilijke keuze voor mij..pff
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

@Nippon

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2230
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari, 2009, 16:42:36 »
Heb met z'n Kawa hok 55.000 km gedraaid in twee jaar, nooit een misslag of probleem gehad.
Ik heb dat ding enorm afgemelkt dus met de kwaliteit van kawa zit het echt wel goed.

thanks...
ik ga komende week de keuze maken..een fireblade uit 2000 40000km of een zx9r uit 1999 24000km..
de kawa is mooier en jonger kwa kilometers...de fireblade wat meer kilometers en iets te veel wit erin..maar toch nog mooi..
Moeilijke keuze voor mij..pff


zeg Ron......  je staart je toch niet blind op de km stand  :roll:

technische staat zegt meer als de km's
ze worden graag terug gedraaid  :-X zeker bij deze ketels

Mounty

  • Global Moderator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 4946
  • leef je eigen leven..
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #18 Gepost op: 26 februari, 2009, 18:05:14 »
i know, kilometers zegt lang niet alles.....maar je kunt het wel aan andere details zien of het een eerlijke is qwa kilometers..
Tis de bedoeling dat ik komend weekend ga kijken..en mischien ook al kopen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

  • Jubilaris (10 jaar)
  • Stamgast
  • *****
  • Berichten: 10142
    • http://www.pluijmaekers.nl
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #19 Gepost op: 26 februari, 2009, 20:42:08 »
i know, kilometers zegt lang niet alles.....maar je kunt het wel aan andere details zien of het een eerlijke is qwa kilometers..
Tis de bedoeling dat ik komend weekend ga kijken..en mischien ook al kopen.

Alvast heel veel succes Ron.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

slowrider

  • Member
  • *
  • Berichten: 70
  • rood licht brand langer als groen licht
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #20 Gepost op: 08 maart, 2009, 15:22:06 »
Honda CBR 900RR Fireblade



 
Make Model
 Honda CBR 900RR Fireblade
 
Year
 2000
 
Engine
 Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder.
 
Capacity
 929
 
Bore x Stroke 74 x 54 mm
Compression Ratio 11.3:1
Induction
 4x 48mm fuel injection
 
Ignition  /  Starting
 Digital Electronic  /  electric
 
Max Power
 152 hp 111.8 KW @ 107500 rpm
 
Max Torque
 103 Nm 10.5 kg-m @ 9000r pm
Transmission  /  Drive
 6 Speed  /  chain
 
Front Suspension
 43mm inverted telescopic fork with stepless preload, compression and rebound adjustment, 120mm wheel travel
 
Rear Suspension
 Pro-Link with gas-charged H.M.A.S. damper featuring 13-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 135mm wheel travel
Front Brakes
 2x 330mm discs 4 piston calipers
 
Rear Brakes
 Single 220mm disc 1 piston caliper
 
Front Tyre
 120/70 ZR17
 
Rear Tyre
 190/50 ZR17
 
Seat Height 815 mm
Dry-Weight
 172 Kg
 
Fuel Capacity
 18.0 Litres
 
Consumption  average
 18.2 km/lit
 
Standing ¼ Mile 
 10.4 sec  /  133 mp/h
 
Top Speed
 283.4 km/h
 
Reviews Motorcycle.com  /  GSX-R 1000 v Fireblade v R1 v ZX-9R  /  Motormag  /  Motocorse  /  Articoli di Tecnica  /  Visordown 
Manual usuarios.lycos.es



Features

· 996cc DOHC eight-valve 90¡ V-twin engine features identical 180-degree reversed heads and chain-driven camshafts.
· Horizontally split crankcase incorporates swingarm pivot and Pro-Link bracket mounts at rear.
· Integrated upper crankcase/cylinder block casting contributes to lightweight, compact engine design.
· Nutless connecting rods feature bolts threaded directly into tapped holes in rods. Design is lighter than conventional bolt-and-nut combination. Carburized rods offer optimal balance of strength and durability.
· Lightweight, skirtless slipper pistons reduce reciprocating mass.
· Chain-driven camshafts operate Honda's largest-ever valves by means of shimmed-bucket lifters.
· 48mm slanted flat-slide CV carbs are the largest ever used on a Honda engine. They provide sharp, linear response and are fed by a large-capacity 8-liter airbox.
· High-accuracy, computer-controlled ignition system monitors engine speed and throttle angle for optimal performance throughout the rev range. Includes 10,100-rpm rev limiter.
· Slim-tipped NGK VX spark plugs deliver excellent performance and enhanced rideability.
· Air-injection system designed into heads maintains optimum combustion efficiency.
· All-stainless two-into-one-into-two exhaust system with 4.5-liter buffed-finish canister-style mufflers.
· 140mm, 10-plate hydraulic clutch.
· Side-mounted dual radiators utilize low pressure of airflow passing over outer surface of cowling to draw air through from inside. Side positioning permits flow of air to reach cylinders and exhaust pipes for enhanced cooling efficiency, while facilitating front-cylinder service. At low speeds, a large right-side fan blows air directly out to the side and away from the rider.
· Chain-driven water pump located in crook of V between cylinders.
· High-efficiency oil cooler mounted in front of forward cylinder head.
· Slick shifting six-speed transmission.
· mounted swingarm eliminates need for conventional pivot plates, allowing the twin-spar aluminum frame to weigh only 17.6 pounds. Features massive D-section spars and curved box-section engine hanger-rails that reach back from the steering head to anchor directly on the engine, joining at the back to provide a solid mounting point for the top of the rear damper and the bolt-on seat rail.
· 41mm Honda Multi-Action System™ (HMAS) conventional cartridge front fork offers adjustable spring preload and rebound damping.
· Pro-Link rear suspension system, mounted directly to the engine cases, features large-volume 40mm damper with adjustable spring preload and rebound damping.
· Hybrid construction aluminum swingarm combines extruded spars with a rigid cast pivot section.
· Hollow-section triple-spoke cast aluminum wheels.
· Wide-profile jointless-belt-type radial tires with ZR rating for confident long-term performance.
· Dual floating front disc brakes with four-piston calipers and sintered metal pads. The 296mm rotors are mated to their aluminum inner rotors with eight inserts (down from the conventional 10). The 220mm rear disc brake is stopped by a single-piston caliper.
 

