Simone Bokma Motorvrouw van het Jaar

Gestart door DeWitte, 21 februari, 2010, 13:15:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerSimone Bokma (46) uit Beusichem is gekozen als eerste Motorvrouw van het Jaar. Zes stoere rijdsters waren genomineerd voor deze verkiezing, een initiatief van MOTORbeurs Utrecht. Tijdens de finale op de tweede beursdag, vrijdag 19 februari, werden de vrouwen uitgebreid getest op motorkennis en behendigheid. Chimène van Oosterhout en Dennis van der Geest, beiden motorfanaat, verzorgden de presentatie van deze spannende eindronde. Winnares Simone Bokma is het komende jaar de ambassadrice in de campagne om nóg meer vrouwen op de motor te krijgen. Simone rijdt een off road motor. Gevraagd naar haar passie voor motorrijden zegt ze: 'Het is de ultieme manier om je los van alles te maken; totale vrijheid!'


Citeer

Wat voor motor rijd je?
Ik rij graag off road, maar ook sportief op een Buell 1200 SX

Op welke manier ben je in aanraking gekomen met motorrijden?
Al van jongs af aan was ik al in de weer met brommertjes en later met motoren, mijn vader reed motor en ook mijn man is fervent motorrijder.

Hoe lang rijd je al motor?
In 2003 heb ik mijn rijbewijs gehaald (40!) en meteen al fanatiek aan het rijden geslagen met VRO opleidingen, maar ook off-road trainingen. Ook voor woon-werk verkeer pak ik vaak de motor. Ik heb een eigen bedrijf in Bedrijfs Hulp Verlening opleidingen en zit dus in heel Nederland om cursussen te geven, ideaal op de motor.

Beschrijf je passie voor motorrijden
De ultieme manier om je los van alles te maken; totale vrijheid!

Wat is je spannendste motorervaring?
In 2008 heb ik Heroes Legend Parijs-Dakar gereden, gedeeltelijk op de motor, dat was een geweldige ervaring, vooral de euforie bij de finish aan het beroemde Lac Rose in Dakar. Maar ook de vakantiereizen met vriendinnen naar Zuid-Frankrijk, België en Duitsland. Afgelopen mei met maatje Alwien Tulner off-road dwars door Marokko (zie artikel Motoplus nr.15) hoge zandduinen en eindeloze vlaktes trotseren, staand op je crossmotor; Kicken! Zondags met vrienden lekker toeren en een bakkie doen. Ik geniet van alle motormomenten.

Wat zou jij als winnares doen om meer vrouwen op motor te krijgen?
Ik heb ver uitgewerkte plannen om een platform te creëren, een community waar motorrijdende vrouwen elkaar kunnen vinden. Deze community heeft tot doel om vrouwen te mobiliseren, interesseren, informeren, amuseren en waarmee ze kunnen communiceren over alles wat met motor (rijden) te maken heeft.

Vanuit deze community kun je events, motor-opstap-dagen, trainingen en nog veel meer organiseren. Ik zit in het bestuur van de Ladies Of Harley en organiseer nu al veel leuke uitjes voor mijn leden. Vanuit mijn beroep heb ik een workshop Motor-Veilig ontwikkeld ter voorbereiding op het nieuwe motorseizoen met onderwerpen als; Hoe te handelen bij ongevallen (veilig afzetten van helm bij slachtoffers) veiligheid/positie op de weg, kleding maar ook wat neem je mee als eerste hulp kit. Kortom; ik zou graag ambassadrice willen worden voor motorrijdende vrouwen!


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

meteen weer hoogdravend he.. mannen rijden gewoon en houwe de bek  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: Steefke™ op 21 februari, 2010, 18:42:01
Mich te oud :mrgreen:

als jij met 46 jaar er zo goed uitziet  :P




dan gaan we 'n keer stappen :mrgreen:

Joepie1958

vermoedelijk gezandstraald in de woestijn :mrgreen:
Maar de keuze was ook zéér beperkt, ik dacht uit 6 dames :shock:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.