Rossi: ik moet er tegenwoordig meer voor doen

Gestart door DeWitte, 10 september, 2009, 19:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Fiat Yamaha coureur Valentino Rossi zegt dat hij steeds beter is gaan rijden sinds hij zijn eerste wereldtitels won in de MotoGP klasse en dat hij tegenwoordig meer wordt uitgedaagd door zijn huidige tegenstanders dan in het verleden. 



De regerend MotoGP wereldkampioen, die momenteel het kampioenschap aanvoert met een voorsprong van 30 punten op zijn naaste belager Jorge Lorenzo, zegt dat de concurrentie van Casey Stoner, Dani Pedrosa en Jorge Lorenzo hem ertoe dwingt om dieper in zijn reserves te gaan dan ooit.
"Ik denk dat het niveau van de verschillende coureurs dit jaar ongelofelijk hoog is, zeker van de top vier in de tussenstand van het wereldkampioenschap. Deze vier coureurs hebben allemaal de potentie om wereldkampioen te worden. Lorenzo, Stoner en Pedrosa hebben alle drie de fysieke en mentale kwaliteiten om kampioen te worden.

Ook de motoren van zowel Yamaha, Honda als Ducati zijn heel erg sterk en dit zorgt opnieuw voor een hoog niveau in het huidige MotoGP wereldkampioenschap. "

Volgens de Italiaan heeft de overwinning van Stoner in het wereldkampioenschap van 2007 en de huidige concurrentie van Lorenzo binnen zijn eigen Yamaha team hem gedreven tot nieuwe hoogtes.

"Het is natuurlijk een geweldige motivatie om meer uit jezelf te halen als je wordt geprikkeld, zoals dat ook het geval was na het seizoen 2007 toen Stoner de wereldtitel veroverde. Ik moest toen duidelijk een stap extra zetten om de titel in het seizoen 2008 te kunnen heroveren, en hoe ouder je wordt des te moeilijker is het om nog een keer meer uit jezelf te gaan halen. Ik moet er nu duidelijk meer voor doen dan in het verleden.

Dit seizoen komt de motivatie om meer te geven van Lorenzo. Daarnaast is hij natuurlijk ook nog mijn teamgenoot met hetzelfde materiaal tot zijn beschikking en om hem te verslaan moet ik mij dus nog meer concentreren. Dat is niet gemakkelijk, van je teamgenoot verliezen is altijd extra zwaar en het is ook minder leuk om van hem te verliezen maar zeker zo leuk om hem te verslaan."

Rossi denkt eveneens dat er wedstrijden in de MotoGP fysiek zwaarder zijn geworden dan in het begin van deze eeuw toen hij nog titels won met Honda.

"In mijn Honda tijd hoefde ik niet de hele wedstrijd 100% te geven, toen waren het af en toe meer tactische wedstrijden waarbij je een gevecht aanging om daarna de druk erop te zetten en je voorsprong uit te bouwen. Als je destijds de hele wedstrijd 100% gaf dan viel je gegarandeerd maar tegenwoordig zijn de wedstrijden anders, het ritme ligt vanaf het begin erg hoog. De start is ook een belangrijk punt geworden van de wedstrijden want met de 800cc motoren is het veel moeilijker om anderen te passeren, daarom moet je tegenwoordig bijna de gehele race wel 100 % blijven geven."

BRON: Autosport.com / Racesport.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away