MOTO GP: 2010 zevereck

Gestart door DeWitte, 19 maart, 2010, 18:31:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerYamaha: Rossi mag geen onderdelen voor 2011 testen 

Minder dan 24 uur nadat Valentino Rossi had aangekondigd dat hij in 2011 naar Ducati zou overstappen, is Yamaha al begonnen om Rossi uit de plannen voor volgend jaar te schrappen. Rossi werd afgelopen maandag verboden om de nieuwe Ohlins voorvork voor 2011 te proberen tijdens de test na de race op Brno van afgelopen zondag. Rossi was hier zeer kwaad over aangezien hij zich nog steeds voor 110% wil geven voor de rest van het seizoen.

"Nee, ik heb de voorvork niet uitgeprobeerd omdat Yamaha hem mij niet gaf," zegt Rossi. "Gisteren was ik hier zeer kwaad over omdat we nog acht wedstrijden te rijden hebben, niet nog maar twee of drie. Ik wil me, zoals altijd, nog voor 110% geven voor de tweede helft van het seizoen met Yamaha, voor mij zijn het de laatste races op de M1. Ik verwacht ook dezelfde inspanning van Yamaha. Ze zeggen dat ze de vork in de komende races niet zullen gebruiken, aangezien het de vork voor 2011 is. Dit is makkelijk te controleren aangezien de vork aan de buitenzijde anders is dan de huidige vork. We zullen dan ook snel zien of ze de waarheid spreken of dat ze liegen."

Nu Yamaha vierkant achter Jorge Lorenzo is gaan staan voor de toekomst in MotoGP en Ben Spies klaar staat om het zitje van Rossi over te nemen, lijkt het erop dat de liefdes affaire tussen Rossi en Yamaha voorgoed over is.

Bron: Visordown.com

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Rossi maakt eerste meters op Ducati  
Rossi heeft zijn eerste meters op de zwarte Ducati Desmosedici gemaakt. Overigens werd hiervan live op de Italiaanse TV verslag gedaan. Casey Stoner reed voor het eerst weer op een Honda -  Doordat het in Valencia net is begonnen te regenen waren er nog geen rijders in de baan gekomen tijdens de tweede dag van de tests daar. Gisteren waren het de Moto2 rijders die aan de beurt waren, vandaag zullen verschillende MotoGP-rijders op hun nieuwe motor gaan testen. Meest opvallende daarvan is ongetwijfeld Valentino Rossi, die vandaag voor de eerste keer op een Ducati mag rijden. Zoals onderstaande foto laat zien zal hij op een zwarte motor verschijnen en dus niet in Ducati-rood, een bekende werkwijze voor coureurs die eigenlijk nog bij hun oude werkgever onder contract staan tot het eind van het jaar.  




Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away