Schwarzwald 2009

Gestart door Herr Tod, 26 augustus, 2009, 17:47:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Na 2007 en 2008 alweer de derde trip naar het Schwarzwald, dit keer vergezeld door een kameraad met een GSX-R 600. Het plan was om zoals altijd eerst het noorden onveilig te maken en dan na een paar dagen verder te rijden naar het zuiden.

Vorige week maandag om 05:00 vertrokken en rond 9:30 waren we bij het hotel in Baierbronn.



Even een paar foto's gemaakt van het uitzicht vanaf het balkon...



...uurtje uitgerust, banden wat leger gelaten want die stonden nog op hogedruk-autobaan-bespaar-modus en daarna een tourtje rondom de Hochstrasse gemaakt. Als eerste langs het Lotharpad, ik keek alweer een jaar er naar uit om daar door die supersnelle bochten te vliegen :mrgreen:



Vervolgens richting Bad Peterstal en dan kom je uit bij een van de vetste weggetjes van het noorden, Allerheiligen :twisted:



Dat komt dan weer uit op de Hochstrasse en dan kun je in een keer verder naar Ruhestein :D



Dan tjop tjop weer verder richting Schapbach, Wolfach en Zell maar toen begon het een beetje te regenen, op zich geen probleem maar na een tijdje begint dat toch wat te schuiven over de Race Attack en de Supercorsa :? Terug naar het hotel gegaan want we hadden toch al 200 km kunnen rijden. Daar maar wat Weissens gaan drinken :thumbsup:

Op dag 2 moest het noorden dan grondig verkend worden, ik had een route gemaakt maar uiteindelijk heb ik die niet gevolgd, na 2 jaar kende ik de weg toch al goed genoeg om alles wat leuk is te vinden. We zijn tot aan de Titisee gereden via Simonswald en tegen de late middag weer terug richting de Hochstrasse want we wilden Allerheiligen nog een keer af en op rijden omdat we de dag er na verder zouden gaan naar het zuiden.

Aangekomen bij het weggetje zagen we op de parkeerplaats langs de Hochstrasse 2 motorrijders staan terwijl we de weg inreden. Verder niet aan gedacht en hoppa gaaaaz die vette weg af. Ergens op 2/3 van het stuk zag ik 2 motorrijders voor me die de weg wel leken te kennen.... maar niet konden rijden :hehe: Die moesten ingehaald worden... alleen kwam me toen een 2009 R1 voorbij vliegen om die andere 2 al in de eerstvolgende hairpin in te halen, de lokale held 8) er achteraan dus! die andere 2 koekwauzen ingehaald maar de R1 was al lang uit het zicht. Beneden aangekomen bij een parkeerplaats stond die daar, wij ook de parkeerplaats op... bleek dat zijn koempel ook nog achter ons reed maar die kon ons niet langs komen :-X Dat vonden ze toch wel ruig, 2 hollanders die konden rijden in 'de bergen' :lol: Wat geauwehoerd en achter hun aan gereden bergop, wel handig, gewoon het rode lampje volgen en gas geven.



Daarna weer terug naar het hotel, 600 km gereden die dag :twisted:

Op dag 3 gingen we verder. We waren nog uitgenodigd om langs te komen bij de motorzaak waar de lokale R1 held eigenaar van was. Dat had die mooi op orde, Yamaha dealerschap en elke nieuwe motor die hij had staan was al voorzien van mooie spiegels, dingetjes en een Leovince uitlaat. Hij vertelde nog dat hij met een setje Pilot Power 700 km deed en dan was voor en achter helemaal op :shock: 's middags ging die kotelet met frieten eten bij de lokale Stube en 's avonds lekker rijden op zijn weggetje. Zo kon ik ook wel oud worden :D

Via een leuke route doorgereden richting Todtnau en daar in de buurt een hotel gezocht.





Het was die dag 34 graden dus maar tot de avond gewacht om te gaan rijden want dat vinden de banden toch niet zo leuk en die moesten nog even mee kunnen. 's middags in Todtnau met de kabelbaan de berg op en met de coaster omlaag, altijd leuk.



