Motorrijder op cursus

Gestart door SuzukiLimburg, 26 november, 2009, 21:26:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QuattroFrits

Ik heb al diverse rijvaardigheids en slipcursussen achter de rug voor zowel auto als motor.
De laatste training was met BeemerBert en zijn (nog steeds niet op het forum zijnde) dochter.
Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar ik vind het het geld nog steeds waard.
Zelfs een ouwe sak leert er nog steeds dingen bij die zeer handig kunnen zijn en je word in zijn totaliteit nog eens opgefrist.

Dus wat mij betreft, een extra training is nooit weg.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 28 november, 2009, 10:20:10
nog (door-) rijders hiero? of mss mensen die al eens een rijvaardigheidstraining doen?

Ik was van plan een supermoto cursus te gaan doen valt ook onder rijvaardigheidstraining. :mrgreen:
Smells like rubber

Timeeh

Citaat van: Dwars® op 28 november, 2009, 10:20:10
nog (door-) rijders hiero? of mss mensen die al eens een rijvaardigheidstraining doen?

Doorrijden doe ik altijd wel! :D
Ik probeer nu ook nog zoveel mogelijk met de brommer na het werk te gaan.

jokiair

Tja tot nu toe rij ik nog alijd op de brommert naar t werk. Kort stukje Schin op Geul Maastricht. Maar met de Sibbergrubbe en dat stukje Gasthuis Bemelen ff leuk ontspannen.
Voornemen is om zo lang mogelijk door te gaan. :P.

En in mijn spaarzame vrije tijd neem ik nog vaak een stukje Slenaken Vijlen met stukje door België. ff gewoon idd 2 a 3 uur stoken op zaterdag middag of zondag.  :yes6rs:

En wat die cursus betreft, voorlopig ff niet. Heb nog zoveel bagage van mijn rijlessen van Roger, waarmee ik mijn rijstijl kan verbeteren.  :? toch :?



Als het je niet kan schelen waar je bent, ben je niet verdwaald.

karz

Allemaal leuk en aardig, maar ik geloof niet dat zo'n cursus in het leven wordt geroepen waarvoor men zegt dat het in het leven geroepen wordt.
Zit een andere agenda achter daarom, : tegen ! >:(

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

D'r Blieje zit ook elke dag oppe brommert naar twerk. (Ees - Vlodrop) Des s'Omers op de Varadero en zodar de bladeren beginnen te vallen op de Trans Alp.

Ik heb 'n paar jaar geleden de (anti)slipcursus bij de KNMV gedaan. Veel geleerd... maar als je ernaartoe gaat met de instelling dat je daarna de ijsspeedway king bent zal 't niet lang goed gaan! Je leert alles onder gecontroleerde omstandigheden, en als je een fout maakt mag je opnieuw proberen. 2 Hoofdregels die in het normale verkeer niet opgaan :cry:

Uit cijfers van het CBS blijkt ook dat verkeersdeelnemers na een dergelijke cursus een verhoogde kans (+12%) maken om bij een ongeval betrokken te raken  :shock: Bij ambulance-chaufeurs zelfs +45%  :shock: :shock: Dit zou op z'n minst een reden mogen zijn om de toonzetting van de cursus ietsiepietsie aan te passen. Onze instructeur was alleen maar aan het opscheppen hoe hij op circuit assen de "profs" eruit kon remmen met "zijn techniek": achterrem vol instampen en concentreren op het voorwiel...
Dit werkt... alleen zie ik meer in risico inschatting en anticiperen. Hoewel je dan toch nog in een situatie terecht kan komen waarbij alles wat je geleerd hebt, op en met de motor, je net dat beetje "GELUK" kan geven om er zonder brokken vanaf te komen.

Blieve lache...8)

BeemerBert

Citaat van: Dwars® op 28 november, 2009, 10:20:10
nog (door-) rijders hiero? of mss mensen die al eens een rijvaardigheidstraining doen?

Yep, rij ook dagelijks  :yes6rs:
Afgelopen jaar een rijvaardigheidstraining gedaan samen met mijn dochter en Frits, heb me voorgenomen om elk jaar iets te doen op het gebied van trainingen gericht op voertuigbeheersing, anticiperen en veiligheid.

Training van afgelopen jaar, in het heuvelland was super, met een iets aangepast programma zou ik hem zo weer doen.

Bermvlucht, rijden met de wegmotor over onverharde wegen lijken me leuke aanvullingen.

Lijkt me leuk om hier een wensenlijstje op te stellen en daarmee naar een van de goede rijschoolhouders te stappen, kijken of er een aangepaste RMT voor het MFl kan komen.

Hoeft de wereld niet te kosten, je wordt er beter van en het kan een superdag zijn  :yes6rs:
Bmw R1150RT
De optimist heeft net zo vaak gelijk als de pessimist, hij leeft alleen veel gelukkiger!

Richard K.

Citaat van: Dwars® op 28 november, 2009, 10:20:10
nog (door-) rijders hiero? of mss mensen die al eens een rijvaardigheidstraining doen?

Euhm ja en ja :-)

In de winter rij ik ook, de laatste tijd voor mn werk regelmatig in heerlen en nu n paar keer naar apeldoorn. Niet de leukste km's, zeker niet in de winter. Maar handvat verwarming maakt veel goed als je door de file over de waalbrug rijdt.

vorig jaar hebben we nog de VRO-1 training gedaan. een herhaling van 12 jaar geleden eigenlijk, toen we dat voor het eerst deden. Was echt leuk! zeker als je met meer mensen deelneemt die je kent.

En nu komende april een dagje offroad training ergens in de buurt van Tilburg, voorberijding op de reis naar Tibet en Nepal in mei. Want we hebben gehoord dat daar de wegen niet zo goed zijn...
:yes6rs:





R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660