MOTO GP: 2010 zevereck

Gestart door DeWitte, 19 maart, 2010, 18:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

volgend jaar belooft veel goeds (spannend)? Roddels> Rossi naar Ducati? Stoner naar Honda  :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

volgens MCN toch al realiteit?


CiteerMCN World Exclusive: Rossi to Ducati

Valentino Rossi will drop a transfer bombshell by quitting Yamaha to sign a shock deal with Ducati. Paddock insiders say the move might even be officially announced at the Catalunya GP this weekend.

The lucrative transfer finally became reality after long negotiations with Yamaha collapsed at the 11th hour.

A trusted insider told MCN that Rossi is walking out because of a dispute over the renewal of his multi-million pound contract and his refusal to continue racing with Jorge Lorenzo as his team-mate.

The senior MotoGP figure, who wanted to remain anonymous, said:

"I know for sure that Rossi will go to Ducati next season. The deal has been done. One month ago it seemed impossible to imagine this, but Rossi will be in red next year."

For the full story including how this affects MotoGP's hottest rides read MCN this week



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Burgess: "Ik hoop dat Rossi Yamaha niet zal verlaten"

De geruchten rondom een overstap van de meest populaire coureur van Yamaha naar Ducati gaan al enige tijd rond maar recent waren er aanwijzingen dat het nu toch echt lijkt te gaan gebeuren. Rossi's chefmonteur Jeremy Burgess hoopt dat het alleen maar geruchten zijn want hij heeft het naar zijn zin bij Yamaha.



Valentino Rossi in gesprek met Jeremy Burgess
Sinds de Dutch TT in Assen is de Valentino Rossi naar Ducati fabel in een stroomversnelling geraakt. In de media wordt gerept dat er tijdens de eerste volgende Grand Prix in Catalunya iets bekend gemaakt zal gaan worden wat nog lang na zal dreunen.

Mocht Rossi inderdaad zijn beslissing genomen hebben dan wordt algemeen aangenomen dat hij zijn crew, waaronder chefmonteur Jeremy Burgess, mee zal nemen. Sinds Rossi naar de 500cc/MotoGP kwam heeft hij Burgess, die eerder successen had met Wayne Gardner en Michael Doohan, aan zijn zijde staan en de Australiër wordt dan ook gezien als een belangrijk component in de successen van de Italiaan maar zoals het er naar uit ziet heeft Burgess niet zo'n zin om weer van werkgever te veranderen of zou hij een rookgordijn opwerpen?


"Ik heb maar een plan en dat is samenwerken met Valentino bij Yamaha tot hij stopt met racen. Ik had in mijn achterhoofd dat hij zijn contract bij Yamaha zou verlengen of voor de derde Ferrari in de Formule 1 zou gaan maar ik weet niet of daar wat aan veranderd is. Ik geniet van het werken bij Yamaha en het was de meest leuke periode in mijn Grand Prix carrière. Ik zie dan ook geen reden waarom ik, en ik hoop Valentino, weg zou willen van zeven succesvolle jaren," vertelde Burgess aan MCN.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Rossi gaat het proberen op de Sachsenring

Na zijn goede rondetijden met de World Superbike R1 op Misano en Brno leek er weinig twijfel over te bestaan dat Valentino Rossi op de Sachsenring weer in actie zou komen. De Italiaan wilde echter eerst nog de goedkeuring van zijn doktoren en die kreeg hij.



Het Fiat Yamaha team is het komende weekend weer compleet nu klassementsleider Jorge Lorenzo tijdens de Duitse Grand Prix weer gezelschap zal krijgen van regerend wereldkampioen en publiekslieveling Valentino Rossi.

Rossi heeft sinds zijn crash in de tweede vrije training op het circuit van Mugello vier races moeten missen en heeft in de tussentijd aan zijn herstel gewerkt. Tijdens de TT in Assen verschenen de eerste geruchten dat de Italiaan mogelijk al op de Sachsenring in actie zou komen in plaats van het eerder voorspelde Brno en na twee succesvolle tests en een bezoek aan zijn doktoren gaat het dit weekend echt gebeuren. Wel moet de Italiaan nog de goedkeuring krijgen van het hoofd van het medisch centrum. Voor de zekerheid zal Waturu Yoshikawa daarom ook op de Sachsenring aanwezig zijn.