Nog gedacht om een andere motor te kopen daar maar ja.... je kunt niet alles hebben.



's avonds nog een snelle tour gedaan richting St. Blasien, over de St. Blasienstrasse en langs het oh zo brute Albtal, met de bochtjes zo kort op elkaar dat het voorwiel al in de volgende bocht zit terwijl het achterwiel de vorige nog uit moet komen :shock:

De dag er na zou het 37 graden worden.... misschien wat veel van het goede dus zijn we naar de Titisee gereden en daar aan het strand gaan liggen.







's avonds even een stuk Kuche gaan eten bij een hotel waar ik de afgelopen 2 jaar ben geweest, even hallo zeggen en daarna een stuk gereden via Präg, de Hochkopfstrasse op naar Todtmoos en als laatste de weg die ik al 3 jaar zocht.... de Schauinsland, 12 km, 120 bochten en 800 meter hoogteverschil. We kwamen halverwege de weg uit een zijstraat, zijn we naar beneden gereden en daarna zo hard als de sjink het kon trekken naar boven.... bohhhhhh wat een weg :cum: :yeah: De banden zagen er uit daarna.... het zoontje van de hotelbaas vond het geweldig :rofl:



Op vrijdagmorgen regende het, volgens de voorspellingen zou het de hele dag gaan regenen maar we hadden geluk want tegen de middag was alles weer droog. Het Münstertal was aan de beurt. Eerst richting Badenweiler, de berg op...



... effe kieke...



... en verder richting Neuenweg, Tegernau, Hausen enz...

In de namiddag ergens iets gaan eten en gekeken hoe ze de boel in de fik zetten.







Dat was de laatste dag, de dag er na weer naar huis. 2500 km totaal gereden, 1500 in het Schwarzwald zelf. De bijna nieuwe Continental Race Attack die ik voor er op had liggen was links en rechts zo goed als op, maar hij had me goed gediend. Geen wonder dat de lokale held maar 700 km met een setje doet :lol:

Alles bij elkaar toch een dikke 5000 km rondgereden daar, volgens mij heb ik nu wel alles gezien. Ik vraag me alleen af waar ik volgend jaar heen moet :?:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Sjeng

Leuk verslag, mooie pics.
God Forgives, I Don't

Yvil

Zuut dr wir goot oet jong  :thumbsup:

Leuk verslagje!!

Motzippaldy

Proud on the South  

Herr Tod

Misschien wel.... hopelijk niet want dat zou geld gaan kosten :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


HD4ever

Leuke trip en mooi pics.  :worship-cool:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Timeeh


karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

the Stig


Gassie

KTM SMT 2011

Zwerver

Mooie foto's van een mooi gebied! Schwarzwald blijft toch 1 van de mooiste motorgebieden kwa wegen, natuur alsook de motorvriendelijke horeca...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

speedy

Och ja ..... wat is het daar mooi. Moet je nagaan dat ik daar gewoond heb (Breitnau) Maar alleen toen nog geen motor had.
Detail in Beeld - Passion For Light

Joepie1958

Laatste keer aan de titi-see vanalles gezien maar weinig titi's :oops:
En de see zelf was oppervlakkig wel aardig, maar na een kleine duikexpeditie bleken onder water alleen heeeel veel ouwe bomen te liggen, dik bedekt met sediment :(
Qua umgebung was het wel spitze, we hadden helaas geen motor mee (maar wel duikuitrustingen) :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Herr Tod

Citaat van: speedy op 12 januari, 2010, 11:17:57
Och ja ..... wat is het daar mooi. Moet je nagaan dat ik daar gewoond heb (Breitnau) Maar alleen toen nog geen motor had.

Das balen... daar zat je vlakbij de ultieme weg, der Schauinsland :worship-cool:

En dan geen motor hebben... miljaar dat is net zoiets als elke dag naast een rondborstige blondine liggen en hem niet recht krijgen :lol:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: