Opheffen helmplicht leidt tot meer dodelijke slachtoffers....of niet?

Gestart door DeWitte, 18 januari, 2010, 17:23:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Aldus een recent onderzoek in de Amerikaanse staat Texas. Volgens het onderzoek is, in de zeven jaren na het afschaffen van de helmplicht in 1997, het gemiddeld aantal doden per afgelegde mijl met ongeveer 25% toegenomen. Hiermee toont het onderzoek aan dat het afschaffen van de helmplicht op zijn zachts gezegd niet goed is voor de gezondheid. Motorrijders ouder dan 21 jaar, zijn in Texas en dertig(!) andere Amerikaanse staten, niet verplicht een helm te dragen tijdens motorrijden op de openbare weg. In slechts 20 staten is het dragen van een helm verplicht voor alle motorrijders. Texas was een van de eerste staten die de helmplicht afschafte.

De Texas Motorcycle Rights Association (TMRA) heeft het onderzoek verworpen. Volgens de vereniging bevestigd een recent onderzoek van het Texas Department of Transportation (TxDOT) dat het aantal dodelijke slachtoffers als gevolg van een motorongeluk in 2009 juist is afgenomen. TMRA stelt dat het aantal doden onder motorrijders nog verder zal afnemen als jonge motorrijders mee zouden doen aan een speciaal hiervoor in het leven geroepen veiligheidscursus. "Helmen redden geen levens tijdens een ongeluk. De sleutel zit hem in het voorkomen van ongelukken, dit kunnen we bereiken door betere opleidingen voor motorrijders en automobilisten", aldus de TMRA voorzitter die de bijnaam 'Sputnik' draagt.

Bron: mysanantonio 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Ik zou niet weten waarom ik zonder helm zou moeten rijden :? Ik rijd liever met het tupke op :yes6rs: ik wil iets langer leven. :yes6rs:
Smells like rubber

Varaderos

Is ook veel te koud in de winter  :mrgreen: en trouwens ook meestal in de zomer...
Motorcycling is not a crime

Yvil

En dan hebben we het nog niet over die vliegen die je gaat happen zonder helm.
Zeker als ik soms zo'n dikke vlieg/bij/hommel met een harde klap voor m'n ogen uit
elkaar zie spatten ben ik altijd zeer blij met m'n integraaltje  :yes6rs:

Dat moet gewoon pijn doen!!

DeWitte

bij ami's niet, die hebben door hun bewezen geringere hersencapaciteit ook een veel hogere pijngrens?

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ik denk niet dat ik me lekker op mijn gemak zou voelen , zonder helm

Busaberke

Ongelofelijk dat volwassenen zo massaal met hun leven spelen.
Hieronder vind je enkele scans van een deels verbrijzelde schedel na een motorongeluk waarbij de motorrijder een POTHELM droeg ....

http://bolty.net/2009/02/06/still-think-a-full-face-helmet-is-worthless/

let ook op het commentaar bij de foto's :

All I want for Christmas is my two front teeth...
Feeling the wind in my hair is sure worth eating my food through a straw.  :schater:

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Een ding weet ik wel, toen er nog geen helmplicht in Nederland was heb ik met een neef een ritje op zijn motor gemaakt.
Wij droegen beiden een helm en dat stomme ding heeft destijds zijn leven gered.
Dus laat mij nu ook maar met helm rijden.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

BMWhub

Heb pas geleden dit passend bericht gekregen met de bijlagen.

Wat je er ook van denkt: echt gebeurd!!!!

Om 1u 's nachts reed een vrachtwagen in de buurt van Tulsa, Oklahoma op de snelweg. Een motorrijder is tegen 122 mijl per uur tegen de achterkant van die vrachtwagen geknald.
De bestuurder van de vrachtwagen had daar wel iets van gevoeld, maar is toch nog ongeveer ¼ km verder gereden, om een behoorlijke parking te zoeken.
En dit is wat hij toen zag:



Die gast leefde nog, dankzij zijn helm!
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

@Nippon


Joepie1958

de helm nog op, maar de laarzen zijn zo te zien ergens -on the road- achtergebleven, dan doet het toch wel een beetje pijn aan de voetjes :-X
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh


Yvil

Als hij nog leefde denk ik niet dat ze eerst ff foto's gaan maken met de ambulance ernaast.

Dus ik gok dat in dit geval de helm niet het verschil heeft kunnen maken.  :-X



ps:
Citaat van: BoxerQ op 19 januari, 2010, 18:27:29
:laughing49so: :rofl:


hij zal wel moe zijn van 't meerennen  :schater:

:worship-cool: :schater: :rofl: