Nederland -Duitsland 2-0

Gestart door DeWitte, 09 april, 2010, 14:33:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Kaatje is toe aan zijn 15.000 beurt (groot onderhoud). Prijsopgave gevraagd in Duitsland-Wurselen bij Stoebe en bij Motocentrum Venlo, beide KTM dealers. Vanwege de garantie die er nog op zit tot juli 2011, moet ik perse bij een KTM dealer omdat anders de garantie vervalt :? Ik denk Wurselen is voor mij stukken dichterbij 20 km tegen 87 en die duitse economie ligt nog meer op zijn gat dus dat moet gunstiger zijn> :?

echt niet>
Nederland +/- €400-450 max tegen Duitsland €670,- :shock: 1-0 dus
Nederland leenmoto gratis tegen Duitsland leenmoto a €15,- :-X 2-0

nog ff nagevraagd, beiden doen onderhoud volgens KTM norm en o.a >verversen olie/filters/remolie/controle klepspeling en check rijwielgedeelte/vering en remmen uiteraard. Edit: Venlo geeft 4-5 uur op en Stoebe 6,8 uur arbeid op  :shock: (veel??) uurloon verschil is trouwens ook in het voordeel van Venlo € 65 tegen €75 euro Stoebe.

Ook al eens zulke grote verschillen gehad bij prijsopgaves bij officiele dealers???
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Timeeh

Dat is een aardig verschil. Dan toch maar die 67km extra rijden!
Zelf nog geen ervaring met stealers  :cool:

Steefke™

 :shock: de pruisch is aardig duur manne. Ich zou bienoa zegge gaef hem mer aan mich nmit ich mot toch eedere daag de kanjt van Vennel (zoa spraeke dat doa out) op.
Smells like rubber

Busaberke

Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren bij het opvragen van de prijzen voor originele onderdelen.
Nadat ik eens "iets te snel" van de motor afgestapt was, had ik zo her en der wat "krasjes en deukjes" op de moto.  :oops:
Omdat m'n been óók een beetje gebroken was, en het een behoorlijke lijst van onderdelen was, nam ik alle tijd om wat offertes aan te vragen bij de officiele Suzuki dealers, zowel in NL als B en D.
Uiteindelijk bleek dat de NL dealers veruit het goedkoopste waren.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

het verschil in uren vindt ik ook wel significant  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

De vraag is wat ze daadwerkelijk doen. Opzich het lijstje met klusjes lijkt me iets van 2 uur eigenlijk..
Ik bedoel wat is een 'check' ?  

Misschien draaien ze hem in duitsland helemaal binnestebuiten en in Nederland vegen ze er met een vochtig doekje over  :dunno:

Anyway gepopt wordt je toch met je zngd dealergarantie met voorwaarden , dus dan maar laten poppen voor  het laagste bedrag zou ik zeggen. :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gerard

Mij lijkt inderdaad dat een Teun Beun binnen twee uurtjes klaar is en er met een doekje overheen gaat. Als ik jou was, zou ik een motorzaak beginnen en je hebt zo veel klanten. Immers daar waar 1 bedrijf 6 uur opgeeft, de ander 4 en jij kunt het in de helft van de tijd of zelfs eenderde..... (alleen de vraag is of ze daarna nog terug komen  :mrgreen:)

Ik stel/controleer bij mijn motoren zelf de kleppen en ik weet dat ik er meer tijd mee kwijt ben, alleen met kleppen stellen (overigens doe ik dat voor de hobby en niet om geld te besparen). Zeker bij mijn VFR is het gewoon een flinke klus om uiteindelijk alles los te krijgen en alles uiteindelijk weer te monteren. Het stellen van de kleppen zelf is relatief gezien niet datgene dat je zoveel tijd kost.

Motzippaldy

Het zijn fabrieks normen dus het kan niet bij een 2 uur en bij andere 3 uur .
Wat die een doet en andere niet weet ik niet .Onderdelen(nieuwe) voor me motoren haal ik altijd in D waar is voor mij goedkoper en ligt bij de deur(Stoebe,Motorrad Meyer)
Moet je eens vragen wat is maand loon van monteurs hier en daar :-X
Proud on the South  

karz

#8
Citaat van: Gerard op 09 april, 2010, 20:14:00
Mij lijkt inderdaad dat een Teun Beun binnen twee uurtjes klaar is en er met een doekje overheen gaat. Als ik jou was, zou ik een motorzaak beginnen en je hebt zo veel klanten. Immers daar waar 1 bedrijf 6 uur opgeeft, de ander 4 en jij kunt het in de helft van de tijd of zelfs eenderde..... (alleen de vraag is of ze daarna nog terug komen  :mrgreen:)

Ik stel/controleer bij mijn motoren zelf de kleppen en ik weet dat ik er meer tijd mee kwijt ben, alleen met kleppen stellen (overigens doe ik dat voor de hobby en niet om geld te besparen). Zeker bij mijn VFR is het gewoon een flinke klus om uiteindelijk alles los te krijgen en alles uiteindelijk weer te monteren. Het stellen van de kleppen zelf is relatief gezien niet datgene dat je zoveel tijd kost.

