Hoofdmenu

Remblokken vervangen

Gestart door Timeeh, 28 februari, 2010, 19:50:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timeeh

Nou, ook de remblokken van de Hornet moeten vervangen worden.
Blokjes heb ik in huis. Alleen de vaardigheid nog niet.  :lol:\
Is iemand van hier bereid mij onder het genot van een drankje te supervisen/adviseren bij het vervangen?  :lol:

Motzippaldy

2x2 bouten is niet te doen met 2 personen   :-X
Proud on the South  

Timeeh

Daarom vraag ik om supervisie :D en niet om een extra set handen.
Als ik zo rondlees moet het niet moeilijk zijn. Maar omdat het toch om de remmen van de Ms gaat wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ze niet stil is gekomen omdat.....

De Sjeng

Goed verzekerd???..... :twisted:
God Forgives, I Don't

SuzukiLimburg

Kom op Timeeh, dat is toch niet zo moeilijk. Je kunt er ook weinig aan fout doen, behalve vergeten de bouten weer vast te zetten  :?
Je haalt de klauw los van de vork, duwt de remcilindertjes uitelkaar, haalt de veiligheidspal van de blokjes los, vervangt de blokjes, veiligheidspal weer erop en de klauw terug vast zetten.
Dat is een kwartier werk als het meezit en een half uur als het een beetje tegenzit.

En als je wil kun je daarna even zelf testen of het naar behoren werkt.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

ja idd, :rofl: of nog beter Ms laten testen

:mrgreen:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

Citaat van: SuzukiLimburg op 01 maart, 2010, 13:55:49
Kom op Timeeh, dat is toch niet zo moeilijk. Je kunt er ook weinig aan fout doen, behalve vergeten de bouten weer vast te zetten  :?
Je haalt de klauw los van de vork, duwt de remcilindertjes uitelkaar, haalt de veiligheidspal van de blokjes los, vervangt de blokjes, veiligheidspal weer erop en de klauw terug vast zetten.
Dat is een kwartier werk als het meezit en een half uur als het een beetje tegenzit.

En als je wil kun je daarna even zelf testen of het naar behoren werkt.

Ik weet niet of het moeilijk is... heb het nog nooit zelf gedaan. Maar, ik had dan ook geen id wat ik moest doen. Ik ga t zelf wel ff proberen met jouwn tips ;)!

Thnx!

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

Vergeet in ieder geval niet even te pompen totdat je weer druk op de remhendel voelt voordat je weer gaat rijden.
Mocht je dit vergeten en doorschieten bij de eerste keer remmen, na de adrenaline schok snel pompen, de druk komt er wel ;)

Verder is het eazypeazy , mocht je niet verder komen, post het hier .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Timeeh

Citaat van: BMWhub op 01 maart, 2010, 14:56:29
kijk eens op bij gevoegde link,uitleg met foto's
http://www.motorvision.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=737



Thnx... met plaatjes lezen is altijd beter!  :lol:

Mocht ik er niet uitkomen zien jullie het vanzelf wel. Maar mot wel goedkomen!

QuattroFrits

Citaat van: Timeeh op 01 maart, 2010, 16:33:11
Thnx... met plaatjes lezen is altijd beter!  :lol:


Sorry hoor, maar zeg dan gelijk dat je analfabeet bent.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

In sommige gevallen kan het ook nog zo zijndat je het voorwiel eruit moet nemen, omdat je anders tegen de velg aankomt met het afnemen van de remklauw. Maar daar kom je vanzelf wel achter.
Veel succes en als het niet lukt horen we het inderdaad wel.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joep

En vergeet het likje kopervet niet ;)

d'r Blieje

Citaat van: Joep op 01 maart, 2010, 22:52:54
En vergeet het likje kopervet niet ;)

Dit moet je dus ff navragen!
Het is nl niet meer zo dat bij alle motoren tussen zuiger en remblok wat kopervet gesmeerd moet worden... (Bij de Varadero in inder geval niet  ;))
Blieve lache...8)

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away