Michelin Power Pure lichtste band ooit voor sportieve motoren

Gestart door DeWitte, 02 februari, 2010, 18:32:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Het is een wereldpremière! Michelin presenteert de gloednieuwe Michelin Power Pure voor sportieve motoren; de lichtste band in z'n categorie. De Michelin Power Pure, die sinds januari 2010 wereldwijd beschikbaar is, weegt één kilo minder dan concurrerende banden in dezelfde categorie*. Bovendien is het de lichtste dual-compound band die ooit is gehomologeerd voor weggebruik. De voor- en de achterbanden worden in twee, respectievelijk vier, verschillende afmetingen geleverd. De Michelin Power Pure is dus geschikt is voor een groot aantal sportieve motoren.
Omdat ze minder wegen bieden deze banden een ongekend goede hantering; ze reageren nog beter en verschaffen nog meer rijplezier. Bovendien presteren ze ook goed wat betreft veiligheid en levensduur. De veiligheid is verbeterd door de toepassing van de tweede generatie dual-compound technologie die speciaal is ontwikkeld voor de Michelin Power Pure. De zachte rubberlaag op de schouders is wat verder doorgetrokken voor de best mogelijke grip als de motor in bochten schuin gaat hangen. Een lange levensduur is het handelsmerk van alle Michelin-banden. De Michelin Power Pure dankt z'n levensduur aan de dikte van het loopvlak; daar is ten opzichte van z'n voorgangers niets aan veranderd.

Minder gewicht bij een gelijk blijvende hoeveelheid rubber is het resultaat van de Michelin Light Tire Technology (Michelin LTT). Deze nieuwste band voor sportieve motoren illustreert de strategie van de Michelin-groep: de ene prestatie mag nooit ten koste gaan van de andere. Dus moeten verschillende prestaties tegelijk worden verbeterd. Michelin heeft de beste, door haar zelf ontwikkelde technologieën, samengebracht in de nieuwe Michelin Power Pure voor motoren die hoge prestaties leveren.

* Gemiddeld gewicht van de Michelin Power Pure voorband 120/70 ZR 17 en de 190/50 ZR 17 achterband, vergeleken met het gemiddelde gewicht van een set concurrerende banden uit dezelfde categorie van vier andere grote merken.

bron: motoklik

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Een kilo minder :shock: Wat de neuk? Hoe hebben ze dat klaar gekregen? Een kilo!!! Dat is het verschil in stuurgedrag tussen een Pan European en een CBR 600 F of zo.... wauw.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:



Gerard

#3
Voor een scherpe prijs hoef je niet naar het buitenland:
Michelin motorbanden

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mixfighter

Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


Motzippaldy

#6
Vandag gemonteerd en vanavond +-100km gereden met Pure  :cool:
Banden zijn  :worship-cool: :worship-cool:
Proud on the South  

Mixfighter

Als ik de mijne glad gestreken heb op Zolder dan ga ikze ook halen,,,


bedankt testrijder Motzi  :worship-cool:

Had ik al eens gezegd dat je goed bezig was??  :naughty:

Volgens mij wel he .... Fak,,, weinig smileys hier  :-X
Ver kaomen misjien get laater, Mer ver kaomen altied


Motzippaldy

Citaat van: Mixfighter op 02 april, 2010, 21:04:06
Als ik de mijne glad gestreken heb op Zolder dan ga ikze ook halen,,,


bedankt testrijder Motzi  :worship-cool:

Had ik al eens gezegd dat je goed bezig was??  :naughty:

Volgens mij wel he .... Fak,,, weinig smileys hier  :-X

Genoeg smileys  :onderplak: :yeah:
Proud on the South  

karz

Citaat van: Mixfighter op 02 april, 2010, 21:04:06

Volgens mij wel he .... Fak,,, weinig smileys hier  :-X

Zeg maar welke je mist, dan komen ze erbij.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

iets met lekkere wijven? of andere smeerlapperij?

:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away