Ja, 'lijkt me' schreef ik he. En ik kan het waarschijnlijk ook niet in die tijd. Maar een geroutineerde monteur met een fijne werkplaats misschien wel. Het zal idd aan de motor liggen hoelang het duurt eer je kunt beginnen met controleren (..stellen no way ).  In mijn inschatting ging ik uit van de tijd dat dat kost bij een bmw boxer, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken idd.

Waar ik gewoon mijn vraagtekens bij heb is die verplichte beurten bij de dealer om maar de garantie te behouden. Klepspeling controleren bij 15.000  :? :dunno:  .  Wat er over blijft is vloeistof wissels en 'checks' . En dat moet 400 tot 700 kosten ?

Je hebt mensen die vinden dat belachelijk en je hebt mensen die maken zich daar niet druk om en gaan naar de dealer en betalen dat gewoon en kijken niet om.
Maar iemand die vergelijk gaat halen over de grens e.d. lijkt me niet tot de laatste categorie te behoren.
En dan zeg ik, je moet naar de dealer voor je garantie te behouden, ga dan waar het het goedkoopste is, slik even en rij weg met het gevoel dat je motor weer tiptop is, en kijk niet om.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Het lijstje met klusjes is veel veel langer dan ik schreef. zelfs de voorvork moet een "service" krijgen> tjsa  :-X. erg breed begrip, terwijl de achtershock op lekkage gecheckt moet worden??? (doe je toch al zelf als je de brommert poetst?) De spaken moeten allemaal gecheckt worden, idem, alle bouten nagetrokken? Kijk dat doet die duitser ook niet echt allemaal, die zal ook wel na 2 a 3 uur klaar wezen. En dan staat je brommert daar rente op te brengen voor die motorzaak, dusssssssss Wat Karz zegt, (verbaast mij ook, ik ben het met hem eens voor een keer  :yes6rs: ) ik ga naar de goedkoopste (Venlo) omwille aan de garantievoorwaarden te voldoen. 

Als ik Kaatje nog bezit als de garantie is afgelopen gaat ie gewoon naar de mannen van Margraten. En dan alleen voor oliewissel en kleppenstellen of reparatie. Remolie/blokken/banden en dat soort zaken doe ik dan wel zelf of in combi. Ligt er net aan hoe lui ik ben ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Heb jij een apparaat om zelf banden te wisselen dan? Want dat is juist een van de dingen die ik niet zelf kan en dus voor naar de motorzaak ga.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

nee, ik bedoel dat ik dat niet meeneem in een beurt, meestal ga ik met het uitgebouwde wiel langs of haal het er terplekke zelf uit in Margraten.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

nou grote beurt viel mee, 359,- euri. Motorcenter Venlo kun je niks van zeggen, ze komen tot nu toe alle afspraken heel correct na, boekje netjes ingevuld en bij ktm gemeld (moet voor de garantie?) en de prijzen zijn redelijk. Tis alleen ff uit de buurt
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: Dwars® op 30 april, 2010, 09:12:54
nou grote beurt viel mee, 359,- euri. Motorcenter Venlo kun je niks van zeggen, ze komen tot nu toe alle afspraken heel correct na, boekje netjes ingevuld en bij ktm gemeld (moet voor de garantie?) en de prijzen zijn redelijk. Tis alleen ff uit de buurt

Was doen ze bij zo'n beurt? Is dit een prijs met remmen en dergelijke of is het olie en filter en alles ff nakijken. Ik heb geen idee wat de prijzen zijn ik doe altijd alles zelf.
Smells like rubber

DeWitte

-olie 38,75
-bougies 15,90
-oliefilter 10,89
-klein materiaal 5,-
-rem en koppelingsvloeistof 12,-
verwijderingsbijdrage olie/filt 7,-
gebruik diagnoseapp 9,95
klepspeling gecontroleerd
ketting gespannen en gesmeerd
vering controle
swingarm controle etc
spaken en balhoofdlager gecontroleerd
totaal onderdelen 99,49
4 uren a 65,-
totaal 359,49
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away