Shinichi Ito vervanger van Loris Capirossi

Gestart door Busaberke, 19 oktober, 2005, 13:55:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Bridgestone test rijder Shinichi Ito zal deel uitmaken van het Ducati Marlboro Team als vervanger van de geblesseerde Loris Capirossi. Die kwam hard ten val tijdens de eerste training van de MotoGP van Australië. Hij liep hierbij verwondingen op aan zijn borst die hem verhinderen deel te nemen aan de GP van Turkije a.s. zondag.



Shinichi Ito.
 
Ito, een voormalig 500 GP rijder, heeft tegenwoordig een racecarrière die uit twee delen bestaat – Japans Superbike coureur en Bridgestone test rijder. Dit jaar heeft hij al verscheidene banden tests gedaan met het MotoGP test team op een Desmosedici GP5 en afgelopen weekend stelde hij de Japanse Superbike titel veilig op een Honda met Bridgestone banden. Ito won deze titel ook in 1998 en in 1990 werd hij kampioen in de 500cc klasse. Van 1993 tot 1996 was hij full-time 500 GP coureur waarin hij zes maal een podium plaats wist te behalen ( inclusief twee tweede plaatsen in Tsjechië in 1994 en de Europeese – Spanje – in 1995 ). Zijn beste plaats in het kampioenschap was een vijfde die hij behaalde in 1995. Ook werd hij vierde in de eerste MotoGP race ooit in 2002 te Suzuka.
 


Ito op de Ducati Desmosedici GP5


Shinichi Ito:
 Het is een grote eer om plaats te nemen in het Ducati Marlboro Team voor de Turkse GP. Ik weet dat het geen makkelijk weekend zal worden, maar ik kijk er naar uit om samen met de gevestigde namen uit de MotoGP te racen en ik zal mijn best doen. Ik heb veel ervaring met de Desmosedici, want ik heb natuurlijk veel getest met de machine.  


Livio Suppo – project leider:
 Wij zijn duidelijk bedroefd dat Loris er niet bij zal zijn dit weekend, maar tegelijkertijd heten we Ito-san een warm welkom. Hij heeft heel goed werk geleverd met het testen van banden voor ons dit jaar, en het zal erg leuk zijn een Japanse rijder voor het eerst in de MotoGP op een Ducati te zien racen. Het is ook een goede kans om met Ito de Bridgestones te testen op dit nieuwe circuit.  

Note:
Het had natuurlijk voor de hand gelegen om Ducati test rijder Vittoriano Guareschi deze race te laten rijden, maar omdat Ito zo veel met de Bridgestones heeft getest is er waarschijnlijk voor de meer ervaren Shinichi Ito gekozen. Ook de naam van 'commentator' Randy Mamola is naar verluidt gevallen. Mamola, ook een voormalig 500 GP coureur, rijdt tegenwoordig op de Ducati two-seater en gaf zelf aan dat hij waarschijnlijk niet de conditie heeft om een volledige race te kunnen rijden en heeft hiervoor bedankt.


Toestand Loris Capirossi:
Loris Capirossi is maandag uit het Melbourne Cabrini Hospital ontslagen en na een vlucht van 28 uur, waarvan 24 uur in de lucht, op het vliegveld van Imola geland. Daar werd hij opgevangen door Dr. Claudio Costa van de Clinica Mobile en per ambulance vervoerd naar het Imola Hospital. De doktoren hadden besloten dat Loris zo snel mogelijk terug moest naar Italië waar Dr. Costa hem verder zou kunnen behandelen.

De opgelopen blessure, een bloeding rond zijn rechter long, had ervoor kunnen zorgen dat hij nog 2 tot 3 weken in Australië had moeten blijven. Als de nog niet compleet geheelde wond zich heropend zou dit als gevolg kunnen hebben dat de long had loskomt van de wand. Dit kan een ingeklapte long opleveren. Loris kreeg dus toestemming om te vliegen met een drain in zijn borst en werd vergezeld door Dr. Massimo Corbascio die al dertig jaar de races volgt en heel wat ervaring heeft met dit soort blessures.

Loris Capirossi zal zeker tot en met donderdag in het ziekenhuis in Imola moeten blijven waar hij constant zal worden bewaakt. De race in Turkije zal hij moet missen, maar er wordt gedacht dat hij er in Valencia op 6 november weer bij zal willen zijn. Of dat lukt zal de komende tijd duidelijk worden.

bron: www.motorfreaks.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Een japanner op een Duc.

hmm..

snap niet dat ze Lanzi geen "try-out" gegeven hebben?
die is toch als vrij van verplichtingen voor dit jaar en rijdt volgens jaar sowieso voor ducati in het sbk fabrieksteam

Motzippaldy

Citaat van: "Hakinnen"Een japanner op een Duc.

hmm..

snap niet dat ze Lanzi geen "try-out" gegeven hebben?
die is toch als vrij van verplichtingen voor dit jaar en rijdt volgens jaar sowieso voor ducati in het sbk fabrieksteam


Japan is een belangrijk markt voor Ducati en Itoh is Bridgestone rijder  :wink:
Proud on the South  

Desmo-devil

Ik ben het met Hakinnen eens , die Jappen moeten van de Ducati's afblijven !!!
:evil:  :x  :twisted:

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Ik ben het met Hakinnen eens , die Jappen moeten van de Ducati's afblijven !!!
:evil:  :x  :twisted:

reeg je niet zo op Desmo, spaar je krachten  :wink: je moet vanmiddag nog een 2cv aanslingeren :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Ik ben het met Hakinnen eens , die Jappen moeten van de Ducati's afblijven !!!
:evil:  :x  :twisted:


jajajaja.  terwijl die rijsthokken racers wel blij mogen zijn met de Ital rijders. :twisted:  :wink:

het is al erg genoeg dat die Duc's op brigdestone staan.

yep, want "wij" van Ferrari hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van de raceducs en aangezien wij een megadeal hebben met bridgestone verwachten we van jullie als tegenprestatie dat jullie ook op bridgstone gaan rijden....bahbah

Desmo-devil

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Desmo-devil"Ik ben het met Hakinnen eens , die Jappen moeten van de Ducati's afblijven !!!
:evil:  :x  :twisted:

reeg je niet zo op Desmo, spaar je krachten  :wink: je moet vanmiddag nog een 2cv aanslingeren :mrgreen:

Is wel mooi gelukt he.