"Ik vind het super dat mijn doktoren denken dat ik komend weekend kan rijden. Morgen zal ik het hoofd van de medische dienst zien en dan zal de definitieve beslissing genomen worden. Ik voelde me goed op de R1 maar ik weet dat het rijden met een M1 op een circuit iets heel anders is en dat het moeilijk zal zijn maar ik mis mijn motor en mijn team en ik wil het gewoon proberen. Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien en weer terug te zijn in het paddock, ik werd moe van het thuisblijven. Waturu zal er ook zijn dus als er een probleem is dan kan hij nog met mijn motor rijden," vertelde Rossi.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Rossi mag Ducati GP10 testen van Yamaha       

Volgens de Italiaanse pers zal Valentino Rossi na afloop van de laatste Grand Prix van het seizoen op het circuit van Valencia de GP10 machine van Ducati gaan testen. Yamaha zou hiertoe toestemming hebben gegeven als compensatie voor de vertraagde aankondiging van Valentino Rossi naar Ducati.

Volgens de Italiaanse pers zal Valentino Rossi na afloop van de laatste Grand Prix van het seizoen op het circuit van Valencia de GP10 machine van Ducati gaan testen. Yamaha zou hiertoe toestemming hebben gegeven als compensatie voor de vertraagde aankondiging van Valentino Rossi naar Ducati.




Sinds in de wandelgangen het gerucht gaat dat Valentino Rossi een tweejarig contract voor Ducati zou hebben getekend is het topdrukte bij de Italiaanse media, waar de Yamaha-Rossi-Ducati discussie een nationaal tijdverdrijf is geworden. Naar verwachting zal op 16 augustus, daags naar de Grand Prix van Brno, de overstap van Rossi naar Ducati officieel worden afgekondigd.

Volgens de gerespecteerde Italiaanse krant Gazetta dello Sport wilde Yamaha niet dat de overstap in Laguna Seca, waar het MotoGP circus het komende weekend zal neerstrijken, bekend zou worden gemaakt, omdat de Amerikaanse markt erg belangrijk is voor Yamaha. In ruil daarvoor zou Rossi zijn toegezegd dat hij de GP10 machine na afloop van het seizoen zal mogen testen

bron motorfreaks
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Del Torchio bevestigt Rossi
Gabriele del Torchio, de baas der bazen van de Ducati Motor Holding, liet tijdens een interview met CycleWorld ontglippen dat Nicky Hayden en Valentino Rossi volgend jaar het MotoGP team zullen vormen, ook vertelde Del Torchio over de problemen in het WK Superbike.


Valentino Rossi voor Casey Stoner

Het is nog steeds wachten op officieel nieuws en je zou inmiddels kunnen denken 'iedereen weet het al, waar wachten ze nog op' maar zo wordt het spelletje nu eenmaal gespeeld. Zo langzamerhand komen er steeds meer aanwijzingen dat het Italiaanse dream team – Valentino Rossi op een Ducati – er echt gaat komen, deze keer was het de algemeen directeur van de Ducati Motor Holding die een zeer duidelijk aanwijzing gaf in een interview met CycleWorld.

Del Torchio vertelt in het interview over het succes van Ducati als product voordat hij in gaat op het sportieve vlak van de Italiaanse fabrikant.

"Dit seizoen zal Ducati in de sport geen wereldtitel behalen maar ik kijk er naar uit om volgend jaar Valentino Rossi en Nicky Hayden samen te zien," aldus Del Torchio. "Nicky is een geweldig persoon en een fantastische rijder. Dit jaar heeft hij enorm veel bijgedragen aan het verbeteren van onze Desmosedici Racer en volgend jaar zullen hij en Valentino de motor het ultieme en winnen potentieel uit de motor gaan halen."

"We wisten dat het een moeilijk jaar zou gaan worden in het WK Superbike. Het nieuwe reglement helpt daar niet bij en nu heeft onze 1198 het ultieme potentieel bereikt. Over twee jaar zullen we klaar zijn met onze nieuwe 1200cc Twin."

bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Haha ik vind het echt lachen Rossi volgend jaar op een Duc.
Wat mij betreft de perfecte combinatie, de beste rijder op de beste motor.
Ben benieuwd naar de reacties van alle Rossi fans die hier op het forum de Duc altijd zo verguisd hebben.  :mrgreen:

Joepie1958

Ik wens Dhr. Rossi veel succes op den Duc :oops:


hier kan hij al de kleur van de accessoires uitzoeken :confused:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

Citaat van: Desmo-devil op 13 augustus, 2010, 14:23:41
Haha ik vind het echt lachen Rossi volgend jaar op een Duc.
Wat mij betreft de perfecte combinatie, de beste rijder op de beste motor.
Ben benieuwd naar de reacties van alle Rossi fans die hier op het forum de Duc altijd zo verguisd hebben.  :mrgreen:


Wat mij betreft mag hij het zelfde doen als wat ie heeft gedaan toen ie overstapte op de Yammie. Gewoon vlammen met dat ding en alle geleerden de mond snoeren.  :yes6rs:
Smells like rubber

DeWitte

zijn meeste suc6sen haalde ie vlgs mij op een Hondi? Wie weet er het fijne van?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Die rijdt nog goed op een ouwe Jawa, misschien niet aan de top, maar dan toch zeker als rijdende chicane :oops:

Ik denk dat hij met den Duc goed uit de voeten kan, de toekomst zal het leren :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

CiteerRossi voert spanning op tijdens persconferentie
Tijdens de persconferentie die zojuist in Brno plaatsvond heeft Valentino Rossi gezegd dat er pas na de race op zondag een "aankondiging" zal volgen. De Italiaanse superster wordt al weken in verband gebracht met Ducati, volgens alle ingewijden zal hij volgend jaar van Yamaha naar Ducati overstappen. Rossi gaf al eerder aan in Tsjechië aan te zullen geven wat zijn plannen voor 2011 zijn, waarop Yamaha liet weten ook in Brno haar plannen voor 2011 bekend te zullen maken. Nu laat Rossi dus weten dat hij pas op zondagmiddag na de race openheid van zaken zal geven en dat hij nog niet met de teambaas Masahiko Nakajima heeft gesproken over de tests die maandag na de GP zullen volgen. Die tests liggen gevoelig omdat Yamaha hier materiaal voor 2011 zou gaan testen, maar dit niet zou willen doen als Rossi inderdaad overstapt naar Ducati
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

#57
Behaalde resultaten op den Hondi en den Yammie

2000 500 cc   Honda NSR 500 2e
2001 500 cc   Honda NSR 500 Kampioen
2002 MotoGP   Honda RC211V Kampioen
2003 MotoGP   Honda RC211V Kampioen
2004 MotoGP   Yamaha YZR M1 Kampioen
2005 MotoGP   Yamaha YZR M1 Kampioen
2006 MotoGP   Yamaha YZR M1 2e
2007 MotoGP   Yamaha YZR M1 3e
2008 MotoGP   Yamaha YZR M1 Kampioen
2009 MotoGP   Yamaha YZR M1 Kampioen
2010 MotoGP   Yamaha YZR M1 2e    

Bron wikipedia
Smells like rubber

SuzukiLimburg

De kogel is door de kerk, Rossi heeft voor 2 jaar getekend bij Ducati
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

CiteerDucati: Valentino Rossi en Ducati samen vanaf 2011 

Ducati en Valentino Rossi hebben een overeenkomst voor twee jaar getekend, de negenvoudig wereldkampioen zal in 2011 met de "Rossa" in het Ducati Marlboro Team uit Borgo Panigale gaan racen.
De komst van Valentino opent een nieuw en spannend hoofdstuk in sportieve geschiedenis van de Italiaanse Ducati fabriek en zelfs van het hele MotoGP kampioenschap. De mogelijkheden met zo'n bijzondere rijder in haar team worden door Ducati als van enorme waarde voor het gehele Ducati MotoGP project gezien.

"We zijn verheugd aan te kondigen dat Valentino Rossi vanaf 2011 bij ons zal rijden", zegt Gabriele Del Torchio, voorzitter van Ducati Motor Holding. "Hij is een toonbeeld van uitblinken in de wereld van de motorsport, dit gaat samen met onze Italiaanse onderneming die een boegbeeld is voor de "made in Italy" gedachte. Dit zijn belangrijke waarden voor succes in technologie, design en sportiviteit. In aanvulling op de sterke en gepassioneerde intentie van beide partijen, is dit akkoord mogelijk gemaakt door de inzet steun van onze aandeelhouder Investindustrial en alle sponsors van het Ducati Mar|boro Team, sponsors die hebben geloofd in deze kans en onze keuze hebben ondersteund. "

"Ten eerste is Valentino een grote fan van motorfietsen, het is dus altijd een plezier voor mij om naar zijn mening te luisteren," zegt Filippo Preziosi, Algemeen Directeur van Ducati Corse. "Tot aan de GP van Valencia zal hij een concurrent zijn, één zo groot dat hij altijd een speciale waarde voor onze overwinningen heeft gegeven. Maar, zodra hij de voor de eerste keer met Ducati rijdt zullen we samenwerken aan elk detail om een fiets te ontwikkelen waarmee hij zijn enorme talent kan tonen. Werken met Valentino is een van de meest spannende dingen voor elke technische engineer, het is goed om te weten dat wij volgend seizoen deze geweldige kans krijgen."

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away