merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.
Citaat van: "t_rex1970"merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.Achter groter trekt hij harder, voor groter loopt hij harder.
Citaat van: "QuattroFrits"Citaat van: "t_rex1970"merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.Achter groter trekt hij harder, voor groter loopt hij harder.als dat waar was... dat achter groter= hij trekt harder klopt binnen de grenzen van t redelijke, omdat je n groter moment op je achterwiel krijgt... tot je zó n lichte vertanding hebt, dat je blok langer bezig is om op zich in toeren te klimmen als dat ie belast wordt... beetje scheef uitgelegd, maar toch