D'r Blieje op 'ne pratsjer...

Gestart door d'r Blieje, 19 oktober, 2009, 18:11:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d'r Blieje

Vorige week een dag offroad training gehad van Henk Seppenwoolde!

Het was schitterend weer, maar nog meer een schitterende belevenis  :yes6rs:
Als eerste werd het remmen geoefend: met het achterwiel een zo lang mogelijke streep trekken.



Daarna de voorrem erbij om zo snel mogelijk stil te staan.

Na het remmen konden we de bochten oefenen, motor kanten en het gas erop: heerlijk! Had van tevoren nooit gedacht dat ik op een veldweg driftend door de bocht zou durven. Maar die noppenbanden hebben zoveel grip, dat is ongelofelijk.



Tussen de oefeningen werd er altijd een stuk door de bossen en over veldwegen gereden om het geoefende meteen in de praktijk te brengen. Hierna was het tijd om te tanken en te lunchen. Na de pauze werd het achtje geoefend met uitgestoken been. Tot dan toe had ik beide voeten braaf op de steps.



Daarna op een cross veldje staand rijden geoefend. Dit was voor mij de minste oefening, de motor was wat aan de lage kant, daardoor kon ik niet ontspannen staan.



Nadat we ons op het cross veldje hadden uitgeleefd werd er een tocht door de achterhoek gemaakt.
Dat was de kers op de taart!!!

Een schitterende belevenis  :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs:
Blieve lache...8)

Timeeh

 :worship-cool: Staat ook nog op mijn verlanglijstje!

SuzukiLimburg

Sjun man! Dat lijkt me ook wel wat om eens te doen.
Misschien een leuk MFL uitje.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: d'r Blieje op 19 oktober, 2009, 18:11:08




Veutje oet steke in de boch. Ut zuut der best professioneel oet. :yes6rs:

Off road is altied ruig :yes6rs:
Smells like rubber

d'r Blieje

Citaat van: Steefke™ op 20 oktober, 2009, 17:38:32
Veutje oet steke in de boch. Ut zuut der best professioneel oet. :yes6rs:

Off road is altied ruig :yes6rs:

Jazeker, allein jaomer dasse hie in de buurt neet zoa kins kachele wie in de Achterhoek....
Auch opgelèt? Tiène noa veur, angesj deit de knij neet miè mit  :mrgreen:
Blieve lache...8)

Road Racing Tonnie

#6
Henk is een prima leermeester, die de (cross) klappen v/d zweep wel kent, jarenlang was hij een geduchte tegenstander, op de crosspistes, en 2x Ned kampioen, totdat hij helaas met zijn voet, achter een boomwortel bleef haken, en zijn voet (tenen) ernstig beschadigd raakten.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

d'r Blieje

Henk is inderdaad een fijne leermeester!
Zijn aanwijzingen zijn precies en je voelt meteen dat (en welk) het effect heeft.

Door een trainingsongeluk is hij de tenen van zijn rechtervoet kwijtgeraakt. Aan deze voet draagt hij een aangepaste laars.
Hij rijdt dit jaar trouwens weer mee in het NK Enduro, samen met zijn zoon Kelvin (18 jaar) die nu in zijn voetsporen treed.

Blieve lache...8)

Steefke™

#8
Citaat van: Road Racing Tonnie op 20 oktober, 2009, 19:04:42
Henk is een prima leermeester, die de (cross) klappen v/d zweep wel kent, jarenlang was hij een geduchte tegenstander, op de crosspistes, en 2x Ned kampioen, totdat hij helaas met zijn voet, achter een boomwortel bleef haken, en zijn voet (tenen) ernstig beschadigd raakten.

Nr 2 is volgens mij Andre Malherbe. Nu invalide door een val in Paris Dakar

Smells like rubber

Motzippaldy

Citaat van: d'r Blieje op 19 oktober, 2009, 18:11:08

Daarna op een cross veldje staand rijden geoefend. Dit was voor mij de minste oefening, de motor was wat aan de lage kant, daardoor kon ik niet ontspannen staan.





Volgens mij is niet de motor die aan de wat lage kant is maar je zelf bent aan de hoge kant  :-X


:mrgreen:
Proud on the South