Excel sheet; overbrengingen

Gestart door Herr Tod, 23 oktober, 2005, 17:12:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Hier is de link naar een Excel sheet waarmee je kunt berekenen welke snelheid je haalt bij een bepaald toerental in een bepaalde versnelling. Je vult alle tandwielverhoudingen in en de omtrek van je achterwiel, daarna kun je het toerental invullen en je kunt de snelheid in elke versnelling aflezen. Ideaal om te kijken of je snelheidsmeter klopt. Deze sheet staat 'ingesteld' op mijn motor bij het maximale toerental 8)

Overbrengingen
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


t_rex1970

merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.

QuattroFrits

Citaat van: "t_rex1970"merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.

Achter groter trekt hij harder, voor groter loopt hij harder.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

WhomBom

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "t_rex1970"merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.

Achter groter trekt hij harder, voor groter loopt hij harder.


als dat waar was... :twisted:

dat achter groter= hij trekt harder klopt binnen de grenzen van t redelijke, omdat je n groter moment op je achterwiel krijgt... tot je zó n lichte vertanding hebt, dat je blok langer bezig is om op zich in toeren te klimmen als dat ie belast wordt... beetje scheef uitgelegd, maar toch
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "t_rex1970"merci. was ik opzoek naar. wil graag als ik nieuwe tandwielen en een ketting moet, eens nadenken of het beter/fijner is om achter een iets groter tandwiel te plaatsen.

Achter groter trekt hij harder, voor groter loopt hij harder.


als dat waar was... :twisted:

dat achter groter= hij trekt harder klopt binnen de grenzen van t redelijke, omdat je n groter moment op je achterwiel krijgt... tot je zó n lichte vertanding hebt, dat je blok langer bezig is om op zich in toeren te klimmen als dat ie belast wordt... beetje scheef uitgelegd, maar toch

Helemaal mee eens en niet eens scheef uitgelegd, hij moet alleen veel toeren maken voor de power.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.