In mei 2010 naar het gardameer en dolomieten

Gestart door pieke, 23 april, 2010, 10:54:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pieke

Ik weet nog niet of we de snelle route pakken tot munchen of alles binnendoor dit is afhankelijk van het weer.Wel willen we het gardameer rond en genieten van het panorama,waarna nog enige passen.Misschien kan me nog iemand op dit forum enige leuke tips meegeven.BvD Trouwens de reis gaat geheel per motor.En zonder sleurhut
daarvoor nemen we een bikerhotel .Of wat in dit geval we tegen komen.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Uiteraard de Passo di stelvio niet vergeten :worship-cool:



als uitvalsbasis heb ik 2x Ora (auer) in Sud-Tirol Italie genomen (duitstalig gedeelte)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Ik ben vorig jaar in de eerste week van oktober geweest en dit jaar gaan we ook weer.
Wij zijn voornamelijk rond het Gardameer geweest.
Er zijn heel veel mooie wegen!

Je moet vooral aan de oostzijde van het gardameer zijn aangezien daar de bergen liggen met meertjes, verlaten wegen, supergoede asfalt, hele mooie vergezichten enz.
Een rondje om het Gardameer is ook erg aan te bevelen, ondanks dat sommige weggedeeltes door lange donkere tunnels voeren.

Ik heb hier ook ergens een topic staan met wat foto's.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

pieke

Bedankt alvast voor de tips,ik hoor dat de kleine meren bij lago di ledro en lago di idro eridio ook een leuke route is.en de oude brenner de S12 weg.Als ik dan rond ben geweest richting riva terug en dan fione di trento dan passo campo carlo mogno dan passo del tonale dan gaviapas de stelvio als die open is en verder eventueel de  albula pas en zo verder moet me dit nog even uitzoeken?
Gr;Pieke

pieke

Nog 3 dagen en dan vertrek gardameer.Volgens passen info zijn de favorite passen tot juni dicht dus wordt het een rondje garda.Met een verblijf van 3-4 dagen In het zuiden van het gardameer zou het warmer en droger zijn,dan in het noorden van Riva,maar vandaaruit kun je wel een aantal prachtige meren bezoeken.Ook een bezoekje bij peschiera del garda bekende badplaats,lijkt me leuk ook al gaat mijn zwembroek misschien alleen maar mee als bagage.Want als het water zoooooooooo?koud is ga ik er niet in.Vandaaruit richting terug over het zwartswald met de E500 hoog zwartswalderstrasse en natuurlijk ook een bezoek aan de schluchsee en titisee
nemen we mee.Vandaaruit over Strassbourg frankrijk in en over luxemburg weer terug.
Neem een paar leuke foto,s en hoop ze op dit forum te kunnen plaatsen.In augustus ga ik weer en dan nemen we natuurlijk de mooiste passen even mee,want daar doe je het voor?

pieke

Ben net terug van het gardameer,toch nog 3 mooie dagen gehad en prachtige passen gereden,zeker de moeite waard daar kunen de stelvio en timmeljoch of iedere andere pas niet aan tippen.via ulm en memmingen naar fussen.Daar de Grens over naar de fernpass richting landeck bij plaatsje See hotel vivaldi bij jan wilmink motorhotel en gastvrij ontvangst 780km je kunt ook in zwarswald overnachten.Tweede dag de timmeljoch was dicht dus via de brenner naar de jaufenpass langs merano en via appiano naar de mendelpass naar cles en malveno.330km
Baleno en riva del garda bij tremosone hotel lucia zo,n 100mtr boven de gardasee geweldig uitzicht.derde dag naar riva terug en dan richting lago di ledro vandaar naar lago di idro naar sabio en Salo langs het gardameer terug prachtig met al die tunneltjes 310km Vierde dag gehoord van een pas achter het meer van lago di idro
Terug naar riva en langs lago di ledro prachtig ik krijg er niet genoeg van zo mooi,dan langs lago di idro en via idro capovalle achter langs naar magasa Dit was een adem benemende pas zo mooi heb ik er nog nooit een gezien langs de bergkliffen die italiaan had een lindje moeten krijgen voor het aanleggen hiervan aankomst in Pieve en weer terug naar tremosone 250km.Vijfde dag richting Salo sabbio nozza brozzo iseo en langs het meer naar taverdo en pisogne terug naar Iseo brozzo en verder naar nozza terug richting salo voor een laatste keer langs het garda meer het weer wordt slechter 340km Terug in het hotel De volgende dag terug maar niet over de mendelspass maar over de Gampenpass naar  oostenrijk See 350km Zo weer terug gerden over Zwartswald en de E500 zwartswalderhoogstrasse naar huis 850km.Thuis gekomen en eerst een warm bad genomen waarna de volgende dag de motor gepoetst.Een vakantie om nog lang over na te dromen.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Hè Pieke, Leuke trip. Yep, het blijft mooi om daar met brommer te rijden.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

pieke

foto,s daar zeg je me wat?
Dit geprobeerd maar,niet gelukt.
Hoe doe ik dit?
BvD

HD4ever

Citaat van: pieke op 14 mei, 2010, 17:00:46
foto,s daar zeg je me wat?
Dit geprobeerd maar,niet gelukt.
Hoe doe ik dit?
BvD

Na aanmelding bij bijvoorbeeld http://imageshack.us/ of http://photobucket.com/ kun je daar gratis al je foto's plaatsen. Let wel even op het formaat van je foto's, zodat deze niet te groot worden. Op deze sites kun je desnoods ook je foto's iets verkleinen, zodat ze straks hier in je bericht passen. Ieder van jou foto's wordt bij plaatsing op deze sites voorzien van z.g. IMG tag. Deze link plaats je dan hier op het forum in je bericht. Je foto's worden dan hier zichtbaar ;)

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Yvil

Citaat van: HD4ever op 14 mei, 2010, 17:27:32
Citaat van: pieke op 14 mei, 2010, 17:00:46
foto,s daar zeg je me wat?
Dit geprobeerd maar,niet gelukt.
Hoe doe ik dit?
BvD

Na aanmelding bij bijvoorbeeld http://imageshack.us/ of http://photobucket.com/ kun je daar gratis al je foto's plaatsen. Let wel even op het formaat van je foto's, zodat deze niet te groot worden. Op deze sites kun je desnoods ook je foto's iets verkleinen, zodat ze straks hier in je bericht passen. Ieder van jou foto's wordt bij plaatsing op deze sites voorzien van z.g. IMG tag. Deze link plaats je dan hier op het forum in je bericht. Je foto's worden dan hier zichtbaar ;)



Je hoeft je niet eens aan te melden, kun je zo gebruik van maken  :yes6rs: