Suzuki Katana 20e verjaardag: 1135R by Yoshimura

Gestart door DeWitte, 13 augustus, 2009, 05:38:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Om de twintigste verjaardag van de Suzuki Katana te vieren, heeft Yoshimura de Katana 1135R uitgebracht. Yoshimura heeft enkele van de laatste productiemodellen uitgerust met een aantal serieuze aanpassingen. Het gewicht is met 43kg omlaag gegaan en het vermogen met 55 pk omhoog. Dit zijn echter niet eens de meest indrukwekkende kenmerken van deze Katana. De machine blinkt letterlijk van de speciale onderdelen. Van het Stack klokwerk tot de flatside carburateurs en niet te vergeten het "I've got the Power" ontstekingsdeksel is dit de best uitgeruste Katana ooit gebouwd. Volgens Yoshimura dan he?  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

waar heb je dat nieuws vandaan dwars? 20 jaar Katana?
de  Katana is uitgekomen in 1981, das dus 28jaar oud reeds.
de Yoshimura Katana op de foto's is een "one off" die er ook al jaren is.

Ik heb overigens een 1100katana te koop, mochten er liefhebbers met interesse zijn?
Ff mailtje mijn kant op gooien dan / fietske gaat wel niet voor een "appel en ei" weg


karz

http://www.nieuwsmotor.nl/2009/08/12/yoshimura-katana-1135r/

Staat het ook, en op meerdere plekken op internet

Zal wel een gevalletje, 1e maakt een fout en rest doet kopie peeste , zijn.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

the Stig

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die motor??  :oops:

BMWhub

Citaat van: Hakinnen op 13 augustus, 2009, 07:00:52
waar heb je dat nieuws vandaan dwars? 20 jaar Katana?
de  Katana is uitgekomen in 1981, das dus 28jaar oud reeds.
de Yoshimura Katana op de foto's is een "one off" die er ook al jaren is.

Ik heb overigens een 1100katana te koop, mochten er liefhebbers met interesse zijn?
Ff mailtje mijn kant op gooien dan / fietske gaat wel niet voor een "appel en ei" weg



hakki hier nog een bevestiging, klopt helemaal :worship-cool:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Timeeh

Citaat van: the Stig op 13 augustus, 2009, 14:12:34
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die motor??  :oops:

Denk omdat ie 'speciaal'  ontwikkeld is door iemand... En hoe ouder hoe duurder he :p

nomar1986


karz

Het is de 30ste verjaardag , en hieronder staat wat er toen zo speciaal aan was.


Citaat van: bron: katana club nederland
In 1979 was het destijds baanbrekende ontwerp geboren uit de hersenspinsels van de duitse ontwerper Hans A. Muth werkende voor Target Design. Suzuki had de moed om het futuristische vloeiende vormenspel van dit gewaagde prototype bijna grotendeels ongewijzigd over te nemen voor de diverse productiemodellen.
Ten tijde van de introductie van de Katana waren de meningen over het ontwerp bij het grote publiek scherp verdeeld. Tegenwoordig valt echter niet meer te ontkennen dat het hier gaat om een van de best geslaagde motorfietsontwerpen ter wereld en verschijnt de Katana regelmatig in diverse top 10 lijstjes.
Gezegend met de brute kracht van de 1100cc motorblok van de GSX1100ET en de reputatie van "superbike" was al snel gezet. Voor velen een zorgvuldig te koesteren juweeltje. Voor anderen slechts de opmaat tot een lange lijst modificaties.
Op KatanaClub.nl willen we voor alle nederlandse liefhebbers een plek bieden voor discussie, technische ondersteuning en diverse georganiseerde activiteiten m.b.t. deze oorspronkelijke Katana-modellen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

the Stig

Citaat van: karz op 15 augustus, 2009, 18:52:51
Het is de 30ste verjaardag , en hieronder staat wat er toen zo speciaal aan was.


Citaat van: bron: katana club nederland
In 1979 was het destijds baanbrekende ontwerp geboren uit de hersenspinsels van de duitse ontwerper Hans A. Muth werkende voor Target Design. Suzuki had de moed om het futuristische vloeiende vormenspel van dit gewaagde prototype bijna grotendeels ongewijzigd over te nemen voor de diverse productiemodellen.
Ten tijde van de introductie van de Katana waren de meningen over het ontwerp bij het grote publiek scherp verdeeld. Tegenwoordig valt echter niet meer te ontkennen dat het hier gaat om een van de best geslaagde motorfietsontwerpen ter wereld en verschijnt de Katana regelmatig in diverse top 10 lijstjes.
Gezegend met de brute kracht van de 1100cc motorblok van de GSX1100ET en de reputatie van "superbike" was al snel gezet. Voor velen een zorgvuldig te koesteren juweeltje. Voor anderen slechts de opmaat tot een lange lijst modificaties.
Op KatanaClub.nl willen we voor alle nederlandse liefhebbers een plek bieden voor discussie, technische ondersteuning en diverse georganiseerde activiteiten m.b.t. deze oorspronkelijke Katana-modellen.

:thumbsup:

limbofighter

Flex lasapparaat hamer en beitel voor het bouwen van een fightertje