Additional Features
· Three-piece half-fairing provides good wind protection and excellent aerodynamics.
· Front fairing ports feed air to the cockpit to lighten handling at higher speeds and provide cooling airflow to the rider. Large side-ports maximize airflow through the side-mounted radiators and away from the rider.
· Fins on lower sides of fairing produce down force at high speeds for enhanced cruising stability.
· Fuel tank designed with sculpted indents for knees and handlebars.
· One-piece seat cowl covers a compartment with specially molded recesses to accommodate most U-locks and cable locking devices. (Locks not included.)
· Single headlight features "free form" multi-curvature reflector and a clear lens for optimal brightness and reach.
· Instrument panel features a digital odometer and tripmeter, an engine temperature gauge and 0.7-gallon reserve with LED warning lamp.
· Wide-view triangular rearview mirrors mounted on solid, die-cast aluminum stays.
· Aluminum die-cast footpegs and stays, and forged steel sidestand.
· Compact 12AH maintenance-free battery.
· Transferable one-year unlimited-mileage limited warranty.

When all else fails, read the instructions

Mounty

  • Global Moderator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 4946
  • leef je eigen leven..
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #21 Gepost op: 08 maart, 2009, 21:53:00 »
Donderdag en vrijdag aanstaande heb ik vrij en ga ik wat bekijken....waarschijnlijk heb ik mijn keuze al gemaakt tenzij  er nog iemand op een ander bod van mij ingaat. 80% kans dat het een fireblade word maar dan het model 1998/1999
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

SuzukiLimburg

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2026
  • Dikke twin
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #22 Gepost op: 09 maart, 2009, 14:43:29 »
Veel succes alvast met de aankoop.

Jammer genoeg wordt het donderdag en vrijdag volgens de voorspellingen niet al te mooi weer, maar de week erop zou het wel mooi motorweer worden, dus kun je hem de hele week uittesten in het zonnetje  :yes6rs:

Hou je er wel ook rekening mee dat de motor moet passen bij je pak  :-X  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Mounty

  • Global Moderator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 4946
  • leef je eigen leven..
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #23 Gepost op: 09 maart, 2009, 18:27:26 »
zwart past altijd wel bij mijn pak...eigenlijk overal wel bij..
idd jammer van de regen.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Desmo-devil

  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 2063
  • De tijger is los
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart, 2009, 06:42:01 »
Lijkt inderdaad een dilemma. Maar die problemen die jij hebt zou ik altijd wel willen hebben.
Rijden op en kiezen uit twee motoren, kan me ergere dingen voorstellen. :mrgreen:
Ikzelf zou zonder twijfel voor de ZX9 gaan, super motor met mooie vermogensafgifte. Loopt wel
een beetje rauw maar dat hoort gewoon bij een Kawa. Ik heb ook wel eens op een
blade gereden maar dat was een van de eersten en die was voor mij veel te zenuwachtig aan het gas.
Kan natuurlijk ook aan de afstelling van die ene fiets gelegen hebben. Kilometerstand zegt inderdaad niet alles
maar 40.000 of 20.000 vind ik toch een wereld van verschil. Zoals je al zij er is maar een
oplossing en dat is met allebei een flink stuk rijden dan kom je er zeker uit. Succes.

Mounty

  • Global Moderator
  • Stamgast
  • *
  • Berichten: 4946
  • leef je eigen leven..
Re: Honda Fireblade 900RR
« Reactie #25 Gepost op: 10 maart, 2009, 17:48:22 »
thanks..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009